Gå til innhold

Sårt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det snart nyttår. Julen har vært og var i besøk julaften ellers ikke sett eller vært med noen. I morgen nyttårsaften. Hjemme da og hele helgen. Hadde det ikke vært for jobb vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. 

Tærer skikkelig. Alle har hatt det kjekt med familien. Flotte dager med fri og kos. Sett masse bilder av dette. 

Og hva har jeg gjort da. Spist dritt og fått en del ekstra kilo så buksen begynner å stramme godt nå. 

Jul og nyttår er fin for de som har folk i livet sitt. Ellers for det man til å savne å bli veldig bevisst på det man ikke har og savner. 

Anonymkode: 18a0a...b2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Da er det snart nyttår. Julen har vært og var i besøk julaften ellers ikke sett eller vært med noen. I morgen nyttårsaften. Hjemme da og hele helgen. Hadde det ikke vært for jobb vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. 

Tærer skikkelig. Alle har hatt det kjekt med familien. Flotte dager med fri og kos. Sett masse bilder av dette. 

Og hva har jeg gjort da. Spist dritt og fått en del ekstra kilo så buksen begynner å stramme godt nå. 

Jul og nyttår er fin for de som har folk i livet sitt. Ellers for det man til å savne å bli veldig bevisst på det man ikke har og savner. 

Hva kan du selv gjøre i det nye året for å få det bedre? 

Skrevet

Som her, julen er feiret og over. Jeg har oppdaget med årene at jeg trengte å se noen flere gjennom den uken og har nå en turtradisjon som jeg tar iniativ til, hvert år.... det er viktig å lage seg ting selv. jeg inviterte folk og da kom de. uten invitasjon  kommer ikke folk av seg selv i jula nei. Da antar man at folk er opptatte liksom. selv om folk egentlig ikke er det. De fleste jeg kjenner er ikke såå opptatte denne uken at de ikke kan bli med på noe...

ring noen da vel? spør om noen vil gå en tur?

Her er vi og hjemme imorgen... ingen store planer. nyttårsaften er oppskrytt så den bryr jeg meg ikke om, men jeg har fylt på med noe sosialt før i uken...

Anonymkode: 32034...2cc

Skrevet

Altså. Denne tiden byr på veldig mye som smører lykkeligheten inn. Livet er ikke som en Colareklame altså. Det er ikke sånn at folk bare kosemoser i jula og er salige av all familietid. Mange jobber og priser seg lykkelig over å ha fri uten folk. Som jeg. Godt nyttår. Ps. Har spist for mye jeg og :)

Skrevet

Jeg lurer også på hva du tenker gjøre for å få det bedre i året som kommer, Hi?

Du vet ikke hva du skulle gjort uten jobben din. Vel, jeg er for syk til å jobbe og har hatt det slik i flere år.de kunnet jobbe

Jeg var sammen med to andre julaften. Tok selv initiativ til å ta med en av disse på en utstilling i romjulen og denne ble med. En venninne sa hun skulle be meg til seg en dag i romjulen og skulle komme tilbake til det, noe hun ikke har gjort (jeg antar at hun har fått mer med familie enn hun trodde hun skulle, så det er helt greit). Ellers har jeg ringt både en eldre dame jeg vet sitter alene og et eldre par som heller ikke har mange. Og så ringte jeg en venninne selv, som har mann, barn og stor familie ellers, som viste seg å ikke ha det bra, fordi ikke alt er så bra som andre tror utad, og hun var glad for å få snakke.

Jeg har ikke noe ønsket om å være så mye alene, er egentlig sosial av meg. Men jeg aksepterer at julen er en typisk familiehøytid hvor mange ikke har særlig tid til overs, noen trenger fridagene til å hente seg inn, og andre strever mer på andre måter enn hva fasaden deres viser. Så jeg tenker at jeg må fylle dagene mine på best mulig måte selv. I år har det vært vanskelig fordi helsen ikke er bra, men jeg gjør det jeg kan hver dag for å akseptere og for å gjøre små ting som tross alt er positive for meg selv og gir meg litt glede. Da har jeg det langt bedre enn om jeg stadig går og kjenner på det jeg ikke har i livet. Men det må jobbes med hver dag.

Det er vondt å være alene når man egentlig ikke ønsker det. Men man får ikke endret det om man ikke selv jobber for det og tar initiativ og selv jobber for å trives i eget selvskap. Julen er bare få dager av hele året. Det viktigste er hva man gjør resten av året. Jeg ser at jeg sakte, men sikkert, er i ferd med å bygge ut mitt nettverk, og det fortsetter jeg med i det nye året.

Finn ut hva du kan gjøre for å bedre eget liv, innen de rammene du har, HI. Gjør det nye året til et bedre år for deg selv :)

Anonymkode: d70ad...9d2

Skrevet

Jeg har egentlig mange mennesker i livet mitt. Men denne uken har heller ikke jeg vært så sosial. Og vet du, for meg er det bare deilig. Vært på jobb noen av dagene.  Har jo barn her. Så ikke helt ensom. Hadde ikke følt meg ensom helt alene heller 😄 Man kan ha det fint i sitt eget selskap også 😊 

Men regner med at det er sånn du har der hele året. Og da er jo ikke det noe særlig.  Og noe du må jobbe med.  Både det å få flere mennesker inn i ditt liv, og det å klare å være alene. 

Anonymkode: 588a0...d7f

Skrevet

Samme som meg. Masse kos alene på sofaen med fjernkontrollen i besittelse og godis og litt vin. Digg å slippe å løpe rundt fra selskap til selskap!

Anonymkode: 244f1...f03

Skrevet

Folk legger jo bare ut bilder hvor det ser ut som de koser seg og livet er tipp topp, mens sannheten er en annen. Har en venninne som fant ut at mannen er utro rett før julaften, men på Facebook florerer det av lykkelige bilder av mann og barn og alt ser liksom så perfekt ut. En annen venninne legger også ut masse bilder hvor alle ser lykkelige ute, men det få vet er at hun rett før jul ble utskrevet fra dps og ble lagt inn igjen igår. 

Anonymkode: 4c35d...c1a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jul og romjul er et slags brennglass på mange ting, særlig på det med relasjoner. Alt som er bra eller dårlig blir forsterket i jula.

Å ha mange i livet kan bli ekstra festlig og stas, men også kaotisk, stressende og masete, med mange ulike forventninger som trekker i alle retninger. Man kan ende med en følelse av utilstrekkelighet og av å ha skuffet mange. 
Å ha få i livet blir ekstra tomt - eller det er like tomt som ellers, men blir mer synlig. 

For din del så tror jeg ikke sammenligninger med «alle andre» er så lurt. De poster sine fineste og morsomste bilder, husk. Og er det egentlig noe poeng for deg i å sitte som Piken med svovelstikkene og glo inn gjennom andres vinduer? Du ender jo opp med å dyrke forskjellene og misunnelsen  mer enn det som er sunt for deg. En rolig dag er jo ikke ubehagelig, men en dag med sjalusi kan være uutholdelig! 

Anonymkode: 5c0b9...24a

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Folk legger jo bare ut bilder hvor det ser ut som de koser seg og livet er tipp topp, mens sannheten er en annen. Har en venninne som fant ut at mannen er utro rett før julaften, men på Facebook florerer det av lykkelige bilder av mann og barn og alt ser liksom så perfekt ut. En annen venninne legger også ut masse bilder hvor alle ser lykkelige ute, men det få vet er at hun rett før jul ble utskrevet fra dps og ble lagt inn igjen igår. 

Anonymkode: 4c35d...c1a

Det samme tenker jeg. En kjenning av meg ble fratatt alle sine barn av  barnevernet. Men når de er hjemme på julebesøk, poster hun familielykke på Insta så det lukter svidd! 

Skrevet

Jeg ligger i skjul hos familie pga. en voldelig eks. Kan ikke gå ut eller gjøre så mye. Vi har alle vårt. Er det virkelig ingen i nabolaget eller familien du kunne tatt et romjulsbesøk til?

Anonymkode: 3cb5e...8ec

Skrevet

Vel. Jeg har blitt tagget på turbilder og selskap. God mat og fin natur. Smilende barn. Søsteren min er psykisk syk og har terrorisert familien i jula. Hun ble lagt inn i dag. Skulle gitt mye for ro og fred. Jeg er helt utslitt og på tuppa. 

Anonymkode: 3f8f8...adb

Skrevet
prekæs skrev (1 time siden):

Altså. Denne tiden byr på veldig mye som smører lykkeligheten inn. Livet er ikke som en Colareklame altså. Det er ikke sånn at folk bare kosemoser i jula og er salige av all familietid. Mange jobber og priser seg lykkelig over å ha fri uten folk. Som jeg. Godt nyttår. Ps. Har spist for mye jeg og :)

Enig, i denne☝️ Alt det på fantastisk koselige på insta er bare iscenesatt!

Anonymkode: 7f60d...038

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Eller bare at det er mer sammensatt. Det er ikke sånn at alle har det fantastisk eller at alle som ser ut som de har det fantastisk faktisk har det stikk motsatt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg er vel ikke enig i at det er iscenesatt, nødvendigvis. 

Når jeg poster er bilde fra en koselig skitur sp er jo det på ekte. At jeg ikke poster bilder av mannens sure sokker i sofaen betyr ikke at det hyggelige ikke er sant. 

Anonymkode: 9d15b...28c

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (31 minutter siden):

Eller bare at det er mer sammensatt. Det er ikke sånn at alle har det fantastisk eller at alle som ser ut som de har det fantastisk faktisk har det stikk motsatt. 

Ja…når du sier det sånn så er jeg mer enig i det😅

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden):

Det er sammensatt ja. Selv ville jeg ikke lagt ut et familiebilde som viser meg sovende i sofaen under gaveutdelingen. Ikke fordi jeg var full, men fordi jeg var sliten :)  Skulle jeg vist fram et bilde, ville jeg vist fram en perfekt svor, nypusset sølv og en smilende familie. Jeg tror media er med å lage et altfor perfekt glansbilde av hvordan julen og høytider er, for så etter en stund smøre inn at det er mange som har det fælt og. Det blir veldig mange følelser av slikt, på godt og vondt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er vel ikke enig i at det er iscenesatt, nødvendigvis. 

Når jeg poster er bilde fra en koselig skitur sp er jo det på ekte. At jeg ikke poster bilder av mannens sure sokker i sofaen betyr ikke at det hyggelige ikke er sant. 

Anonymkode: 9d15b...28c

Ja, enig med deg også! Tenkte ikke helt gjennom det jeg skrev!😊

Skrevet

Alt er ikke så rosenrødt som det virker til, det er en sannhet. Men, en annen sannhet er at du må bidra aktivt med de ressursene du har. 
Skap nye tradisjoner med venner. Her er vi sammen med et vennepar formiddagen på julaften, vi samles til mat og hygge med de også 1. dag jul, og 2 dag jul på formiddagen var vi og stod på ski. I morgen feirer vi nyttår sammen. 
Vi har rikelig med familie på begge kanter, men for min del handler det mer om plikt og ivaretakelse av tradisjoner, enn at jeg kan senke skuldrene. Det er mye mer jobb enn hygge for min del! 
Så vi er i ett eller to selskap med familie, resten med venner. DA koser vi oss alle sammen!

Så skap dine egne tradisjoner, gjør en aktiv innsats! 

Skrevet

Kanskje 2022 er året da du skal ha som nyttårsforsett å etablere 3 nye vennskap? Sett deg mål! 

Skrevet

Ting blir forsterket i jul/nyttår. Ja, blir gjerne lagt ut det koselige og ikke det andre. Dette setter ting i perspektiv det dere skriver. 

Vet det er urealistisk, men skulle så gjerne hatt en søster jeg hadde god kontakt med. Har en venninne som har godt forhold til sin. De tilbringer mye tid sammen, reiser på turer osv. Eller en mann. Eller flere venner. 

Julen/nyttår er mer familietid enn venner virker det som. Og har ingen som kan da. Gleder meg til å ha litt fri nå og får gjøre det beste ut av det. Håper det kan bli en fin tid tross alt. 

Gode ønsker i det nye året til dere og ha en fin feiring. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ting blir forsterket i jul/nyttår. Ja, blir gjerne lagt ut det koselige og ikke det andre. Dette setter ting i perspektiv det dere skriver. 

Vet det er urealistisk, men skulle så gjerne hatt en søster jeg hadde god kontakt med. Har en venninne som har godt forhold til sin. De tilbringer mye tid sammen, reiser på turer osv. Eller en mann. Eller flere venner. 

Julen/nyttår er mer familietid enn venner virker det som. Og har ingen som kan da. Gleder meg til å ha litt fri nå og får gjøre det beste ut av det. Håper det kan bli en fin tid tross alt. 

Gode ønsker i det nye året til dere og ha en fin feiring. 

Er det ingen i familien din du kan finne på noe med, invitere hjem, eller møtes ute på tur eller cafe eller noe annet du synes er fint?

Hva med vennene dine? Mange (meg selv inkl) synes det er hyggelig å treffe venner i jula om det er mulig. 

Jeg tror mange med store familier og mye forpliktelser synes det er stress og ikke alltid like lystbetont.

Mange strekker seg svært langt for partneren, svigers og for at barna skal få det best mulig. For eksempel det å reise bort til familie i jula er nok ofte ganske stressende og noe jeg er svært glad jeg "slipper" da tenker jeg på å reise langt og bli over flere netter. 

Du må forsøke og lage egne tradisjoner som du trives med. En venninne av meg er singel og har ikke barn. Hun har en fast nyttårstur med et vennepar(går jo ikke nå med covid) og hun har også en annen fast tradisjon med venner rundt jul. Kanskje dette er noe du kunne tenke deg.

Skrevet

Jeg har ei venninne som er singel og kom hjem nå til jul. Hun har vært på aketur sammen med oss et par dager. Hun er alltid invitert her hos oss selv om hun er alene. Hun går Godt sammen med mannen også 

Anonymkode: 2d926...229

Skrevet

Så koselig at noen inkluderer venner og ikke bare familie. 

Dagen går vel den som andre. Meg og min kjære ❤️ Litt trist. Første året alene. 

Kos dere!

Skrevet
On 12/30/2021 at 4:59 PM, Anonym bruker said:

Sutre sutre sutre

Anonymkode: d1c73...8f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...