Gå til innhold

I Danmark vaksineres barn ned til 5 årsalderen - bør vi gjøre det samme i Norge?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Vi trenger ikke herme etter alle andre hele tiden. Det er på tide at vi sender vaksiner til de som ikke har vaksiner. Vesten har jo grafset til seg rubbel og bit av vaksiner så u-land blir stående uten. 

Anonymkode: fdb76...d31

Hvorfor skal vi det? I Norge har vi snart 400 000 smittede og 1305 dødsfall. Det er stor sett gamle/syke folk. Det er ikke akkurat ebola det her. 

Er det noe hjelp i å vaksinere de egentlig? Videregående nå er mange av elevene nylig fullvaksinert. Får de dra på skolen?  Neida! 

Anonymkode: c1cb6...f05

NEI! Hvorfor i svarteste, huleste, heiteste skal vi sprøyte barna våre med en eksperimentell injeksjon de ikke trenger?! Og for hva? Åpner de landet da? Haha, dere er bra naive hvis dere lar dere lure igjen.

Anonymkode: 2f582...86a

Vaksiner som ikke er skikkelig godkjent? Aldri i verden om jeg vil utsette barna mine for det. Jeg har tatt mine 2 doser, men jeg er voksen, skal ikke ha flere barn, tåler litt kluss med hormoner ol. Men ungene mine? Nei takk! 
2 av ungene har allerede hatt corona. De 3 andre får det sikkert på nyåret 

Anonymkode: 892eb...acd

Annonse

Milfy Way skrev (17 timer siden):

Barn skal ikke vaksinere seg for å beskytte voksne. Punktum.

Barn kan også dø av korona når de ikke er vaksinerte!!

Anonymkode: 566f7...e2d

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Barn kan også dø av korona når de ikke er vaksinerte!!

Anonymkode: 566f7...e2d

Hvor mange friske barn har dødd av korona i Norge siden mars 2020?

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Selvsagt skal barna vaksineres! Dere beskytter dere selv, men lar barna gå ubeskyttet rundt? 

Anonymkode: 35742...38d

Ulempene ved vaksinen er større enn nytten for denne aldersgruppen. Jeg vaksinerte meg for øvrig kun som en del av dugnaden, ikke for egen skyld. Men barn skal ikke delta i medisinsk eksperiment for samfunnets skyld, på samme måte som barn ikke kan være organdonor eller blodgiver. 

Milfy Way skrev (6 minutter siden):

Ulempene ved vaksinen er større enn nytten for denne aldersgruppen. Jeg vaksinerte meg for øvrig kun som en del av dugnaden, ikke for egen skyld. Men barn skal ikke delta i medisinsk eksperiment for samfunnets skyld, på samme måte som barn ikke kan være organdonor eller blodgiver. 

Jeg tar faktisk helsemyndighetenes råd over dine hver dag som helst. At du skriver her på daglig basis (har du ikke jobb og familie?) gjør deg ikke til ekspert. 

Annonse

Jeg syns det er helt hårreisende at folk velger å vaksinere friske barn.

Når tenker vi på ukjente, eldre ev syke folk å tar vaksiner i hytt å pine for å beskytte dem? Bruker munnbind fordi vi kan være smittet med et eller annet som kan gjøre noen syk?

Holder snørrete unger hjemme?

Det gjør vi aldri ellers. Ikke den vanlige mann i gata hvertfall. Ser man en ulykke er mobilen oppe før vettet. Er det en brann ligger det på snapkartet før brannbilen har ankommet stedet.

Det er viktigere å vise verden at man har sett det enn å hjelpe. Det har jeg opplevd selv der jeg var med i en ulykke. (Bilulykke)

Verden er blitt splitter pine gal! 

Vgs eleven her i hus har tatt 2 vaksiner, er fortsatt stuck. Han tok dem kun for å få være på skolen. Joda... Her sitter han!

Det er flest uvaksinerte på sykehusene kommer mange til å kommentere. Det er sant. Men hvor mange har blitt smittet uten å bli syk? Finnes det tall på det? Uten å bli lagt inn på sykehuset, uten å belaste helsevesenet. Det er nok i flertall. 

Anonymkode: eef65...0fc

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvsagt skal barna vaksineres! Dere beskytter dere selv, men lar barna gå ubeskyttet rundt? 

FHI mener ikke det. De mener at nytteverdien for barna er liten fordi de blir lite syk av cornona

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Jeg tar faktisk helsemyndighetenes råd over dine hver dag som helst. At du skriver her på daglig basis (har du ikke jobb og familie?) gjør deg ikke til ekspert. 

Og hvilke norske eksperter har anbefalt vaksinering av små barn?

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Hvilke helsemyndigheter henter du råd fra da? Sist jeg sjekket var vaksine til de mellom 12-15, samt 3. dose til de mellom 18-45, kun ett tilbud, ikke en anbefaling i følge FHI. Du vet, når det står det er besluttet å tilby i stedet for anbefalt. 

Jeg er skeptisk til å gi mine døtre på 9 og 11 år vaksine med tanke på at det er rapportert endringer i menstruasjon ol. De har ikke nådd puberteten og har et langt liv foran seg. Jeg har nå tatt tre doser så er ikke i mot vaksinen, men jeg er ferdig med reproduksjon og har ikke mens pga spiral. 

Anonymkode: ce871...bcf

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

FHI mener ikke det. De mener at nytteverdien for barna er liten fordi de blir lite syk av cornona

Milfy Way skrev (3 timer siden):

Og hvilke norske eksperter har anbefalt vaksinering av små barn?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvilke helsemyndigheter henter du råd fra da? Sist jeg sjekket var vaksine til de mellom 12-15, samt 3. dose til de mellom 18-45, kun ett tilbud, ikke en anbefaling i følge FHI. Du vet, når det står det er besluttet å tilby i stedet for anbefalt. 

Jeg svarer selvsagt ut fra om det kommer en slik anbefaling 🙄jeg tror seriøst at korona har gått helt til hode på mange og presser ut all fornuft. 

• Opprett ny...