Gå til innhold

Foreldre som har barna 50%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn, og i hver av klassene til barna er det noen med skilte foreldre, og som bor 50% på hvert sted. Foreldrene har da barna annenhver uke, og barnefri annenhver uke. 

Ser på facebook at de lever livet med festing og turer de ukene de har fri, og når de har barna er det konstant mas fra dem om barna kan komme på besøk hit (og sikkert til andre). Ved levering og henting er det alltid sukk og stønn fordi de er så slitne av barn som maser og krangler, og man får følelsen av at de bare prøver å ha dem minst mulig. Nå i jula feks skulle en jo tro de ville ha litt tid sammen med dem.

Irriterer meg grenseløst når disse foreldrene klager på hvor slit det er og alt de skulle hatt gjort (men barna er "i veien"). Vet flere av dem har mye hjelp av besteforeldre til barnevakt og. Her har vi tre barn full tid. Mannen er mye borte i jobben, og er vi heldige har vi barnevakt en gang i året.  Men vi har jo valgt å få barn, og vil jo da også være med dem. Og må jo bare ta det at vi ikke får gjort så mye utenom familielivet. Men klaging fra de som lever livet halve året hadde jeg greid meg uten. Og det at vi sitter med 5-6 barn her ofte fordi disse er på besøk kan jo bli slitsomt, men hyggelig også da, og gøy for barna. 

Anonymkode: 545fd...660

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange skilte med 50/50, men ingen som du beskriver. De gjør selvsagt mange ting de ønsker å gjøre, men ikke kan gjøre de ukene de ikke har barna, men den klagingen du beskriver kjenner jeg ikke igjen. Jeg har barna nesten 100% og er uten barnevakt, så om alle 3 er borte en ettermiddag, så nyter jeg den uten å skamme meg

Anonymkode: d287c...75f

Skrevet

Jeg har de yngste 50 prosent og har ikke festet siden jeg var... aldri. 

Skrevet
Milfy Way skrev (3 minutter siden):

Jeg har de yngste 50 prosent og har ikke festet siden jeg var... aldri. 

Da var nok ikke dette rettet mot deg. 

Anonymkode: 695a1...b9d

Skrevet

Våre barn har også mange venner som bor 50/50 og jeg har aldri opplevd det som du beskriver. Om noe så inviterer de heller barnas venner til seg i ‘deres uker’ for å være mest mulig sammen med dem. 

Men så er dette voksne folk da, og ikke barn som har fått barn. 

Skrevet

Flere i klassene til ungene som har sine barn 50%, men kjenner ingen som du beskriver. Tror du har uflaks.

Anonymkode: 77164...117

Skrevet

Har flere venner og bekjente som har barna 50 %. Jeg er selv en av dem, har 3 barn. Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din, og de færreste av de jeg kjenner er som du beskriver. Men, nå er ikke jeg 25 år, men 43. Kanskje det har noe med alder å gjøre? 

Anonymkode: 53899...678

Skrevet

Jeg har også motsatt erfaring, men jeg regner med det varierer. Mitt barn har 2 venner som begge er partallsuker hos den forelderen som bor nærmest oss, og de ukene ser jeg nesten ikke barnet mitt. De foreldrene er så på å finne på noe med barna i sine uker, og inviterer med seg barnas venner, samt inviterer hjem til seg.

Vi inviterer også altså, men foreldrene vil helst se mest mulig til barna de ukene de har dem, og barna vil også heller ha besøk hjemme hos seg enn å dra på besøk, siden de savner den forelderen halvparten av tiden.

Anonymkode: 847f7...4c3

Skrevet

Du får sole deg i glansen du som er så flink forelder da vet du. 

Anonymkode: 6dc66...57e

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Våre barn har også mange venner som bor 50/50 og jeg har aldri opplevd det som du beskriver. Om noe så inviterer de heller barnas venner til seg i ‘deres uker’ for å være mest mulig sammen med dem. 

Men så er dette voksne folk da, og ikke barn som har fått barn. 

Ja, det er kanskje det. Disse foreldrene er ganske mye yngre enn oss. Men så er vi også i det øvre skiktet når det gjelder alder også da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du får sole deg i glansen du som er så flink forelder da vet du. 

Men herregud da, det var da ikke det som er saken her. Du er en av dem jeg snakket om antar jeg? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men herregud da, det var da ikke det som er saken her. Du er en av dem jeg snakket om antar jeg? 

Nei. Jeg bor med mannen min og er fornøyd med livet med barn. Det skinner godt gjennom at du synes DU har større grunn til å være sliten enn de (som har fri annenhver uke) men du er så fabelaktig at du synes det ikke er noe stress. 

Skrevet

Å for en fantastisk mor du er. 
Da er du sikkert et veldig godt menneske også. For ikke å snakke om at du har barnevakt veldig sjelden, det må jo bety at du både er ekstra glad i barna dine, OG en ekte martyr. Gratulerer! 

Ble det bedre nå, HI? 

Anonymkode: b50a0...ab0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da var nok ikke dette rettet mot deg. 

I tittelen sto det ikke «foreldre som fester mye», men «foreldre som har barna 50%». Kall meg gjerne treig, men i min verden ville dette vært en naturlig tråd å åpne hvis man selv også har barna 50%.

Men det hun skriver om er jo foreldre som fester mye. Altså noe annet enn tittelen beskriver.

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ja, det er kanskje det. Disse foreldrene er ganske mye yngre enn oss. Men så er vi også i det øvre skiktet når det gjelder alder også da. 

Jeg er blant de yngre mødrene, og flere med meg. Ingen av dem er sånn. Jeg var 25 da eldste begynte på skolen

Anonymkode: d287c...75f

Skrevet

Kjenner til et tilfelle som er sånn. Og det er mor til bestevennen til sønnen min, der gikk de fra hverandre da barna gikk i 1. klasse, og de har 50%, og hennes foreldre bor rett ved, og stiller opp mye. Jeg er 100% alene med mine. Men hennes sønn var med oss hjem flere dager i uken, i ferier, så kom han hit 8 på morgningen, og var her til hun var ferdig på jobb, ofte overnattinger. Og vi har hatt han med på Tusenfryd, kino, stranda, rush, lekeland, bowling osv. Men jeg har gjort alt dette, for min sønn sin skyld. For han har jo hatt stor glede av dette. Mor tror jeg er sliten, da hun har et 10 år eldre barn, med flere diagnoser, og der er far ikke i bilde. 

Anonymkode: b1290...a86

Skrevet

Har du mer svogerforskning du ønsker å presentere?

Skrevet

Har barn som har fått barn. Alle som en har mye styr med ungene og er sååå slitne og klarer ikkje å vere alene med sine barn uten avlasting titt og ofte. 

Det er nesten slik at mødrene ikke har selvtillit eller evner å ha barna en hel dag fra morgen til kveld alene. Helst børr far og mor vere sammen til enhver tid og helst ikke ha jobb eller andre aktiviteter som gjør at en er utilgjengelig. 

Anonymkode: 0dec3...cc1

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å for en fantastisk mor du er. 
Da er du sikkert et veldig godt menneske også. For ikke å snakke om at du har barnevakt veldig sjelden, det må jo bety at du både er ekstra glad i barna dine, OG en ekte martyr. Gratulerer! 

Ble det bedre nå, HI? 

😂👏🏻

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...