Gå til innhold

Beordret på jobb pga uvaksinerte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, hun er beordret på jobb på grunn av dårlige prioriteringer i helsevesenet og myndighetenes oppfatning om at alle vaksinerte går rundt og smitter folk 24/7/365, mens de som har tatt to eller tre doser med vaksine ikke kan smitte noen, uansett. 

Anonymkode: 188cb...cbe

Tull, propaganda og hjernevask fra mediene som vanlig. Går dere fremdeles på det? Til og med de mest innbitte vaksinetilhengerene jeg kjenner begynner å se hvor idiotisk dette er når mediene konstant skylder på de uvaksinerte.
Splitt og hersk kalles det. Først var det hyttefolket, så innvandrerne med «trangboddhet,» så var det studentene og festingen, og nå er det de uvaksinerte. Klassisk splitt og hersk. 

Anonymkode: 8edc6...ee6

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tull, propaganda og hjernevask fra mediene som vanlig. Går dere fremdeles på det? Til og med de mest innbitte vaksinetilhengerene jeg kjenner begynner å se hvor idiotisk dette er når mediene konstant skylder på de uvaksinerte.
Splitt og hersk kalles det. Først var det hyttefolket, så innvandrerne med «trangboddhet,» så var det studentene og festingen, og nå er det de uvaksinerte. Klassisk splitt og hersk. 

Du glemte dem som reiser på familiebesøk. De kan jo bare sende digitale klemmer i stedet for. 

Annonse

Hun bør vel strengt tatt ikke bli overrasket over at hun, som har en intensivspesialisering det er stor manko på i landet blir beordret til å jobbe på intensivavdeling. Forstår hennes frustrasjon, siden hun har valgt å jobbe på en avdeling hvor hun normalt slipper jobbing i høytider, og også at hun - som alle andre - ønsker å være sammen med familien sin. Men hun burde også vite nok om helsevesenet til å vite at det ikke er de få uvaksinerte koronapasientene som knekker systemet og er årsak til at hun nå måtte jobbe jul. Dette er jo helt vanlig praksis også i normalår under f.eks. heftigere influensasesonger, at det kan bli så mye smitte blant personalet at andre må beordres på jobb. At hun opplever dette nå er selvfølgelig, men bør ikke komme overraskende når vi står midt i en pandemi.

Artikkelen Hi linker til står i stor kontrast til denne: https://www.dagbladet.no/meninger/eldrebolgen-skyller-inn/74950349

Jeg synes journalisten har gjort en slett sak i artikkelen HI linker til. For sykepleieren i den artikkelen sier også, som hun i linken jeg legger med - og som helsearbeidere har skreket høyt om i mer enn ti år - at kapasiteten er altfor dårlig ved sykehusene og at hvis vi hadde hatt god nok kapasitet (til en normalsituasjon) så ville vi også kunne håndtert den smitten som nå er.  Først helt i slutten av artikkelen kommer journalisten med det som burde vært vinklingen i denne og lignende artikler:

"Men hun er likevel klar på at denne bølgen kunne vært håndtert på en annen måte om intensivkapasiteten i norske sykehus hadde vært høynet. Det er den bortimot ikke.

– Dette burde vi klart å håndtere når vi har stått i en pandemi i to år, sier hun."

Norske medier viser nok en gang at de ikke gjør jobben sin som den fjerde statsmakt. Istedenfor pøses det på med føleri og polariserende artikler. Hvem har f.eks. konfrontert Erna Solberg og co til veggs om sine brutte valgløfter fra 2013 om at de skulle ta ansvar for styrking av beredskapen? Hvem har tatt opp at de valgte å ikke gjøre dette, tross også sterke advarsler fra både nasjonale fagpersoner innen ulike felt samt WHO? Joda, det var noen artikler om at WHO advarte mot ny pandemi og at verden måtte gjør mer for å styrke beredskapen mtp. dette. Men så stoppet det. Media fulgte ikke opp med å stille Erna og co til ansvar for manglende beredskap - og faktisk bevisst svekking av norsk beredskap!. Media har bare hoppet videre på neste populistiske sak før de fikk svar, før de hadde gjort folk flest oppmerksomme på hvor alvorlig det faktisk stod til. Hvor mange dybdeartikler/saker så vi i media om alle felt hvor beredskapen er svekket siste par tiår og enda mer med Erna ved roret? Hvem lot fagfolk utdype hva konsekvensene ville bli av Ernas løgner og både hennes og tidligere politikeres forsømmelse, den dagen vi plutselig ville stå i en krise? For det var ikke snakk om hvis den kom. Det var spørsmål om når og hvor raskt neste pandemi ville komme, og hvor alvorlig den ville bli. Den var varslet, så det er ikke noe overraskende i at den kom.

Så når en over her mener det er på sin plass å henge "bjelle på katten", så viser det bare at den personen ikke har satt seg godt nok inn i hva som faktisk skjer, hvordan politikere og media generelt har forsømt seg i årevis, og hvordan folket har valgt å overse at de har forsømt seg, fordi det er så mye mer behagelig å late som om alt er bra, så mye lettere å forholde seg til sin egen neste utenlandsreise og størrelsen på tax-free-kvoter og sukkeravgifter...

Anonymkode: acaf6...802

Men seriøst folkens, det er da en kjensgjerning at det er en høyere prosentandel med uvaksinerte som må ha behandling? Jeg vil ikke at mine skattepenger skal brukes til å "dimensjonere opp" bemanningen! 

Anonymkode: 7e68c...e23

Rart å bli overrasket over at fler enn beregnet blir innlagt på sykehus. 
Det kan skje med jordmødre dersom mange føder samtidig, leger og politi ved større ulykker osv. 

Hjelpes jeg er lei av syting fra sykepleiere og lærere!! De er ikke de eneste som blir beordret på jobb, har lange dager osv. 

Anonymkode: 7b96f...c07

Jeg blir faktisk både trist og kvalm av å lese hva dere/ noen av dere skriver. Dere vet virkelig ikke hva dere snakker om. Det er ikke syting og klaging, det er dyp fortvilelse vi uttrykker. I sykehus, i kommunehelsetjenesten, vi klarer snart ikke mer. Hvem faen tror dere skal ta vare på dere når dere blir syke?

Anonymkode: 95652...1c9

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir faktisk både trist og kvalm av å lese hva dere/ noen av dere skriver. Dere vet virkelig ikke hva dere snakker om. Det er ikke syting og klaging, det er dyp fortvilelse vi uttrykker. I sykehus, i kommunehelsetjenesten, vi klarer snart ikke mer. Hvem faen tror dere skal ta vare på dere når dere blir syke?

Men slutt å skylde på de tolv, tretten uvaksinerte!!! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men slutt å skylde på de tolv, tretten uvaksinerte!!! 

Det er nå forbanna da, du vet like godt som meg at der er flere enn det. Og de er overrepresentert på intensivavdeling. De burde ikke vært der, de burde vært vaksinert. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da må dere rope til stortinget, ikke til de uvaksinerte. Dette presset er jo ikke noe nytt, det har pågått i flere år. Har en datter som jobbet som vikar ved siden av skole, og hun ble kalt ut og gjør «sykepleierjobb» som skoleelev som helsefagarbeider. Dette er på sykehjem og fordi det ikke var nok folk. Det er 5 år siden. 

Anonymkode: e622a...be1

Annonse

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Da må dere rope til stortinget, ikke til de uvaksinerte. Dette presset er jo ikke noe nytt, det har pågått i flere år. Har en datter som jobbet som vikar ved siden av skole, og hun ble kalt ut og gjør «sykepleierjobb» som skoleelev som helsefagarbeider. Dette er på sykehjem og fordi det ikke var nok folk. Det er 5 år siden. 

Vi har ropt. I mange år. Vi har til og med streiket. Og fått tvungen lønnsnemnd. Så hvorfor er det greit at egoister uten vaksine gjør ting enda tøffere? Hvorfor er det greit å bære sten til byrden? Det er da ikke vanskelig å forstå at man blir lei og oppgitt når man blir beordret på jobb julaften, borte fra barn og familie, for å jobbe når man allerede er utslitt. For hva da? For å redde to personer som ikke ville vaksinere seg. I artikkel-tilfellet.  Fortell meg med hånden på hjertet at du ikke hadde blitt fortvilet selv. For sykepleieren som skrev artikkelen har ikke blitt hjemme, uansett hvor mye hun hadde lyst eller trengte det. Hun gikk på jobb. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vi har ropt. I mange år. Vi har til og med streiket. Og fått tvungen lønnsnemnd. Så hvorfor er det greit at egoister uten vaksine gjør ting enda tøffere? Hvorfor er det greit å bære sten til byrden? Det er da ikke vanskelig å forstå at man blir lei og oppgitt når man blir beordret på jobb julaften, borte fra barn og familie, for å jobbe når man allerede er utslitt. For hva da? For å redde to personer som ikke ville vaksinere seg. I artikkel-tilfellet.  Fortell meg med hånden på hjertet at du ikke hadde blitt fortvilet selv. For sykepleieren som skrev artikkelen har ikke blitt hjemme, uansett hvor mye hun hadde lyst eller trengte det. Hun gikk på jobb. 

Da må du ta det med idiotene som krasjer og. Og tullingene med diabetes. For ikke å snakke om alle de overvektige som får hjerteinfarkt. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dere roper fortsatt feil sted. Når det ikke funker å rope til stortinget, så hjelper det ikke å skylde på de som ikke har vaksinert seg i stedet, og dermed delta på stigmatiseringen. 
Nå har jeg en jobb som gjør at jeg blir kalt ut på julaften, alle mulige helligdager og nyttårsaften. Og i og led at jeg er alene med barn, har jeg et par ganger måttet plassere barna hos familiemedlemmer eller venner julaften for å komme meg på jobb, selv om jeg har fri, men jeg er ikke så viktig som sykepleiere, så det er helt ok

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Blir dere like sur og sinte på andre som selvforskyldt opptar plass på sykehus. Gravide, feite, røykere, bilkjørere, fjellklatrere, alkoholikere?

Din jobb er å ta vare på syke. Ikke dømme dem eller syte i avisen fordi du mener de er på sykehus på grunn av dumskap eller selvforskyldte hendelser. Gjør jobben din eller si opp!! 

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Herrefred, du lar ikke en eneste mulighet gå fra deg? 

Anonymkode: 8d2b8...8c2

Ikke du heller tydeligvis, som kommer med denne kommentaren hele tiden. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Blir dere like sur og sinte på andre som selvforskyldt opptar plass på sykehus. Gravide, feite, røykere, bilkjørere, fjellklatrere, alkoholikere?

Din jobb er å ta vare på syke. Ikke dømme dem eller syte i avisen fordi du mener de er på sykehus på grunn av dumskap eller selvforskyldte hendelser. Gjør jobben din eller si opp!! 

Du vet at det er mange som gjør det? At folk sier opp? Hvem tror du gjør jobben når du trenger det da? Vi er profesjonelle, vi hjelper alle. De slemme og de snille. De med selvpåført sykdom og de utsatte for ulykker. Vi hjelper de ingen andre engang tar i med ildtang! Jeg dømmer ingen. Ingen. Men jeg blir kvalm av de som åpenbart ikke vet hva de snakker om men som likevel roper høyt.

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Bare vent på hvor irritert hun blir om kort tid når smitten skal slippes fritt ved å ikke ha blant annet lærere i karantene om de har nærkontakt/bor med smittede personer.

Da vil det jo iallefall bli de uvaksinertes feil......en litt logisk brist som forhåpentligvis folk begynner å se nå.......

Anonymkode: feb62...ed6

Milfy Way skrev (14 minutter siden):

Nei, kjære fan. Takk for at du er så opptatt av meg og mitt. Det varmer 💕

Det er bra💕Jeg skjønner at du sliter med de sosiale relasjonene så det gjør nok godt at noen legger merke til deg💕all oppmerksomhet er god oppmerksomhet, ikke sant💕

Anonymkode: 8d2b8...8c2

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ubeskrivelig dårlig sammenligning. 

Anonymkode: 4a0d2...994

Milfy Way skrev (12 timer siden):

Du glemte dem som reiser på familiebesøk. De kan jo bare sende digitale klemmer i stedet for

Det er riktig. Og det har du jaggu breka om og fått svar på så lenge at det burde ha gått inn.

Anonymkode: 518cc...275

• Opprett ny...