sug lut Skrevet 30. desember 2021 #26 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jo det som er feilen. Hyggelige, pene og pengesterke folk kommer unna med mye mer enn alle andre. Anonymkode: bcbfc...d77 Gudskjelov for det. Resten er jo et sant mareritt.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #27 Skrevet 30. desember 2021 sug lut skrev (Akkurat nå): Gudskjelov for det. Resten er jo et sant mareritt. Gudskjelov for at pene og rike kommer unna med mer enn andre? Hvorfor det egentlig? Anonymkode: bcbfc...d77
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2021 #28 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun selv er veganer, men det digre beistet av en hund må vel ha et kjøttbasert kosthold? Hvordan passer det inn i den grønne livsstilen? En så stor hund er vel strengt tatt kun luksus? Anonymkode: 6c28b...0f2 Oj… da gikk vi på bikkja 😳
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #29 Skrevet 30. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Oj… da gikk vi på bikkja 😳 Jeg går ikke på noe. Jeg stiller et spørsmål. Liv og lære, vet du. Anonymkode: 6c28b...0f2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2021 #30 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg går ikke på noe. Jeg stiller et spørsmål. Liv og lære, vet du. Anonymkode: 6c28b...0f2 Du leter etter noe å ta dama på og gikk på bikkja. Det er i grunn ganske fascinerende .
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #31 Skrevet 30. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Du leter etter noe å ta dama på og gikk på bikkja. Det er i grunn ganske fascinerende . Jeg har ikke skrevet noe før i tråden og jeg leter ikke etter noe. Jeg syns hun virker som en klok og fin person, men jeg syns ikke at det harmonerer når man går høyt ut med at man bør spise vegansk for å redde jorden mens man anskaffer seg et dyr som vel ikke kan leve vegansk? Er det slik at om man stiller et kritisk spørsmål så er man ute etter å ta noen? Er det slik du møter diskusjon? Anonymkode: 6c28b...0f2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2021 #32 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke skrevet noe før i tråden og jeg leter ikke etter noe. Jeg syns hun virker som en klok og fin person, men jeg syns ikke at det harmonerer når man går høyt ut med at man bør spise vegansk for å redde jorden mens man anskaffer seg et dyr som vel ikke kan leve vegansk? Er det slik at om man stiller et kritisk spørsmål så er man ute etter å ta noen? Er det slik du møter diskusjon? Anonymkode: 6c28b...0f2 Kjapt søk viser at man kan få kjøpt både vegetar og vegansk hundemat.https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/vegetarianerhund
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #33 Skrevet 30. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Kjapt søk viser at man kan få kjøpt både vegetar og vegansk hundemat.https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/vegetarianerhund Ok. Da fikk jeg svar på spørsmålet mitt. Var ikke det bedre enn å gå rett i strupen på meg og anklage meg for ting? Eller ble det litt kjedelig? Anonymkode: 6c28b...0f2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #34 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vel, hennes kosthold passer ikke for meg og mange andre som ikke kan leve på så restriktivt kosthold uten å skade helsa. Anonymkode: bcbfc...d77 Nei vel, da må du jo tilpasse din situasjon. Med over 7 milliarder på denne planeten må nesten løsningen være litt universal, tross alt. Av og til tenker jeg kanskje menneskeheten bare kunne utryddet seg selv, vi er jo på god vei. Les litt om James Lovelock. Han er en av de som forutså dette ganske tidlig, hvis hans spådommer stemmer, er kun 20 % av befolkningen igjen ved neste årshundre. Hvis en tygger litt på den, det er barnebarna våre det, som er de voksne når det skjer. Så hvorfor da la seg provosere så over at noen forsøker å finne løsninger? Hjelper det å leve ett nøktern liv da? Gretha Thunberg slipper ikke akkurat unna hets og hat hun heller. Det krever litt å stå foran i klimadebatten. Når jeg ser hvor irrasjonelle vi mennesker er når det kommer til klima, tenker jeg egentlig kloden ville blitt ett bedre sted uten oss. Anonymkode: e60ca...400
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #35 Skrevet 30. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Kjapt søk viser at man kan få kjøpt både vegetar og vegansk hundemat.https://www.zooplus.no/shop/hund/spesialfor_tilskudd/vegetarianerhund Vegas kosthold til hund er dyremishandling. Selvfølgelig får man kjøpt alt mulig rart, men da bør man ikke avskaffe seg et carnivort dyr. Anonymkode: bcbfc...d77
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #36 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei vel, da må du jo tilpasse din situasjon. Med over 7 milliarder på denne planeten må nesten løsningen være litt universal, tross alt. Av og til tenker jeg kanskje menneskeheten bare kunne utryddet seg selv, vi er jo på god vei. Les litt om James Lovelock. Han er en av de som forutså dette ganske tidlig, hvis hans spådommer stemmer, er kun 20 % av befolkningen igjen ved neste årshundre. Hvis en tygger litt på den, det er barnebarna våre det, som er de voksne når det skjer. Så hvorfor da la seg provosere så over at noen forsøker å finne løsninger? Hjelper det å leve ett nøktern liv da? Gretha Thunberg slipper ikke akkurat unna hets og hat hun heller. Det krever litt å stå foran i klimadebatten. Når jeg ser hvor irrasjonelle vi mennesker er når det kommer til klima, tenker jeg egentlig kloden ville blitt ett bedre sted uten oss. Anonymkode: e60ca...400 Greta slipper ikke unna fordi hun har rike foreldre, bor i et overdimensjonert stort hus og fyrer av den ene etter den andre påstanden uten å ha gått en dag på skole og lært om det hun preiker. Sånn som da hun anklaget kineserne for å drepe skogen ved å lage spisepinner, når disse i realiteten blir laget av bambus, noe som er gress og vokser i voldsom fart. Man bør kanskje ta en utdanning innen feltet før man begynner å uttale seg til hele verden. Ikke oppfordre andre til å skulke skolen i miljøets navn. Anonymkode: bcbfc...d77
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #37 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, Hun er nok utelukkende et forferdelig menneske uten moral eller kunnskap, bare fordi hun forelsket seg i en mann som tilfeldigvis er rik. For ei drittkjerring, liksom, som prøver å gjøre noe for den verden barna deres skal vokse opp i,. Skikkelig latterlig å jobbe med globalt perspektiv. 🤯🙄 Da er det jo myyyyye bedre å sitte hjemme og gjøre lite annet finne på grunner til å kritisere. 👍 Anonymkode: a5ade...3ac Alltid standardvaret det der…. «Da er det bedre å sitte hjemme i sofaen og gjøre ikke noe». Tror du seriøst at bare fordi man er reflektert, ser på saken med kritiske øyer og i tillegg er opplest på saken gjør at man sitter hjemme i sofaen og gjør ikke noe? Ble nevnt noe om klesstilen hennes her. Det minner meg om alle 16 mai fester hun og Stordalen hadde en årrekke. Med 100 tals kjendiser invitert. Det var nytt kostymetema hvert år. Hvor tror dere alle disse kostymene er nå? Jo gjetter på at flesteparten ligger på loft og i boder. Skikkelig bærekraftig👍 Ja, hun er helt uten moral faktisk Anonymkode: 58273...ca4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #38 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Alltid standardvaret det der…. «Da er det bedre å sitte hjemme i sofaen og gjøre ikke noe». Tror du seriøst at bare fordi man er reflektert, ser på saken med kritiske øyer og i tillegg er opplest på saken gjør at man sitter hjemme i sofaen og gjør ikke noe? Ble nevnt noe om klesstilen hennes her. Det minner meg om alle 16 mai fester hun og Stordalen hadde en årrekke. Med 100 tals kjendiser invitert. Det var nytt kostymetema hvert år. Hvor tror dere alle disse kostymene er nå? Jo gjetter på at flesteparten ligger på loft og i boder. Skikkelig bærekraftig👍 Ja, hun er helt uten moral faktisk Anonymkode: 58273...ca4 Og ditt svar er ikke «standard» mener du? 🤣🤣 Anonymkode: a5ade...3ac
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #39 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og ditt svar er ikke «standard» mener du? 🤣🤣 Anonymkode: a5ade...3ac Det var vel et ganske saklig svar? At du må legge på slike emoji vise at du føler du taper diskusjonen. Anonymkode: 6c28b...0f2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #40 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Ok. Da fikk jeg svar på spørsmålet mitt. Var ikke det bedre enn å gå rett i strupen på meg og anklage meg for ting? Eller ble det litt kjedelig? Anonymkode: 6c28b...0f2 @mamma til adhd gutt<3 det ble stille fra deg? Ikke så gøy når du ikke kan hetse meg lenger? Anonymkode: 6c28b...0f2
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 30. desember 2021 #41 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): @mamma til adhd gutt<3 det ble stille fra deg? Ikke så gøy når du ikke kan hetse meg lenger? Anonymkode: 6c28b...0f2 Jeg oppfattet ikke ditt svar i tråden som et enkelt spørsmål . Hadde jeg oppfattet det som at du ganske enkelt lurte på om hunder kan spise vegetar/vegansk så hadde jeg kun svart deg på det. Det var ikke sånn ditt bidrag fremstod. Når du dessuten svarte at du hadde fått svar på det du lurte på så hadde jeg ikke mer å bidra med. Ingen hets var intensjonen herfra. Du fikk svar på det du lurte på og jeg fikk beskjed om at du lurte på noe konkret.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #42 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det var vel et ganske saklig svar? At du må legge på slike emoji vise at du føler du taper diskusjonen. Anonymkode: 6c28b...0f2 Nei. Anonymkode: a5ade...3ac
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #43 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Og ditt svar er ikke «standard» mener du? 🤣🤣 Anonymkode: a5ade...3ac Nei absolutt ikke. Hva var standard med mitt svar? Anonymkode: 58273...ca4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #44 Skrevet 30. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden): Jeg oppfattet ikke ditt svar i tråden som et enkelt spørsmål . Hadde jeg oppfattet det som at du ganske enkelt lurte på om hunder kan spise vegetar/vegansk så hadde jeg kun svart deg på det. Det var ikke sånn ditt bidrag fremstod. Når du dessuten svarte at du hadde fått svar på det du lurte på så hadde jeg ikke mer å bidra med. Ingen hets var intensjonen herfra. Du fikk svar på det du lurte på og jeg fikk beskjed om at du lurte på noe konkret. Kanskje du da kan ta litt selvkritikk og trekke pusten litt før du flyr i strupen på folk? Jeg har lenge tenkt på det med hunden hennes og når det dukket opp en tråd med bærekraft og kosthold så fant jeg det naturlig å stille spørsmål der. Jeg lurer litt på hvorfor du tok på deg rollen som forumpoliti som skal arrestere folk med andre synspunkt enn deg selv? Anonymkode: 6c28b...0f2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #45 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men har hun sluttet med denne livsstilen? Anonymkode: bcbfc...d77 Hun tok i alle fall tog til Glasgow til COP26, og hun leier ofte antrekk. Det er nok hardt å svelge for enkelte at en kvinne kan være både vakker, intelligent og ha et så stort pågangsmot og arbeidskapasitet. Hun minner for mye om egen tilkortkommenhet. Når hun topper det hele med å reise seg og jobbe like intenst videre etter en sykdomshistorie som ville ført de fleste av oss inn i en tilværelse som uføre, blir det rett og slett for mye. Anonymkode: 3843d...da0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #46 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hun tok i alle fall tog til Glasgow til COP26, og hun leier ofte antrekk. Det er nok hardt å svelge for enkelte at en kvinne kan være både vakker, intelligent og ha et så stort pågangsmot og arbeidskapasitet. Hun minner for mye om egen tilkortkommenhet. Når hun topper det hele med å reise seg og jobbe like intenst videre etter en sykdomshistorie som ville ført de fleste av oss inn i en tilværelse som uføre, blir det rett og slett for mye. Anonymkode: 3843d...da0 De fleste ville nok blitt uføre fordi de ikke har de midlene til behandling som hun hadde. Anonymkode: 9921b...977
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #47 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De fleste ville nok blitt uføre fordi de ikke har de midlene til behandling som hun hadde. Anonymkode: 9921b...977 Det er jeg helt enig i, men også etter behandlingen (som er svært traumatisk i seg selv) ville nok de fleste av oss endt som uføre. Hun har en egen kraft, og det får dessverre mange til å se rødt. Anonymkode: 3843d...da0
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #48 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Greta slipper ikke unna fordi hun har rike foreldre, bor i et overdimensjonert stort hus og fyrer av den ene etter den andre påstanden uten å ha gått en dag på skole og lært om det hun preiker. Sånn som da hun anklaget kineserne for å drepe skogen ved å lage spisepinner, når disse i realiteten blir laget av bambus, noe som er gress og vokser i voldsom fart. Man bør kanskje ta en utdanning innen feltet før man begynner å uttale seg til hele verden. Ikke oppfordre andre til å skulke skolen i miljøets navn. Anonymkode: bcbfc...d77 Jeg bare wow, kildekritikken din stikker dypt eller? Til info er informasjonen hun videreformidler fra rapporter utformet av forskere, hun finner ikke på dette selv for å skulke skolen. https://www.faktisk.no/artikler/zw5l7/nei-greta-thunberg-har-ikke-oppfordret-kineserne-til-a-slutte-a-bruke-spisepinner Igjen, kanskje ikke menneskeheten egentlig er verdt å redde. Vi er jo mer opptatt av om vi liker de som engasjerer seg enn det faktum at vi er ferd med å utrydde oss selv. Anonymkode: e60ca...400
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #49 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det er jeg helt enig i, men også etter behandlingen (som er svært traumatisk i seg selv) ville nok de fleste av oss endt som uføre. Hun har en egen kraft, og det får dessverre mange til å se rødt. Anonymkode: 3843d...da0 jeg er enig i at hun har en egen kraft, men for meg er det noe hyklersk over det når man skal redde verden med den ene hånda og river det ned igjen med den andre hånda. Anonymkode: 9921b...977
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2021 #50 Skrevet 30. desember 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Kanskje du da kan ta litt selvkritikk og trekke pusten litt før du flyr i strupen på folk? Jeg har lenge tenkt på det med hunden hennes og når det dukket opp en tråd med bærekraft og kosthold så fant jeg det naturlig å stille spørsmål der. Jeg lurer litt på hvorfor du tok på deg rollen som forumpoliti som skal arrestere folk med andre synspunkt enn deg selv? Anonymkode: 6c28b...0f2 Det er da ingen som har blitt arrestert her. Ikke vær så hårsår. Du vil bare ha krangel, så da hakker du til du får svar? Det er heldigvis også svært få som mener at alle kjøttetende dyr bør opphøre om man skal mene noe med miljø. Den er du faktisk heeeeeeeelt alene om. Anonymkode: 649c6...f24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå