Gå til innhold

Hva om jeg valgte feil...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble gift for 1 år siden med samboer gjennom 10 år og 2 barn. Jeg tenkte det ble riktig, men tviler litt. Vi fungerer fint sammen som familie, men jeg tiltrekkes ikke på noen annen måte mot han. 
Vet ikke om det er mulig å fikse, jeg kan ikke gå fra han heller pga det....

Anonymkode: 2612c...e52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva har endret seg siden du sa ja?

Dere har to barn sammen - hva gjør dere for å bevare forholdet deres? Få ham med deg i parterapi for å forebygge brudd.

Anonymkode: 9cc4c...ad7

Skrevet

Du velger jo hver dag. 

Anonymkode: c386c...d4f

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hva har endret seg siden du sa ja?

Dere har to barn sammen - hva gjør dere for å bevare forholdet deres? Få ham med deg i parterapi for å forebygge brudd.

Vi har svært liten tid til hverandre i hverdagen.Jeg vet ikke hva som har endret seg egentlig...begynner å lure på om jeg sa ja pga det er trygt og barna.Savner å ha den tiltrekningen...høres sikkert helt teit ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi har svært liten tid til hverandre i hverdagen.Jeg vet ikke hva som har endret seg egentlig...begynner å lure på om jeg sa ja pga det er trygt og barna.Savner å ha den tiltrekningen...høres sikkert helt teit ut.

Slik er det her og 🤔

Anonymkode: 54f38...f7f

Skrevet

Hva var det som tiltrakk deg i utgangspunktet? Kan du huske det? Hvis du klarer å huske det, kan du kanskje finne tilbake til det. Jeg gikk fra mannen min etter 25 år pga. lite fellesskap, nærhet, sex, samtaler, felles interesser ... Det eneste vi hadde felles var barna og historien. Han var og er en fin fyr og en god mann, men jeg klarte ikke leve uten nærhet og fellesskap. Jeg har nå en ny samboer, vi har det veldig bra, men det har kostet. Var fryktelig vondt å bryte opp familien, og det var også mye vanskeligere enn jeg hadde trodd å få "den nye familien" til å funke. Samboeren er positiv og vil svært gjerne at alt skal funke, barna har aldri vært negative til ham, men likevel er det småting hele tiden som er utfordrende. Tenk deg godt om!

Anonymkode: f71a4...e1c

Skrevet

Min erfaring er at det er hverdagene som  betyr noe. Å ha en som lever livet sammen med meg, på godt og vondt. Vi har våre oppturer og nedturer, men vi er sammen om det. I det store og det hele er tiltrekningen mindre viktig.

Anonymkode: 77308...a60

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Høres ikke teit ut. Jeg tror det er like mye det å føle nærhet, samhold og det å føle seg sett.

Du sier dere har lite tid til hverandre i hverdagen - det er noe dere kan gjøre noe med, velge å prioritere forholdet og hverandre.

Snakk med ham og finn ut hvordan dere kan endre på ting for å komme nærmere hverandre igjen. Da tror jeg tiltrekningen også kommer etterhvert. Greier dere det ikke selv, forsøk parterapi. Og går heller ikke det, da vet du og dere i hvert fall at dere har gjort det dere kan.

Men nærhet og tiltrekning kommer ikke av seg selv, det må jobbes med hele tiden fra begges side.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Det teite er at du skylder på mannen din, eller begynner å tenke på at han er feil mann, bare fordi du ikke klarer å vedlikeholde ditt eget forhold til ham. Sett nå av den tida, da! HAN er ikke feil fyr bare fordi du forsømmer ham! 

Anonymkode: c386c...d4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...