Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Hvis en person skriver en historie og gir den bort i gave. Historien blir godt mottatt av flere og det blir tilbudt utgivelse av denne. Hvem er det da som tjener penger på utgivelsen? Forfatteren eller mottakeren? Anonymkode: 5c48e...4bf
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Opphavsretten gjelder vel? Om jeg gir en tegning i gave og den som får tegningen selger den så er det selger som for pengene. Om selger kopierer den og selger 1000 stykker så sparker opphavsretten inn. Anonymkode: efc10...dbd
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hvis en person skriver en historie og gir den bort i gave. Historien blir godt mottatt av flere og det blir tilbudt utgivelse av denne. Hvem er det da som tjener penger på utgivelsen? Forfatteren eller mottakeren? Anonymkode: 5c48e...4bf Det riktige blir jo forfatteren. Mener du noe annet? Anonymkode: 6cf2b...870
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Opphavsretten gjelder vel? Om jeg gir en tegning i gave og den som får tegningen selger den så er det selger som for pengene. Om selger kopierer den og selger 1000 stykker så sparker opphavsretten inn. Anonymkode: efc10...dbd Men det er jo gitt i gave slik at det er en ny eier? Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det riktige blir jo forfatteren. Mener du noe annet? Anonymkode: 6cf2b...870 Jeg mener ingen ting jeg. Bare lurer på hva som er rett Anonymkode: 5c48e...4bf
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men det er jo gitt i gave slik at det er en ny eier? Jeg mener ingen ting jeg. Bare lurer på hva som er rett Anonymkode: 5c48e...4bf Ny eier av boken/bildet eller lignende, men ikke idéen/opphavet. Anonymkode: 6cf2b...870
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ny eier av boken/bildet eller lignende, men ikke idéen/opphavet. Anonymkode: 6cf2b...870 Hvordan bevise hvem som er forfatter? Og hvordan nekte utgivelse? Anonymkode: 5c48e...4bf
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 Man gir bort den utgaven av historien, ikke opphavsrett til den. Samme som når du kjøper en bok, det gir deg ikke rett til å kopiere den og selge kopiene videre. Anonymkode: ab36f...eff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå