Gå til innhold

21500 minus 10000 = 11500

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner at det er litt trangt. har dere noe lån? kjæresten fikk akkurat ned renta med 1,2% ca på forbrukslånet sitt her før jul. trodde først ikke det var noe big deal til han viste meg talla på en lånekalkulator:Pså om du har noe lån eller noe sånt bør du prøve å spare penger der. helst unngå alt med ordet forbrukslån og kredittkort...

Anonymkode: 5e3d5...8b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ok, dette er MER enn nok for de fleste. Lek og mediebruk i den ene posten, samt mediebruk og fritid i en senere post, er jo over 6000 kroner. Her er det mye å spare. 

Anonymkode: abe68...625

Det er helt klart mulig å leve billigere, men det går fort en del penger. Kjøp av mobil, nettbrett, tv, pc, ørepropper, ladere og annet utstyr. Dataspill, netflix, mobilabonnement, lydbøker, Spotify,  tv-kanaler, nrk-lisens(?) osv blir fort en del penger for en vanelig familie.

Anonymkode: e42ef...4ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt klart mulig å leve billigere, men det går fort en del penger. Kjøp av mobil, nettbrett, tv, pc, ørepropper, ladere og annet utstyr. Dataspill, netflix, mobilabonnement, lydbøker, Spotify,  tv-kanaler, nrk-lisens(?) osv blir fort en del penger for en vanelig familie.

Det er ikke «vanelig» å kjøpe for 6000 kroner i måneden av slike produkter…

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke «vanelig» å kjøpe for 6000 kroner i måneden av slike produkter…

I tillegg skal det dekke sportsutstyr, leker til barn, kino, konsert, heiskort, aviser, inboforsikkring, turutstyr, helsestudio osv. Det vil være fult mulig å gjøre det billigere, men det er lett å tro at man bruker mindre enn det man faktisk gjør. Selv om ikke alle utgiftene kommer hver måned må det settes av penger hver måned for å kunne betale når utgiftene kommer.

Skrevet

Dere har et helt normalt forbruk. Hva med å øke inntektene?

Anonymkode: 1dbd2...889

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

I tillegg skal det dekke sportsutstyr, leker til barn, kino, konsert, heiskort, aviser, inboforsikkring, turutstyr, helsestudio osv. Det vil være fult mulig å gjøre det billigere, men det er lett å tro at man bruker mindre enn det man faktisk gjør. Selv om ikke alle utgiftene kommer hver måned må det settes av penger hver måned for å kunne betale når utgiftene kommer.

Du, ikke alle mennesker tar seg råd til helsestudio, heiskort og turutstyr. I alle fall ikke hvis de påstår de har det «trangt». Sånne ting er jo luksusvarer. Og barneleker utgår; der var ingen barn i regnestykket, det er spesifisert til  to voksne og en tenåring.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.12.2021 den 18.59):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så på at ingen her omtrent må si at de kan kutte på utgiftene. Hi ønsker jo det, og ønsker man det så kan man forsake en del ting, selv om du mener at de har et helt normalt forbruk.

Anonymkode: d9c63...5c1

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du er så på at ingen her omtrent må si at de kan kutte på utgiftene. Hi ønsker jo det, og ønsker man det så kan man forsake en del ting, selv om du mener at de har et helt normalt forbruk.

Jeg er helt enig i at det hår fint å senke de utgiftene, særlig hvis det bare er for et år eller to. Problemet er mår noen uttrykker seg dom om et slikt forbruk er uforståelig høyt. De fleste bruker så mye og blir overasket hvis de begynner å summere eget forbruk.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er helt enig i at det hår fint å senke de utgiftene, særlig hvis det bare er for et år eller to. Problemet er mår noen uttrykker seg dom om et slikt forbruk er uforståelig høyt. De fleste bruker så mye og blir overasket hvis de begynner å summere eget forbruk.

Men for noen er det jo uforståelig høyt, og det må jo være lov til å si uten å bli arrestert for det, Jeg mister helt piffen til å gi noen som helst tips til hi  om hvor kutte ned på forbuket når du er ute og korrigerer  i flere innlegg stadig vekk.

• 2 uker senere...
Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.12.2021 den 4.33):

10000 på mat når dere er tre stykker!! Her et det mye å kutte. Vi bruker mellom 6 - 7000 på mat, og vi er fire. Begynn med maten. Her kan du gjøre kraftig innstramminger. 

Anonymkode: d7b3e...4aa

Kom gjerne med eksempler....dersom jeg skjønte alt ville jeg ikke lagt ut tråd.

Anonymkode: 06464...2ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 31.12.2021 den 19.41):

Men for noen er det jo uforståelig høyt, og det må jo være lov til å si uten å bli arrestert for det, Jeg mister helt piffen til å gi noen som helst tips til hi  om hvor kutte ned på forbuket når du er ute og korrigerer  i flere innlegg stadig vekk.

Men kjære deg, gi meg konkrete tips....

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Men kjære deg, gi meg konkrete tips....

Det har du fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...