Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Del Skrevet 29. desember 2021 Hei. Vi er på besøk hos bestemoren min i romjulen, og vi skal overnatte. Vi sover da på loftet, men med alle branner i jula vil jeg vite at rømningsveier er trygg mtp barna. Velux vindu. Det er vanlig håndtak nede, men jeg får ikke åpnet det. Det er ikke låst, men det er så tungt at jeg ikke greier å åpne det opp. Ser det er et slags håndtak helt øverst også. Er dette en slags låsemekanisme, eller er det der jeg må åpne vinduet? Noen som har tilsvarende og kan forklare? Anonymkode: 43329...d2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424929-hvordan-%C3%A5pner-jeg-takvindu/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Del Skrevet 29. desember 2021 Det er tyngre å skyve et slikt vindu åpent fra nederste karm enn å trekke den øvre ned med håndtaket øverst. Har du åpnet håndtaket nederst og så tar tak i det faste øverst kan du også bruke litt av egen kroppsvekt til å trekke øverste del ned. Men jeg satt faktisk akkurat og så på nabohuset, de som leide øverst har flyttet ut og huseier følger ikke med selv, så jeg ser at takvinduet der nok er fryst fast med masse is/snø nederst, så det vinduet vil de nok ikke få åpnet før vi får mildvær. Da leietaker bodde der var det aldri noe problem, da de sørget på å åpne/lukke vinduet daglig og få unna ev. snø. Mistenker at det takvinduet jeg ser på kanskje ikke er 100 % lukket, at det er varme innenfra som skaper så mye is der. Poenget mitt var at det kanskje er lurt å gå på utsiden og se om du kan se takvinduet fra utsiden og om det kan være is/snø som stenger for også, slik at du ikke får det opp. Bra du tenker på rømningsveier Anonymkode: e071d...9d5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424929-hvordan-%C3%A5pner-jeg-takvindu/#findComment-149666074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Del Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det er tyngre å skyve et slikt vindu åpent fra nederste karm enn å trekke den øvre ned med håndtaket øverst. Har du åpnet håndtaket nederst og så tar tak i det faste øverst kan du også bruke litt av egen kroppsvekt til å trekke øverste del ned. Men jeg satt faktisk akkurat og så på nabohuset, de som leide øverst har flyttet ut og huseier følger ikke med selv, så jeg ser at takvinduet der nok er fryst fast med masse is/snø nederst, så det vinduet vil de nok ikke få åpnet før vi får mildvær. Da leietaker bodde der var det aldri noe problem, da de sørget på å åpne/lukke vinduet daglig og få unna ev. snø. Mistenker at det takvinduet jeg ser på kanskje ikke er 100 % lukket, at det er varme innenfra som skaper så mye is der. Poenget mitt var at det kanskje er lurt å gå på utsiden og se om du kan se takvinduet fra utsiden og om det kan være is/snø som stenger for også, slik at du ikke får det opp. Bra du tenker på rømningsveier Anonymkode: e071d...9d5 Tusen takk for svar! Var som du sa, mye enklere å åpne med det som jeg ikke skjønte var et håndtak øverst 😁 Nå kan mor også sove godt i natt👌❤❤ Anonymkode: 43329...d2e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424929-hvordan-%C3%A5pner-jeg-takvindu/#findComment-149666080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå