Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #1 Skrevet 29. desember 2021 Hei, Jeg har siden oktober hatt et stort arbeidspress, og kjenner nå at jeg er fullstendig på felgen. Når jeg kommer hjem fra jobb så kan jeg sove 2-3 timer, totalt utslitt. Nå har jeg hatt ferie i noen dager. Tilbake på jobb i går, og jeg sliter på å klare å sovne. Skuldrene er oppunder ørene dagen før, og jeg sov kun 3 timer natten før jobb. Dette klarer jeg ikke lenger. Det å sykemelde meg sitter langt inne. Er det noen som har vært i samme situasjon? Anonymkode: bae06...051
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #2 Skrevet 29. desember 2021 Nei sykemelding er ikke innafor når du ikke er syk. du må prate med leder, kanskje få byttet litt arbeidsoppgaver? Hva skal til for at du får det bedre på jobb? For mye/lite ansvar? hvordan har du det hjemme? Må mannen gjøre mer? Robotstøvsuger? Bedre rutiner med ungene? Hva skal til for å sove bedre før jobb? Bedre kveldsrutiner? Legge vekk mobilen/tv? Stå opp en halvtime før? bør du bytte jobb? Trives du ikke? Passer du ikke til jobben din? Noe annet du ønsker? du bør ta tak og finne løsninger! Sykemelding er ikke en av de etter en natts dårlig søvn etter ferie. Anonymkode: 544ff...f03
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #3 Skrevet 29. desember 2021 Jeg synes at dette er noe du skal ta opp med legen din, og ikke her inne der folk helt uten medisinsk kompetanse skal komme med meninger rundt helsen din uten å vite noe om den (som hun over her). Legen din vil vurdere hva som er best i ditt tilfelle. Anonymkode: f97ef...283
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Du må di at det smeller snart til ledelsen, så du får mindre arbeidsmengde. Det er mye mer lønnsomt at du jobber mindre en periode enn at du sitter hjemme sykemeldt. Voksne mennesker må lære seg å sette grenser. Overtro på hva man kan prestere i lengden fører stort sett til tap og ikke vinning for en bedrift. Anonymkode: 75e83...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå