Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #26 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Har du prøvd hypnose? Visst jeg hadde hatt så store søvnproblemer hadde jeg virkelig prøvd noe mer enn fastlege og medikamenter. uansett om man er skeptisk til hypnose eller ei så hadde jeg gitt det et forsøk! Anonymkode: 5e3b7...535 Nei, men det er fordi søvnvanskene mine stammer fra noe spesifikt så jeg vil gjerne gjerne årsak og ikke bare symptomet. Jeg var henvist dps i 2019, fikk avslag to ganger og måtte prøve kommunal oppfølging isteden. De konkluderte med at jeg var såpass dårlig at de tilbø meg behandling (og gratis tannbehandling) men så kom covid og alt ble satt på pause igjen. jeg vil gjerne «klare meg selv» og jeg har i stor grad fått til det, men i sommer ble jeg overrumplet av altfor mye på en og samme gang og siden har det vært dårlig Anonymkode: 5d16c...dc0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #27 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Nei, men det er fordi søvnvanskene mine stammer fra noe spesifikt så jeg vil gjerne gjerne årsak og ikke bare symptomet. Jeg var henvist dps i 2019, fikk avslag to ganger og måtte prøve kommunal oppfølging isteden. De konkluderte med at jeg var såpass dårlig at de tilbø meg behandling (og gratis tannbehandling) men så kom covid og alt ble satt på pause igjen. jeg vil gjerne «klare meg selv» og jeg har i stor grad fått til det, men i sommer ble jeg overrumplet av altfor mye på en og samme gang og siden har det vært dårlig Anonymkode: 5d16c...dc0 Skjønte egentlig ikke helt dette. Du tar sovemedisin men vil ikke ha annen hjelp til søvnproblemer fordi du vil klare deg selv? Tar du ikke sovemedisin for å få sove også? Visst hypnose hadde hjulpet deg med søvnen må jo det være bedre enn å ta masse sterke og avhengighetsskapende medisiner? Du sier søvnproblemene kommer fra noe spesifikk men samtidig skriver du at du ikke ligger å tenker på noe? Men uansett så er det jo bedre og mer hensiktsmessig å jobbe seg gjennom problemer når du får nok søvn? Anonymkode: 5e3b7...535
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #28 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Skjønte egentlig ikke helt dette. Du tar sovemedisin men vil ikke ha annen hjelp til søvnproblemer fordi du vil klare deg selv? Tar du ikke sovemedisin for å få sove også? Visst hypnose hadde hjulpet deg med søvnen må jo det være bedre enn å ta masse sterke og avhengighetsskapende medisiner? Du sier søvnproblemene kommer fra noe spesifikk men samtidig skriver du at du ikke ligger å tenker på noe? Men uansett så er det jo bedre og mer hensiktsmessig å jobbe seg gjennom problemer når du får nok søvn? Anonymkode: 5e3b7...535 Jojo, jeg vil ha hjelp! Er ikke det jeg mener men som feks angst da, noen har angst uten spesifikk årsak, mens andre får det utløst av noe. Jeg vil gjerne fikse den _noe_ fremfor å dytte i meg masse piller for å få sove, om det ga mer mening Avviser overhodet ikke hypnose, var bare en dårlig formulert forklaring på hvorfor jeg ikke har forsøkt det. Anonymkode: 5d16c...dc0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #29 Skrevet 29. desember 2021 Jeg har jobbet nattevakter i 20 år og sliter veldig med søvnen, brukt Zopliclone i mange år. Byttet fastlege og han ba meg prøve disse, sover mye bedre på dem. De er ikke for søvnproblemer, men bivirkningen er at du blir trøtt. Virker også lengre enn Zopliclone som kun er til innsovning. https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-quetiapine-teva-teva-665483 Anonymkode: 2c676...3e6
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #30 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Jeg har jobbet nattevakter i 20 år og sliter veldig med søvnen, brukt Zopliclone i mange år. Byttet fastlege og han ba meg prøve disse, sover mye bedre på dem. De er ikke for søvnproblemer, men bivirkningen er at du blir trøtt. Virker også lengre enn Zopliclone som kun er til innsovning. https://www.felleskatalogen.no/medisin/pasienter/pil-quetiapine-teva-teva-665483 Anonymkode: 2c676...3e6 Takk, har fått et par av en kamerat og tenkte prøve. Merker du noe hangover av de? Anonymkode: 5d16c...dc0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #31 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Takk, har fått et par av en kamerat og tenkte prøve. Merker du noe hangover av de? Anonymkode: 5d16c...dc0 Nei, men nå har jeg brukt dem en stund, tar 2-4 alt etter hvor våken og dirren jeg er. Ville ikke tatt med en 1 første gangen, hvis du sover veldig godt på den og det er første gang på lenge du har sovet godt vil du jo føle deg ør dagen etterpå. Anonymkode: 2c676...3e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå