Gå til innhold

Når fikk dere igjen smak og luktesansen ?🦠

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde corona for 14 dager siden og har mistet begge disse sansene. Håper de komler tilbake men ser jo at det ikke alltid er tilfelle.

Anonymkode: 89885...dc1

Fortsetter under...

Skrevet

Ikke personlig erfaring dette, men jeg kjenner til ei yngre jente som bli smittet i mai, fremdeles smaker mat og drikke rart. Hun beskriver det som metallsmak. Mannen ble smittet i november, han var da fullvaksinert og fikk kun redusert smak i en dag før den kom tilbake som normalt. 

Anonymkode: 7bee6...05d

Skrevet

Tre uker her. Men endel frukt smaker fortsatt annerledes. I starten smakte alt surt, harskt eller råttent. Gikk ned 8 kg rett og slett fordi jeg ble dårlig av smakene. Nå smaker vanlig mat normalt bortsett fra sitrus, sure epler og jordbær. Jordbær er verst, smaker muggent. 

Anonymkode: 8fb0b...317

Skrevet

Jeg mistet lukt og smak da jeg fikk influensa rundt juletider for noen år siden. Det kom tilbake i mars, mener jeg å huske, så det var borte i noen måneder.

Anonymkode: 63867...84f

Skrevet

Holdt på 4 uker og når karamellpuddingen smakte fisk på julaften, så mistet jeg troen på å få det tilbake på denne siden av nyttår :D

Skrevet

En dag her. Start med øvelser som hjelper for å få luktesansen tilbake. 

Anonymkode: b43df...cfb

Annonse

Skrevet

Kjenner ei som fortsatt sliter med det over et år etter at hun var «frisk». Men hun sliter med en del andre ting også da

Anonymkode: 02d44...03f

• Opprett ny...