Gå til innhold

Dere som syns det er harry å snuse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter jeg begynte å snuse, spiser jeg ingenting snop og chips lengre. Før kunne jeg gå å småspise hele dagen, nå har jeg snus istedenfor. Har gått ned 15 kg i vekt også.

Anonymkode: 3eaec...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for info. Snuser selv, men vektnedgang er dårlig argument altså. Jeg går ned i vekt av å drikke alkohol jeg. Mister matlysten av det. Er dét en bra ting??

Anonymkode: 9dcd4...b9a

Skrevet

Når likevel godtesuget kommer, kan du jo alltids begynne med tyggetobakk. 

Skrevet

Det er ikke bare Harry, det er ekkelt

Anonymkode: 3e466...400

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Etter jeg begynte å snuse, spiser jeg ingenting snop og chips lengre. Før kunne jeg gå å småspise hele dagen, nå har jeg snus istedenfor. Har gått ned 15 kg i vekt også.

Det er like harry uansett.

Anonymkode: accc5...7db

Skrevet

Det er jo ikke mindre harry av den grunn 🙄 Men for all del, det er jo fritt fram å benytte seg av giftstoffer. Greien med snus er nok først og fremst at det er ekkelt og ser utrolig teit ut.

Anonymkode: e654e...871

Skrevet

Skulle det gjøre det mindre harry?

Skrevet

Det er mer Harry å røyke, også mer skadelig for lungene. Ikke plager man andre med røyklukt og forurensing av lufta. Så heller snus enn røyk. 

Snuser fordi jeg har sluttet å røyke. Og ikke synes det at jeg snuser heller. Bitteliten hvit pose. Flere jeg har jobbet med i flere år blir overasket at jeg faktisk snuser, siden de ikke har sett det 😂 

Anonymkode: 4588d...b8e

Skrevet

Man går ned i vekt av amfetamin også. Det er ikke dermed sagt at det er sunt eller ikke-harry. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ok, du byttet den ene avhengigheten mot den andre og gikk ned i vekt?

Tips: du blir enda tynnere av kokain, kjør på! 

Anonymkode: c88c6...d02

Skrevet

Altså snuser selv… og d er harry, men bryr meg ikke. Det synes ikke på meg , bortsett fra når jeg skal bytte.

Synes ikke noe om å « reklamere» for det. Jeg har ikke blitt tynnere… jeg småspiser like ofte. Å snuse er bare dumt ….. Uansett hvordan man vrir og vender på d..,

Anonymkode: bc72b...f11

Skrevet

Snuse ser jeg ikke på som harry  så lenge personen er over 30 år. 
Det samme gjelder folk over 50 som røyker men folk født sent 80 og fra 90 tallet  som røyker er harry.

Anonymkode: c9e14...b16

Skrevet

Det er fortsatt harry. Og stygt. Og synes. Kanskje ikke rett forfra, men jeg lover deg at det synes fra siden. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (12 minutter siden):

Det er fortsatt harry. Og stygt. Og synes. Kanskje ikke rett forfra, men jeg lover deg at det synes fra siden. 

Jeg er enig med deg. Men har skjult for mange at jeg har snust i flere år, fordi det ikke synes. Bytter alltid i skjul. Bestevenninna mi ble overraska når jeg fortalte det etter 2 år. 

Anonymkode: c7452...24d

Skrevet

Snus øker risikoen for en rekke kreftformer, og det øker risikoen for dødelighet uansett hvilken kreftform man får. Snusing påvirker hjertet negativt ved at det må jobbe hardere fordi nikotinen får årene til å trekke seg sammen og man får høyere blodtrykk og puls mens man snuser. Sjansen for å dø av hjerteinfarkt eller hjerneinfarkt er større om du snuser når du får infarkt.

Snusing øker risikoen for å få diabetes 2 - så den vektnedgangen din kan bli bare forbigående, Hi...

Og så er det selvfølgelig de varige skadene man får i tannkjøtt og på tenner etter en tid med snusing.

Videre er røyking og snusing svært undervurdert årsak til muskel-/skjelettplager, siden nikotin får årene til å trekke seg sammen og gjør at muskulatur og annet vev i kroppen ikke får nok sirkulasjon og ernæring, noe som igjen fører til stivhet, smerter, betennelser, skader osv.

Skulle man måtte foreta en operasjon så vil man som røyker/snuser ha betydelig større risiko for komplikasjoner under og etter operasjon også. Så stor er den risikoen at mange sykehus i Sverige nå ikke opererer pasienter som røyker, eller bruker nikotin, før de har vært røyk-/nikotinfrie i åtte uker uker, rett og slett fordi risikoen for komplikasjoner er for stor. Pasientene får da tilbud om hjelp til å slutte.

Å bytte ut en avhengighet med en annen er bare å fortsette å ikke gjøre noe med det som er ditt egentlige problem, HI. Du løser ikke noe, du bare skaper deg en annen type problemer. Av den typen som gjør at den dagen du får symptomer på problemene, så er det i mange tilfeller for sent, da sitter du gjerne der med varig skade i kroppen, og ikke alle overlever heller.

Harry å snuse? Tja, det er i hvert fall omtrent like idiotisk som å røyke om man tenker på helse og hva man på sikt påfører samfunnet av unødvendige kostnader.

Anonymkode: ce4c7...858

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Snus øker risikoen for en rekke kreftformer, og det øker risikoen for dødelighet uansett hvilken kreftform man får. Snusing påvirker hjertet negativt ved at det må jobbe hardere fordi nikotinen får årene til å trekke seg sammen og man får høyere blodtrykk og puls mens man snuser. Sjansen for å dø av hjerteinfarkt eller hjerneinfarkt er større om du snuser når du får infarkt.

Snusing øker risikoen for å få diabetes 2 - så den vektnedgangen din kan bli bare forbigående, Hi...

Og så er det selvfølgelig de varige skadene man får i tannkjøtt og på tenner etter en tid med snusing.

Videre er røyking og snusing svært undervurdert årsak til muskel-/skjelettplager, siden nikotin får årene til å trekke seg sammen og gjør at muskulatur og annet vev i kroppen ikke får nok sirkulasjon og ernæring, noe som igjen fører til stivhet, smerter, betennelser, skader osv.

Skulle man måtte foreta en operasjon så vil man som røyker/snuser ha betydelig større risiko for komplikasjoner under og etter operasjon også. Så stor er den risikoen at mange sykehus i Sverige nå ikke opererer pasienter som røyker, eller bruker nikotin, før de har vært røyk-/nikotinfrie i åtte uker uker, rett og slett fordi risikoen for komplikasjoner er for stor. Pasientene får da tilbud om hjelp til å slutte.

Å bytte ut en avhengighet med en annen er bare å fortsette å ikke gjøre noe med det som er ditt egentlige problem, HI. Du løser ikke noe, du bare skaper deg en annen type problemer. Av den typen som gjør at den dagen du får symptomer på problemene, så er det i mange tilfeller for sent, da sitter du gjerne der med varig skade i kroppen, og ikke alle overlever heller.

Harry å snuse? Tja, det er i hvert fall omtrent like idiotisk som å røyke om man tenker på helse og hva man på sikt påfører samfunnet av unødvendige kostnader.

Aaah takk for innlegg!! Jeg sluttet å snuse for tre uker siden og kjente at de første innleggene ikke gjorde godt for meg 😅 tusen takk for motivasjon!! 🙏

Anonymkode: fb525...43d

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Aaah takk for innlegg!! Jeg sluttet å snuse for tre uker siden og kjente at de første innleggene ikke gjorde godt for meg 😅 tusen takk for motivasjon!! 🙏

Anonymkode: fb525...43d

Så flink du er som har sluttet! :) Du går inn i det nye året som en friskere person enn du var for en måned siden! Fortsett slik :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Så flink du er som har sluttet! :) Du går inn i det nye året som en friskere person enn du var for en måned siden! Fortsett slik :)

Bra jobba! Tenk hvor mye penger du sparer. Hilsen ei som ikke har slutta, men som stadig tenker det ville vært en god ide 🙈

Anonymkode: 806d9...c92

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg er enig med deg. Men har skjult for mange at jeg har snust i flere år, fordi det ikke synes. Bytter alltid i skjul. Bestevenninna mi ble overraska når jeg fortalte det etter 2 år. 

Anonymkode: c7452...24d

Samme her. Snuser nesten hele tiden, og ingen på jobb eller i nær familie vet at jeg snuser.

De som mener at det «synes så godt» har sikkert sett noen med tidenes største løssnuss under fronten av overleppa og trodd at det da synes like godt på alle.

Anonymkode: 87c27...1c7

Skrevet

Ingen bombe det. Folk lar jo være å slutte og røyke fordi de er redde for å legge på seg. Harry? Definitivt. Så å komme med slankeråd ved å anbefale snus, er vel ikke akkurat løsningen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er mer Harry å røyke, også mer skadelig for lungene. Ikke plager man andre med røyklukt og forurensing av lufta. Så heller snus enn røyk. 

Snuser fordi jeg har sluttet å røyke. Og ikke synes det at jeg snuser heller. Bitteliten hvit pose. Flere jeg har jobbet med i flere år blir overasket at jeg faktisk snuser, siden de ikke har sett det 😂 

Anonymkode: 4588d...b8e

Ja, da er der jo greit og ikke farlig siden de ikke ser det……🤯🤯🤯🤯

Anonymkode: e2915...c05

Skrevet

Bedre død enn tykk, der altså. 

Anonymkode: 8a4fd...358

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Altså, jeg er på ingen måte uenig i at snus er en unødvendig greie, men bedre død enn tykk? Overvekt står da vitterligen bak flere dødsfall og sykdommer enn snus. Det ideelle er selvfølgelig ingen av delene, men verden er ikke helt der. Finn nå i det minste ett argument som holder mål. 

Anonymkode: 806d9...c92

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er i hvert fall langt eklere å være overvektig enn å vøre død…

Hvor mange har dødd av å snuse?

Anonymkode: 87c27...1c7

Skrevet

Gratulerer HI, du har nå klart å bytte ut en avhengighet med en annen

Anonymkode: 51109...fdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...