Gå til innhold

Moderna eller pfizer som dose 3?

Anbefalte innlegg

Hva har dere valgt?

Har 2x pfizer fra før. Har jo hørt at Moderna er bedre mot omikron, men at den muligens gir sterkere bivirkninger/ sykdomsfølelse i dagene etterpå? Jeg ble sengeliggende noen dager etter dose 2, og har lite lyst til en gjentagelse der😅. Men, må man så må man👍

Anonymkode: 3899c...2b1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424904-moderna-eller-pfizer-som-dose-3/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hva har dere valgt?

Har 2x pfizer fra før. Har jo hørt at Moderna er bedre mot omikron, men at den muligens gir sterkere bivirkninger/ sykdomsfølelse i dagene etterpå? Jeg ble sengeliggende noen dager etter dose 2, og har lite lyst til en gjentagelse der😅. Men, må man så må man👍

Må du da? Fhi har sier nå at de under 45 ikke bør, men kan

Anonymkode: d42ca...8b3

Jeg hadde valgt moderna om jeg kunne velge. Selv har jeg  en Astra zeneca og to Pfizer og er godt fornøyd med å ha mine tre inne. Jeg ble dårlig etter første Pfizer, kjente ingenting etter andre.

Anonymkode: bbe5c...120

Jeg fikk Pfizer de to første gangene, og hadde minimalt med bivirkninger. Vond arm og hodepine på andre dosen. Fikk Moderna som dose tre, og føler at den ga litt kraftigere bivirkninger. Gikk fort over, men merket at kroppen min jobbet første døgnet 😂

Anonymkode: 05b9d...86f

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har to doser phizer, har nå satt dose 3. Nå ble det Moderna. Jeg ble fortalt på vaksinestasjonen at Moderna er anbefalt som dose 3.

Anonymkode: 4c68a...ee7

Det handler nok heller om det faktum at det er et stort overskudd av Moderna doser på lager ..........

Anonymkode: 45951...40e

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Må du da? Fhi har sier nå at de under 45 ikke bør, men kan

Ingen MÅ ta, men jeg takker ja når jeg har muligheten til det. Som lærer har jeg ca 150 nærkontakter per uke. Jeg gar vært i fritidskarantene mer eller mindre hele høsten, grunnet mye smitte blant elevene. Ingen av oss vaksinerte lærere har blitt smittet enn så lenge. Det tyder på at vaksinen fungerer. Nå er det en ny versjon, og andre versjoner kommer, så da er det greit å friske opp med dose 3. Lærere (inkl barnehagelærere) er såvidt meg bekjent, blitt anbefalt dose 3.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ingen MÅ ta, men jeg takker ja når jeg har muligheten til det. Som lærer har jeg ca 150 nærkontakter per uke. Jeg gar vært i fritidskarantene mer eller mindre hele høsten, grunnet mye smitte blant elevene. Ingen av oss vaksinerte lærere har blitt smittet enn så lenge. Det tyder på at vaksinen fungerer. Nå er det en ny versjon, og andre versjoner kommer, så da er det greit å friske opp med dose 3. Lærere (inkl barnehagelærere) er såvidt meg bekjent, blitt anbefalt dose 3.

Og med dette er du med på å forlenge pandemien ifølge WHO. 

Anonymkode: 98e07...9db

Annonse

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Og med dette er du med på å forlenge pandemien ifølge WHO. 

Har du fått helt hang up på dette egenkomponerte resonnementet eller? Det er ikke sånn at de sender restdosene til Afrika altså.

Anonymkode: 7eced...418

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Har du fått helt hang up på dette egenkomponerte resonnementet eller? Det er ikke sånn at de sender restdosene til Afrika altså.

Det er vel ikke egenkomponert siden både WHO og FHI sier dette. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er vel ikke egenkomponert siden både WHO og FHI sier dette. 

Nei, de sier ikke at enkeltindividets valg på noe som helst vis forlenger pandemien. Dette spørsmålet er på globalt, ikke lokalt nivå. Det er forøvrig ikke slik at eventuelle refuserte doser sendes over til Afrika. Og årsaken til lav vaksinedekning i for eksempel Sør-Afrika, hvor omikron fikk blomstre relativt fritt, skyldes overhodet ikke mangel på vaksiner, men utbredt vaksineskepsis. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, de sier ikke at enkeltindividets valg på noe som helst vis forlenger pandemien. Dette spørsmålet er på globalt, ikke lokalt nivå. Det er forøvrig ikke slik at eventuelle refuserte doser sendes over til Afrika. Og årsaken til lav vaksinedekning i for eksempel Sør-Afrika, hvor omikron fikk blomstre relativt fritt, skyldes overhodet ikke mangel på vaksiner, men utbredt vaksineskepsis. 

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/who-vaksiner-maa-deles-mer-rettferdig.GvxfJOkhV?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row11_pos1

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vi er vel flere som skriver dette. Det er jeg som skrev i det andre innlegget. Dette er en annen anonym. 

Anonymkode: 6edb6...16b

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Vi er vel flere som skriver dette. Det er jeg som skrev i det andre innlegget. Dette er en annen anonym. 

Anonymkode: 6edb6...16b

Jeg skrev det i en annen tråd. Ingen hang up hos kun en person med andre ord. 

Anonymkode: 68063...467

• Opprett ny...