Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Hva hjelper? Brukt brulidine men i dag var det litt rød og hoven. Hva burde jeg kjøpe? Anonymkode: 44d9e...2b5
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Prøv å sitte med fingeren i grønnsåpe bad, ha en liten skvett grønnsåpe i et glass og sitte med fingeren oppi to tre ganger om dagen. Bruk vanlig grønnsåpe ikke furunål. Har brukt grønnsåpe på jobb i mange år på sår som ikke vil gro. Anonymkode: 6ce4b...93e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Hvis det er gult, så kan det hjelpe å klemme ut verken. Anonymkode: 51736...15b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #4 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Prøv å sitte med fingeren i grønnsåpe bad, ha en liten skvett grønnsåpe i et glass og sitte med fingeren oppi to tre ganger om dagen. Bruk vanlig grønnsåpe ikke furunål. Har brukt grønnsåpe på jobb i mange år på sår som ikke vil gro. Anonymkode: 6ce4b...93e Synes faktisk grønnsåpe gir lindring. Takk for tips. Bedre i dag. Anonymkode: 44d9e...2b5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #5 Skrevet 29. desember 2021 Og jeg ville blandet eddik og lunkent vann 50/50, ikke brukt grønnsåpe. Grønnsåpe er utdatert i sårbehandling av den enkle grunn at det gir deg for høy pH i huden da grønnsåpe er basisk. Bakterier blir du lettere kvitt ved lav pH, derfor lønner det seg med en svak syreoppløsning. Huden din blir også svakere som barriere om du har den lenge i vann, så ikke sitt så veldig lenge. Heller flere ganger om dagen. Eventuelt tar du et plaster i tillegg på etter badet, med litt honning eller sukker. https://www.wounds.no/skyllevaesker. Dette er fra Norges fagside for sårbehandlere. Hvis du scroller nedover her ser du belegg for påstanden min, det finnes mye forskning også. Håper det gir seg, om ikke må du faktisk en tur og få det åpnet. På sårpoliklinikken er det er rutinesak. Anonymkode: fd8ac...788
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #6 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Og jeg ville blandet eddik og lunkent vann 50/50, ikke brukt grønnsåpe. Grønnsåpe er utdatert i sårbehandling av den enkle grunn at det gir deg for høy pH i huden da grønnsåpe er basisk. Bakterier blir du lettere kvitt ved lav pH, derfor lønner det seg med en svak syreoppløsning. Huden din blir også svakere som barriere om du har den lenge i vann, så ikke sitt så veldig lenge. Heller flere ganger om dagen. Eventuelt tar du et plaster i tillegg på etter badet, med litt honning eller sukker. https://www.wounds.no/skyllevaesker. Dette er fra Norges fagside for sårbehandlere. Hvis du scroller nedover her ser du belegg for påstanden min, det finnes mye forskning også. Håper det gir seg, om ikke må du faktisk en tur og få det åpnet. På sårpoliklinikken er det er rutinesak. Anonymkode: fd8ac...788 Det er åpent og ikke noe betennelse som sitter fast. Klarte å stikke meg i oppvasken på en kniv som gikk inn i negleroten. Det er åpning helt inn men jeg er rød og hoven. Hevelsen har gått ned siden i går da. Anonymkode: 44d9e...2b5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #7 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Det er åpent og ikke noe betennelse som sitter fast. Klarte å stikke meg i oppvasken på en kniv som gikk inn i negleroten. Det er åpning helt inn men jeg er rød og hoven. Hevelsen har gått ned siden i går da. Anonymkode: 44d9e...2b5 Da ville jeg hvertfall brukt eddik. Og hold godt øye med det, for da er jo ikke dette egentlig en neglerotsbetennelse. Anonymkode: fd8ac...788
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #8 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Da ville jeg hvertfall brukt eddik. Og hold godt øye med det, for da er jo ikke dette egentlig en neglerotsbetennelse. Anonymkode: fd8ac...788 Nei. Ikke tradisjonell. Men det er den som er betent da. Det er et stikksår inn i neglrot som har irritert. Er jo umulig å få legetime for noe slikt småtteri med juleferie og pandemi på toppen. 🙄 Anonymkode: 44d9e...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå