Gå til innhold

Går dere rundt juletreet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av svar i en annen tråd der en påstår at ingen går rundt juletreet lenger, hva mener dere? Selv går vi rundt juletreet hvert år og synger 3-4 julesanger. Spesielt "Så går vi rundt om en juletrebusk" er jo obligatorisk trim etter all julematen 😂 Også svigerfamilien har denne tradisjonen, og mine to beste venninner. Jeg har derfor tenkt på det som vanlig å gå rundt juletreet, men kanskje ikke? Det er i hvert fall trist hvis den tradisjonen forsvinner, for barna synes jo det er kjempemorsomt! Til og med de tre tenåringene vi hadde med i år lo og koste seg.

Anonymkode: 196d7...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*enebærbusk (skrev feil der)

HI

Skrevet

På ene siden av familien går vi med innlevelse hvert år. På andre siden er det ikke vanlig.

Anonymkode: 04d4f...2d6

Skrevet

Vi går rundt treet, synger fire - fem sanger. Vanligvis gjør vi det på julaften, men det hender det blir første juledag hvis vi er veldig sent ferdige med gaveåpningen. 

Skrevet

I en alder av 45 år har jeg aldri gått rundt juletreet i jula (utenom juletrefest). Ikke min mor på 70 år  eller min bestemor på 90 har noen sinne gått rundt juletreet på julaften . Så for oss er det ikke en tradisjon. 

Anonymkode: cdc15...b2c

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

I en alder av 45 år har jeg aldri gått rundt juletreet i jula (utenom juletrefest). Ikke min mor på 70 år  eller min bestemor på 90 har noen sinne gått rundt juletreet på julaften . Så for oss er det ikke en tradisjon. 

Anonymkode: cdc15...b2c

Du burde forsøke en gang, det er faktisk veldig gøy! Og ganske godt å bevege seg etter maten 😊

HI

Skrevet

Ja, det gjør vi. Vi synger minst 10-15 julesanger mellom mat og gaver og så går vi rundt treet et par ganger i andre juleselskaper.

Anonymkode: e7d53...de6

Skrevet

Ja, kveldens høydepunkt, med en blanding av julesanger og irske drikkeviser, er ikke jul uten 😊

Anonymkode: 5a912...ce0

Skrevet

Ja. Alle velger hver sin sang. Vi går 1. juledag også når vi har julebesøk.

Anonymkode: e8054...ba9

Skrevet

Nei, det har vi aldri gjort. Ikke er det mulig heller, for treet må nesten stå inntil en vegg for å ikke stå i veien. 

Anonymkode: f62ca...cec

Skrevet

Aldri gjort. Verken jeg eller mannen.

Anonymkode: 620f8...4ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Nei, det har vi aldri gjort. Ikke er det mulig heller, for treet må nesten stå inntil en vegg for å ikke stå i veien. 

Anonymkode: f62ca...cec

Det gjør vår også til vanlig, men vi flytter på møbler og lager plass. Litt av det som gjør det morsomt er jo å måtte passe seg for diverse møbler, lamper osv på veien rundt.

HI

Skrevet

I min familie har vi aldri gjort det. I kjæresten mln sin familie er det fast tradisjon å gå rundt juletreet på julaften. Var jo egentlig koselig det.

Anonymkode: 47ae5...9cc

Skrevet

Nei, ikke gjort siden jeg gikk på skolen, da var det det siste vi gjorde på siste skoledag før juleferien. 

Anonymkode: 7e5f6...368

Skrevet

Gjorde det til ungene var 10-12 år. Nå er de tenåringer og har ikke samme moroa av enebærbusken. 

Anonymkode: de51a...1a5

Skrevet

Mine er 12-19 år, de synes det er morsomt fortsatt, sikkert mest pga nostalgien, men det blir jo litt til hva man gjør ut av det også. Det er alltid noen som har fantasifulle måter å få eks. "vasker sitt tøy" 😊

HI

Skrevet

Nei, det har vi aldri gjort, men så har vi vel ingen som synger noe særlig heller.

Anonymkode: 3f07f...2af

Skrevet

Har gjort det, men ikke hvert år. 

Anonymkode: ba0d0...5c0

Skrevet (endret)

Det gjør vi alltid. Og onkel klapper ute av takt hvert eneste år for å sette sin umusikalske søster ut av spill, like bra hvert år. Ungene liker det, de voksne liker det og ungdommene liker det, det er uhøytidelig og moro!

Endret av amandine
Skrevet

I familieselskap når vi er mange nok gjør vi det. Ikke på julaften. Jeg er som regel ikke med fordi jeg blir sykt svimmel og uvel av det, men jeg går rundt meg selv da, så det går bra

Anonymkode: 3bb40...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...