Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #1 Skrevet 28. desember 2021 Hva trives du best med i terapirommet og hva kunne du vært foruten? Anonymkode: 8703b...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #2 Skrevet 28. desember 2021 Ser du for deg at alle går i terapi? Skal jeg fortelle deg noe, det er det ikke. Det er også under 50% av dem som gjør det som ikke har noen grunn til å gå i terapi. Sikkert også deg. Anonymkode: b3375...fef
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #3 Skrevet 28. desember 2021 Nei, jeg tror ikke at alle går i terapi. Men jeg vet med sikkerhet at veldig mange gjør det. Anonymkode: 8703b...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #4 Skrevet 28. desember 2021 Jeg har gått i terapi av og på siden jeg var 12 år og må ha kontakt med terapeut pga bipolar lidelse. Har dermed «prøvd» flere behandlere. Jeg foretrekker dem som gir av seg selv, er ærlige og tør å «røske» i deg ved behov. Slik at det legges grunnlag for et reelt selvutviklingspotensiale. Dulling, å vedlikeholde noen i en offerrolle ved å gange på lidelse uten fremgang derfra. Det synes jeg er ugreit. Hun jeg går til nå har jeg veldig god kjemi med, sikkert derfor det funker på tiende året. Setter stor pris på at hun er genuin og ikke hverken en skjematisk kognitiv terapeut eller en som synes utelukkende synd på meg og som dytter meg fremover og plasserer ansvar hos meg der det er riktig å gjøre det. Anonymkode: 28bb9...f6d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #5 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ser du for deg at alle går i terapi? Skal jeg fortelle deg noe, det er det ikke. Det er også under 50% av dem som gjør det som ikke har noen grunn til å gå i terapi. Sikkert også deg. Anonymkode: b3375...fef Jeg er ganske sikker på at hi henvender seg til dem som går i terapi. Jeg er også spent på hvor du finne statistikken din, og til skitt hvilket grunnlag du har til å bedømme hi sitt behov for terapi? Anonymkode: 293ae...a50
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #6 Skrevet 28. desember 2021 Takk. Jeg går i terapi grunnet alvorlig depresjon. HI Anonymkode: 8703b...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har gått i terapi av og på siden jeg var 12 år og må ha kontakt med terapeut pga bipolar lidelse. Har dermed «prøvd» flere behandlere. Jeg foretrekker dem som gir av seg selv, er ærlige og tør å «røske» i deg ved behov. Slik at det legges grunnlag for et reelt selvutviklingspotensiale. Dulling, å vedlikeholde noen i en offerrolle ved å gange på lidelse uten fremgang derfra. Det synes jeg er ugreit. Hun jeg går til nå har jeg veldig god kjemi med, sikkert derfor det funker på tiende året. Setter stor pris på at hun er genuin og ikke hverken en skjematisk kognitiv terapeut eller en som synes utelukkende synd på meg og som dytter meg fremover og plasserer ansvar hos meg der det er riktig å gjøre det. Anonymkode: 28bb9...f6d Så bra å høre at hun du går til nå fungerer bra for deg! Kan jeg spørre ; hva slags forhold får man til en psykolog når man har gått der i 10 år? Feks ; blir man kjent på et dypere nivå. Type at du vet noe om henne privat? Eller er det kun profesjonelt? Anonymkode: 8703b...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Så bra å høre at hun du går til nå fungerer bra for deg! Kan jeg spørre ; hva slags forhold får man til en psykolog når man har gått der i 10 år? Feks ; blir man kjent på et dypere nivå. Type at du vet noe om henne privat? Eller er det kun profesjonelt? Anonymkode: 8703b...6b1 Ja, jeg vet en del om henne og det oppleves bare bra. Aner ikke om hun er annerledes med andre klienter. Anonymkode: 28bb9...f6d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ja, jeg vet en del om henne og det oppleves bare bra. Aner ikke om hun er annerledes med andre klienter. Anonymkode: 28bb9...f6d Ja, 10 år er lang tid. Det er vel naturlig at det dukker opp litt" info "fra henne også. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg synes det er litt rart å åpne meg for noen jeg ikke vet noenting om. Profesjonelt eller ikke Anonymkode: 8703b...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så bra å høre at hun du går til nå fungerer bra for deg! Kan jeg spørre ; hva slags forhold får man til en psykolog når man har gått der i 10 år? Feks ; blir man kjent på et dypere nivå. Type at du vet noe om henne privat? Eller er det kun profesjonelt? Anonymkode: 8703b...6b1 Jøss. Hva er egentlig målet ditt? Å bli friskere, eller å bli venninne med behandleren?? Anonymkode: 6f024...bde
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Ja, 10 år er lang tid. Det er vel naturlig at det dukker opp litt" info "fra henne også. Grunnen til at jeg spør er fordi jeg synes det er litt rart å åpne meg for noen jeg ikke vet noenting om. Profesjonelt eller ikke Anonymkode: 8703b...6b1 Psykologen skal behandle deg. Dere skal ikke møtes på like fot og vite like mye om hverandre. På samme måte som gynekologen. Syns du det er rart å kle av deg trusa når legen beholder tøyet på? Anonymkode: 6f024...bde
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Psykologen skal behandle deg. Dere skal ikke møtes på like fot og vite like mye om hverandre. På samme måte som gynekologen. Syns du det er rart å kle av deg trusa når legen beholder tøyet på? Anonymkode: 6f024...bde Det er overhode ikke det jeg forventer eller ønsker. Anonymkode: 8703b...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er overhode ikke det jeg forventer eller ønsker. Anonymkode: 8703b...6b1 Skjønner godt hva du mener, jeg. Det er lettere å snakke om det skamfulle og ubehagelige når man sitter foran et feilbarlige menneske og ikke noe som kan tolkes som en perfekt fasade. At terapeuten gir litt av seg selv og dermed viser sin menneskelighet hjelper samtalen og egen prosess på vei. Har opplevd det flere ganger. Det å dele litt er også en terapeutisk teknikk nettopp for å skape trygghet, tillit og er rom som gjør det enklere å selv fortelle. Anonymkode: 28bb9...f6d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 Jeg går hos en psykolog som jeg har gått hos i et halvt års tid. Psykoterapi, eklektisk stil står det om henne på informasjonssiden hennes. Jeg tror det betyr at hun ser an pasienten og velger og blander behandlingsformer som hun synes det passer for den enkelte fremfor å ha en spesiell stil. Anonymkode: 7b55d...eb0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 Hun jeg gikk til sist var veldig dyktig. Jeg fortalte hvordan jeg følte det, og hun forklarte hvor normalt det var for de med mine traumer å føle det sånn. Altså fikk jeg hele tiden vite at selv om jeg føler meg unormal, så er det jeg føler helt normalt for de i min situasjon. Etter at jeg fikk det bekreftet følte jeg meg mer «normal» og kunne begynne å jobbe mot å lære meg at jeg ikke er så avviker som jeg trodde. Men det kom jeg meg sakte, men sikkert tilbake til virkeligheten. Hun viste at hun virkelig har satt seg inn i hvordan dette med traumer oppleves. De som har satt seg ned og bedt meg fortelle har jeg ikke hatt noen nytte av. Jeg forteller ikke. Og hvis jeg forteller, så hopper jeg enkelt over det som er vanskelig Anonymkode: db283...c8e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): De som har satt seg ned og bedt meg fortelle har jeg ikke hatt noen nytte av. Jeg forteller ikke. Og hvis jeg forteller, så hopper jeg enkelt over det som er vanskelig Anonymkode: db283...c8e Det blir jo noen dyre timer, hvis du ikke vil bruke dem på det du faktisk har behov for. Anonymkode: 6f024...bde
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Skjønner godt hva du mener, jeg. Det er lettere å snakke om det skamfulle og ubehagelige når man sitter foran et feilbarlige menneske og ikke noe som kan tolkes som en perfekt fasade. At terapeuten gir litt av seg selv og dermed viser sin menneskelighet hjelper samtalen og egen prosess på vei. Har opplevd det flere ganger. Det å dele litt er også en terapeutisk teknikk nettopp for å skape trygghet, tillit og er rom som gjør det enklere å selv fortelle. Anonymkode: 28bb9...f6d Takk for at du forstår. Anonymkode: 8703b...6b1
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 Jeg er psykolog og går til psykolog. Hun jeg går til er ca 60 år. Rolig og trygg. Spesielt godt på traumeproblematikk. Vet ingenting personlig om henne. Hun passer godt til meg. Anonymkode: 209ef...d7e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det blir jo noen dyre timer, hvis du ikke vil bruke dem på det du faktisk har behov for. Anonymkode: 6f024...bde Det er jo ikke sånn at når man setter seg ned i stolen hos en psykolog og denne ber deg fortelle, så bare fosser det ut av alle. Noen må det hales ut av fordi det sitter dypt. Da har de ingen nytte av å selv måtte ta initiativet Anonymkode: db283...c8e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo ikke sånn at når man setter seg ned i stolen hos en psykolog og denne ber deg fortelle, så bare fosser det ut av alle. Noen må det hales ut av fordi det sitter dypt. Da har de ingen nytte av å selv måtte ta initiativet Anonymkode: db283...c8e Psykologen min er veldig fin sånn, hun skjønner selv når hun må hjelpe meg litt å komme i gang eller komme videre, jeg klarer ofte ikke å starte. Anonymkode: 7b55d...eb0
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #21 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Psykologen min er veldig fin sånn, hun skjønner selv når hun må hjelpe meg litt å komme i gang eller komme videre, jeg klarer ofte ikke å starte. Anonymkode: 7b55d...eb0 Jeg klarte egentlig ikke snakke om det som var problemet i lang tid. Brukte nesten et år på å snakke om det mer enn overfladisk Anonymkode: db283...c8e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #22 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg klarte egentlig ikke snakke om det som var problemet i lang tid. Brukte nesten et år på å snakke om det mer enn overfladisk Anonymkode: db283...c8e En helt vanlig problematikk 🙂 Anonymkode: 28bb9...f6d
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #23 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg klarte egentlig ikke snakke om det som var problemet i lang tid. Brukte nesten et år på å snakke om det mer enn overfladisk Anonymkode: db283...c8e Jeg har brukt et halvt år på å bli kjent og trygg nok med henne og fortsatt sliter jeg med å snakke om vanskelige ting. Jeg har skrevet ned noen stikkord og gitt henne slik at hun vet litt, så tar vi det skritt for skritt derfra. Anonymkode: 7b55d...eb0
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #24 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det er jo ikke sånn at når man setter seg ned i stolen hos en psykolog og denne ber deg fortelle, så bare fosser det ut av alle. Noen må det hales ut av fordi det sitter dypt. Da har de ingen nytte av å selv måtte ta initiativet Anonymkode: db283...c8e Vel, tråden her gjaldt vel om de skulle dele av sitt eget liv først for å få pasienten på gli. Anonymkode: 6f024...bde
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #25 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Psykologen skal behandle deg. Dere skal ikke møtes på like fot og vite like mye om hverandre. På samme måte som gynekologen. Syns du det er rart å kle av deg trusa når legen beholder tøyet på? Anonymkode: 6f024...bde Hvorfor så aggressiv? Anonymkode: df24f...21c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå