Gå til innhold

Fritidskarantene og kollektiv transport

Anbefalte innlegg

Ansatte i skole og barnehage er blitt pålagt fritidskarantene. Det betyr at en kan gå på jobb, dersom noen i kohorten er smittet, men må i karantene på fritiden.

Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis? Jeg er avhengig av kollektiv transport for å komme meg t/r jobb. Jeg har ikke bil, og grunnet undersjøisk tunnel, er det heller ikke mulig å sykle. Jeg MÅ ta buss. Men har jeg lov til det?

I høst var det totalt 17 elever i klassene «mine» som fikk korona. Hadde dette vært i vår, hadde jeg vært i karantene. I høst kunne jeg teste meg ut av det. Det kan jeg nå også, men har fritidskarantene på 7 døgn.

Anonymkode: baa75...2bc

Fortsetter under...

Jeg jobber også i barnehage, jeg er også avhengig av buss for å komme meg på jobb. Jeg må også levere og hente i barnehagen til gutten min, og gå på butikken når mannen ikke har mulighet. Så sånn er det tenker jeg. 

Anonymkode: 3d3bf...1a4

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Tullball. De kan ikke kontrollere fritiden din. 

Anonymkode: 06e1c...26f

Jeg føler jobben har kontrollert fritiden min siden mars 2020🙈. Har kun turt å besøke bestemoren min i ferier, etter å ha tatt pcr. 7-10 dager etter å ha vært med elever… Hele min fritid blir styrt etter smittetall, smittede elever og de offisielle reglene her jeg bor. Utrolig frustrerende!!

Anonymkode: baa75...2bc

• Opprett ny...