Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Har du opplevd å bli avvist av en venn? Hvordan kom du over bruddet? Anonymkode: c9def...239
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Jeg mister mange venner da jeg reiste i fra mannen min. Jeg lever greit uten, men er skuffet over mange. De var mine venner og det var jeg som investere i vennskapene og stilte opp for de. Men de valgte likevel min mann fordi han hadde økonomisk status. Anonymkode: a47af...07f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Det er leit å høre! Anonymkode: c9def...239
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Ja, jeg har Aspergers og har opplevd ganske mange ganger at folk jeg anser som venner plutselig tar avstand uten at jeg vet hvorfor. Og når jeg spør om jeg har gjort eller sagt noe galt, er de for feige til å si hvorfor. De bare vrir seg unna og fortsetter å ghoste. Det er veldig leit, så ja, jeg vet hvordan det er. Har ikke noe metode for å komme over det. - jeg husker vennskapet og fortsetter å synes det er trist å ikke ha kontakt. Bryr meg jo fortsatt om dem. Lurer på om de har det bra, hva som skjer i livet deres, og hva de driver med. Eller om de i det hele tatt er i live. Samtidig har jeg jo flere venner, som jeg fortsatt har vennskap med, så jeg forsøker å pleie de vennskapene så godt jeg kan. Anonymkode: ba62e...954
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg har Aspergers og har opplevd ganske mange ganger at folk jeg anser som venner plutselig tar avstand uten at jeg vet hvorfor. Og når jeg spør om jeg har gjort eller sagt noe galt, er de for feige til å si hvorfor. De bare vrir seg unna og fortsetter å ghoste. Det er veldig leit, så ja, jeg vet hvordan det er. Har ikke noe metode for å komme over det. - jeg husker vennskapet og fortsetter å synes det er trist å ikke ha kontakt. Bryr meg jo fortsatt om dem. Lurer på om de har det bra, hva som skjer i livet deres, og hva de driver med. Eller om de i det hele tatt er i live. Samtidig har jeg jo flere venner, som jeg fortsatt har vennskap med, så jeg forsøker å pleie de vennskapene så godt jeg kan. Anonymkode: ba62e...954 Jeg hadde en venninne med Aspergers og grunnen til at jeg tok avstand fra henne var at hun var voldsomt selvsentrert og alltid hadde noe negativt å slenge ut om alle rundt seg (samboer, søsken, foreldre, svigerforeldre, foreldre til barn i klassen til hennes barn, andre barn) og til slutt begynte hun også å direkte kritisere barna mine og kjefte på dem. Da holdt det for meg. Jeg hadde bare ikke overskudd til å takle henne. Men jeg har også kuttet ut en venninne som ikke hadde Aspergers, så det har ikke noe med diagnosen å gjøre. Men dette er også de to jeg har kuttet ut gjennom førti år. Jeg hadde svart deg direkte om du hadde spurt meg 😊 Men nå har ikke jeg ghostet da, jeg har sagt klart i fra før jeg kuttet kontakten, det er dårlig gjort å ikke si noe. Forstår du synes det er vondt. Anonymkode: 198fa...c14
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Ja, mange ganger opp gjennom 40 år. Jeg kommer over det fordi jeg har en realistisk innstilling til hva begrepet vennskap innebærer. Den dagen jeg ønsker meg forpliktelser i stedet for frivillighet, den dagen skal jeg gifte meg. Men inntil videre foretrekker jeg at folk deler sin tid meg meg fordi de har lyst. Jeg har selv også avvist noen eller avsluttet noen vennskap. Det er faktisk sånn livet er. Noen ganger glir man fra hverandre fordi man er i ulike livsfaser. Noen ganger blir man avvist på grunn av konkrete hendelser som den andre ikke syntes var okay. Noen ganger viser det seg at "vennen" bare er en dårlig person som kjedet seg litt og derfor brukte deg som tidtrøyte, ikke som egentlig venn. Noen ganger viser det seg at de to er altfor ulike til at det kan bli et varig vennskap ut av det. Noen ganger er atskillelsen en lettelse for begge to, fordi vennskapet var i ferd med å endre karakter og bli klamt og trangt. Noen ganger er vennen en intrigemaker som bruker deg i et spill og sier annenhver gang nei og ja for å holde deg i ånde - da er det kanskje du selv som bør avvise. Og så videre, og så videre. Jeg synes personlig du burde få huet litt ut av ræva og prøve å innse at andre voksne mennesker lever et liv med mange forpliktelser og mye å gjøre, og at rein fritid til å bare leke med venninner er et overskuddsfenomen som de kun kan ta seg tid til en sjelden gang. Du selv har kun ett barn, et stort et som er i ferd med å ikke behøve deg så mye mer, og som i tillegg kun bor der 50%. Ikke virker det som om du har jobb, hus, hage eller andre forpliktelser ellers. I alle fall ikke mye å rydde, ikke mange å hjelpe, ikke noen plen å slå eller snø å måke, verken hus eller bil å vedlikeholde - og derfor blir du gående med altfor mye fritid, og vil at dine venner skal fylle den tida med noe DU liker. Det er en helt urimelig forventning. Der har vært mange år av mitt liv da jeg ikke engang rakk å se Dagsrevyen i 1/2 time hver dag, fordi jeg hadde så mye å gjøre med ungene, så mye matlaging, rydding og husarbeid, så mye klær å henge til tørk og i tillegg full jobb. Jeg hengte opp klesvask som det siste jeg rakk hver kveld, og kollapset deretter i seng ved midnatt uten å ha hatt den ene halvtimen til å bare sitte stille. Og i alle fall ingen tid til å skravle på telefonen, sende meldinger, invitere til turer og vinkvelder. Det var utopi, og vennene mine visste jo det. Dersom en sånn venninne som du, med langt framskreden brakkesyke, hadde dristet seg til å si at hun følte seg avvist, ville jeg ha ledd rått. Og børstet det vekk, børstet hele henne vekk. Folk med manglende innlevelse har ikke plass på vennelista. Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #7 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ja, mange ganger opp gjennom 40 år. Jeg kommer over det fordi jeg har en realistisk innstilling til hva begrepet vennskap innebærer. Den dagen jeg ønsker meg forpliktelser i stedet for frivillighet, den dagen skal jeg gifte meg. Men inntil videre foretrekker jeg at folk deler sin tid meg meg fordi de har lyst. Jeg har selv også avvist noen eller avsluttet noen vennskap. Det er faktisk sånn livet er. Noen ganger glir man fra hverandre fordi man er i ulike livsfaser. Noen ganger blir man avvist på grunn av konkrete hendelser som den andre ikke syntes var okay. Noen ganger viser det seg at "vennen" bare er en dårlig person som kjedet seg litt og derfor brukte deg som tidtrøyte, ikke som egentlig venn. Noen ganger viser det seg at de to er altfor ulike til at det kan bli et varig vennskap ut av det. Noen ganger er atskillelsen en lettelse for begge to, fordi vennskapet var i ferd med å endre karakter og bli klamt og trangt. Noen ganger er vennen en intrigemaker som bruker deg i et spill og sier annenhver gang nei og ja for å holde deg i ånde - da er det kanskje du selv som bør avvise. Og så videre, og så videre. Jeg synes personlig du burde få huet litt ut av ræva og prøve å innse at andre voksne mennesker lever et liv med mange forpliktelser og mye å gjøre, og at rein fritid til å bare leke med venninner er et overskuddsfenomen som de kun kan ta seg tid til en sjelden gang. Du selv har kun ett barn, et stort et som er i ferd med å ikke behøve deg så mye mer, og som i tillegg kun bor der 50%. Ikke virker det som om du har jobb, hus, hage eller andre forpliktelser ellers. I alle fall ikke mye å rydde, ikke mange å hjelpe, ikke noen plen å slå eller snø å måke, verken hus eller bil å vedlikeholde - og derfor blir du gående med altfor mye fritid, og vil at dine venner skal fylle den tida med noe DU liker. Det er en helt urimelig forventning. Der har vært mange år av mitt liv da jeg ikke engang rakk å se Dagsrevyen i 1/2 time hver dag, fordi jeg hadde så mye å gjøre med ungene, så mye matlaging, rydding og husarbeid, så mye klær å henge til tørk og i tillegg full jobb. Jeg hengte opp klesvask som det siste jeg rakk hver kveld, og kollapset deretter i seng ved midnatt uten å ha hatt den ene halvtimen til å bare sitte stille. Og i alle fall ingen tid til å skravle på telefonen, sende meldinger, invitere til turer og vinkvelder. Det var utopi, og vennene mine visste jo det. Dersom en sånn venninne som du, med langt framskreden brakkesyke, hadde dristet seg til å si at hun følte seg avvist, ville jeg ha ledd rått. Og børstet det vekk, børstet hele henne vekk. Folk med manglende innlevelse har ikke plass på vennelista. Anonymkode: bba11...d6b Hvordan vet du så mye om HI ut i fra det enkle spørsmålet hun stiller? Anonymkode: 198fa...c14
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #8 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan vet du så mye om HI ut i fra det enkle spørsmålet hun stiller? Anonymkode: 198fa...c14 HI er en gjenganger her. Hun har grassert rundt i spaltene med sin furting i månedsvis, og det går alltid på at hun ikke blir invitert til morsomme ting, at hun selv må sende melding til venner for å få oppmerksomhet, at hun tror hun blir ghostet og at vennskapet er over hvis det tar en måned før en venninne tar kontakt, at hun er misunnelig på alle som har det så kult og morsomt i livet og som hele tiden blir bedt med på masse sosialt osv osv. Hun har selv fortalt at barnet hennes bor 50% hos far. Og de ukene er hun på forumet her med stadig nye tråder. Hun har 3 eller 4 aktive tråder gående nå, bl a en om «hva vet vellykkede mennesker om livet». Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #9 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): . Dersom en sånn venninne som du, med langt framskreden brakkesyke, hadde dristet seg til å si at hun følte seg avvist, ville jeg ha ledd rått. Og børstet det vekk, børstet hele henne vekk. Folk med manglende innlevelse har ikke plass på vennelista. For du formelig syder av innlevelse...... Anonymkode: 91591...e35
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #10 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): For du formelig syder av innlevelse...... Anonymkode: 91591...e35 Ikke overfor HI, du. Hun insisterer på å være sin egen ulykkes smed. De gangene man skriver til henne og prøver å oppmuntre til annen holdning, tar hun det ikke til seg. Jeg kjenner at jeg egentlig syns hun fortjener dette. En så kjedelig og needy venninne unner jeg ingen. Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #11 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): HI er en gjenganger her. Hun har grassert rundt i spaltene med sin furting i månedsvis, og det går alltid på at hun ikke blir invitert til morsomme ting, at hun selv må sende melding til venner for å få oppmerksomhet, at hun tror hun blir ghostet og at vennskapet er over hvis det tar en måned før en venninne tar kontakt, at hun er misunnelig på alle som har det så kult og morsomt i livet og som hele tiden blir bedt med på masse sosialt osv osv. Hun har selv fortalt at barnet hennes bor 50% hos far. Og de ukene er hun på forumet her med stadig nye tråder. Hun har 3 eller 4 aktive tråder gående nå, bl a en om «hva vet vellykkede mennesker om livet». Anonymkode: bba11...d6b Hvordan i alle dager vet du dette utfra de få setningene/spørsmålene HI har skrevet i denne tråden?? Hun har ikke skrevet noe som tilsier det du sier. Anonymkode: ba62e...954
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #12 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvordan i alle dager vet du dette utfra de få setningene/spørsmålene HI har skrevet i denne tråden?? Hun har ikke skrevet noe som tilsier det du sier. Anonymkode: ba62e...954 Nei, men legg merke til at hun ikke motsier det heller... Jeg kjenner skrivestilen hennes. Kjenner også hvilken tematikk hun gjerne skriver om. Det er veldig mye om å være aleine fordi vennene har andre ting de gjør. Mye furting og skuffelse over at de har andre enn henne de også er sammen med. Har svart henne mange ganger. Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #13 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei, men legg merke til at hun ikke motsier det heller... Jeg kjenner skrivestilen hennes. Kjenner også hvilken tematikk hun gjerne skriver om. Det er veldig mye om å være aleine fordi vennene har andre ting de gjør. Mye furting og skuffelse over at de har andre enn henne de også er sammen med. Har svart henne mange ganger. Anonymkode: bba11...d6b Hun har skrevet TRE setninger tilsammen…?!?? Den siste er «det var leit å høre». Anonymkode: ba62e...954
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #14 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hun har skrevet TRE setninger tilsammen…?!?? Den siste er «det var leit å høre». Anonymkode: ba62e...954 Men det er feil dame. Anonymkode: 84c87...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #15 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): HI er en gjenganger her. Hun har grassert rundt i spaltene med sin furting i månedsvis, og det går alltid på at hun ikke blir invitert til morsomme ting, at hun selv må sende melding til venner for å få oppmerksomhet, at hun tror hun blir ghostet og at vennskapet er over hvis det tar en måned før en venninne tar kontakt, at hun er misunnelig på alle som har det så kult og morsomt i livet og som hele tiden blir bedt med på masse sosialt osv osv. Hun har selv fortalt at barnet hennes bor 50% hos far. Og de ukene er hun på forumet her med stadig nye tråder. Hun har 3 eller 4 aktive tråder gående nå, bl a en om «hva vet vellykkede mennesker om livet». Anonymkode: bba11...d6b Hvilke andre? Anonymkode: 84c87...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #16 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Men det er feil dame. Anonymkode: 84c87...f9e Ja det er det jeg mener… Gjengangeren her, som bare klager og ikke tar til seg råd, skriver da ikke sånn som HI i denne tråden gjør. Anonymkode: ba62e...954
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #17 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ikke overfor HI, du. Hun insisterer på å være sin egen ulykkes smed. De gangene man skriver til henne og prøver å oppmuntre til annen holdning, tar hun det ikke til seg. Jeg kjenner at jeg egentlig syns hun fortjener dette. En så kjedelig og needy venninne unner jeg ingen. Anonymkode: bba11...d6b Du burde være skikkelig flau Anonymkode: 91591...e35
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #18 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Ja det er det jeg mener… Gjengangeren her, som bare klager og ikke tar til seg råd, skriver da ikke sånn som HI i denne tråden gjør. Anonymkode: ba62e...954 Det vet jeg ikke. Anonymkode: 84c87...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #19 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun har skrevet TRE setninger tilsammen…?!?? Den siste er «det var leit å høre». Anonymkode: ba62e...954 Ja, det gjør hun når noen faktisk har opplevd ekte motgang. Det skal hun ha. Men hun får likevel ingen aha-opplevelse av å lese det, f eks «oj, da er jeg sikkert heldig som ikke opplevde det samme under skilsmissen». Så det hjelper ikke så mye. Tre setninger er ellers mer enn nok til å sette hale på grisen akkurat her. Det et ikke feil dame. Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #20 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja det er det jeg mener… Gjengangeren her, som bare klager og ikke tar til seg råd, skriver da ikke sånn som HI i denne tråden gjør. Anonymkode: ba62e...954 Jo. Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #21 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du burde være skikkelig flau Anonymkode: 91591...e35 Fordi jeg gjenkjenner en bruker? Nei. Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #22 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, det gjør hun når noen faktisk har opplevd ekte motgang. Det skal hun ha. Men hun får likevel ingen aha-opplevelse av å lese det, f eks «oj, da er jeg sikkert heldig som ikke opplevde det samme under skilsmissen». Så det hjelper ikke så mye. Tre setninger er ellers mer enn nok til å sette hale på grisen akkurat her. Det et ikke feil dame. Anonymkode: bba11...d6b Misliker du henne? Anonymkode: 84c87...f9e
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #23 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Misliker du henne? Anonymkode: 84c87...f9e Rart spørsmål, jeg kjenner henne ikke og kan følgelig ikke føle noe omkring hennes person. Jeg misliker noen av holdningene hennes. Kombinasjonen av ynking og misunnelse blir aldri sjarmerende. Anonymkode: bba11...d6b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2021 #24 Skrevet 29. desember 2021 Anonym bruker skrev (20 timer siden): kke overfor HI, du. Hun insisterer på å være sin egen ulykkes smed. De gangene man skriver til henne og prøver å oppmuntre til annen holdning, tar hun det ikke til seg. Jeg kjenner at jeg egentlig syns hun fortjener dette. En så kjedelig og needy venninne unner jeg ingen. Spurte pga dette. Kanskje rart som, men bare lurte. Anonymkode: 84c87...f9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå