Gå til innhold

Har du juleduker? Og julegardiner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt en juleduk de siste 25 årene som ikke er julete. Hvit med broderte lys i sølv. Den ble ødelagt nå, og har ikke funnet noen jeg liker etter det. Julegardiner kan jeg ikke fordra, så det har jeg ikke.

Anonymkode: db4f6...35e

Annonse

Har selv juleduker, både fått og arvet, som betyr mye for meg. Lin brodert duk etter bestemor, annen vevd linduk fra bestevenninne sin mor. 

Og har hvit brodert julekappe med pynt hengt i silkebånd i kjøkkenvinduet.

Anonymkode: 60d7e...41b

Ikke gardiner.

Har en juleduk som oldemor har heklet, en rød løper. Den legger jeg på en hvit duk og da blir det jul :)

Har også en stor rød duk til spisebordet som jeg bruker i jula, julaften, familieselskap i romjula og nyttårsaften. Har hvitt servise så det blir fint.

Anonymkode: 25a90...179

Vanlig hvit damask som brukes til alle anledninger. Alle møblerte hjem må ha en damask. Jungelord fra mormor. 😂 

Har røde lingardiner, og nissegardiner på kjøkkenet. Nissegardinene er arvet av mormor og ingenting gjør meg varmere i hjertet. Jeg har så fantastisk fine minner fra de gardinene. Jeg har bakt pepperkaker og smultringer under de gardinene i 25 år. Barna mine kaller gardinene for smilegardiner fordi nissene smiler til oss. 
Hver gang jeg kjører forbi huset der mormor og morfar bodde så titter jeg på kjøkkenvinduet og ser for meg julekjøkken med smilegardiner. ❤️ Noen ting er bare så hyggelig å tenke på. Å ha en snill mormor som baker kaker med deg og verdens mykeste fang vi pleide å sitte på og spise kaker etterpå. 
Jeg har også en juleduk på stuebordet som mamma har brodert da hun var gravid med meg. Da jeg fikk min første så fikk jeg duken i gave. Også masse fine minner fra den duken. Jula for meg er tradisjon, gi meg et hjem med pynt som har fulgt generasjoner og gi meg også historien bak duken eller den litt stygge skåla med nøtter. Jeg elsker slike historier. 😊

Annonse

Ikke gardiner, men flere juleduker enn jeg klarer å bruke. Velger stort sett de samme hvert år- de jeg har etter mormor som var verdens fineste menneske. På spisebordet kjører jeg hvit damask alle dager unntatt selve julaften. Da har jeg rød damask.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Juleduker på alle bord, og julegardiner med nisser på kjøkkenet. De fleste er mellom 25 og 50 år gamle❤

Anonymkode: 17c00...3b4

De fleste dukene er mellom 25 og 50 år gamle, skulle det stå.

Anonymkode: 17c00...3b4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Julegardiner….nei nei

Anonymkode: e54b5...ee6

Jo jo. Når jeg får opp de røde gardinene i stua og de rødrutete på kjøkkenet, da blir det straks julestemning i hele huset. Lunt og varmt og julefargen over alle julefarger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...