Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 Hadde tre år uten sukker, men for et par år siden tenkte jeg at jeg kan jo spise litt.. Det funker ikke for meg. Jeg spiser ikke mye godteri, men merker det likevel på vekten. Når heg sluttet med sukker sist så forandret kroppen min seg helt, jeg ble mer opplagt og fikk mer energi. Jeg gleder meg til P kjenne effekten. Jeg spiser da ingen godteri, kaker eller snacks, men spiser litt frukt - så der får jeg druesukker. Og jeg spiser jo sukker som finnes i matvarer som f. Eks brød. Men velger bort pålegg og annet som er veldig mye sukker i ( som syltetøy o.l) Flere uten sukker her? Anonymkode: aa6a3...216
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Så gøy at du har så god effekt. Jeg har kuttet i perioder, er heldigvis ikke så glad i sukker i utgangspunktet. Merker det best på tennene, hvis jeg drikker brus eller spiser noe søtt, føles det ut som jeg har pels på tennene 😅 Anonymkode: 9bb30...cb0
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Så gøy at du har så god effekt. Jeg har kuttet i perioder, er heldigvis ikke så glad i sukker i utgangspunktet. Merker det best på tennene, hvis jeg drikker brus eller spiser noe søtt, føles det ut som jeg har pels på tennene 😅 Anonymkode: 9bb30...cb0 Jeg forandret faktisk helt kroppsfasong. Og jeg ble kvitt mye vondter i ledd og muskler. Så det spørs om jeg ikke tåler det så godt.. Likevel begynte jeg av en eller annen grunn på igjen.. delvis fordi at jeg ble så lei av maset fra andre. Det er helt sykt hvor forfjamset folk blir om man ikke forsyner seg av kakefatet eller om man sier nei takk til dessert 😀 HI Anonymkode: aa6a3...216
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hadde tre år uten sukker, men for et par år siden tenkte jeg at jeg kan jo spise litt.. Det funker ikke for meg. Jeg spiser ikke mye godteri, men merker det likevel på vekten. Når heg sluttet med sukker sist så forandret kroppen min seg helt, jeg ble mer opplagt og fikk mer energi. Jeg gleder meg til P kjenne effekten. Jeg spiser da ingen godteri, kaker eller snacks, men spiser litt frukt - så der får jeg druesukker. Og jeg spiser jo sukker som finnes i matvarer som f. Eks brød. Men velger bort pålegg og annet som er veldig mye sukker i ( som syltetøy o.l) Flere uten sukker her? Anonymkode: aa6a3...216 Jepp! På nyttårsaften har jeg rundet mitt første år som sukkerfri. Uten en eneste sprekk. Jeg har det så utrolig mye bedre uten og skal definitivt fortsette😊
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (14 minutter siden): Jepp! På nyttårsaften har jeg rundet mitt første år som sukkerfri. Uten en eneste sprekk. Jeg har det så utrolig mye bedre uten og skal definitivt fortsette😊 Så bra! Det er en god følelse! Og når man er sukkerfri så er det liksom ikke noe problem med godteriet og kakene som står fremme - det har ikke noe med meg å gjøre, liksom. Har du opplevd kritikk fra andre for valgene du tar? HI Anonymkode: aa6a3...216
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så bra! Det er en god følelse! Og når man er sukkerfri så er det liksom ikke noe problem med godteriet og kakene som står fremme - det har ikke noe med meg å gjøre, liksom. Har du opplevd kritikk fra andre for valgene du tar? HI Anonymkode: aa6a3...216 Nei i grunnen ikke . Eller det har vel vært noe i retningen av at ingen klarer det i lengden. Det har i grunn kun motivert meg😊
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden): Nei i grunnen ikke . Eller det har vel vært noe i retningen av at ingen klarer det i lengden. Det har i grunn kun motivert meg😊 Det beste jeg har opplevd er når jeg diskret sier ifra til servitøren på konferansemiddag at jeg ikke skal ha dessert, og det blir oppstuss rundt bordet: «Hallo, her borte, hun har ikke fått dessert» 😂😂 Jeg ønsker jo liksom ikke å lage et tema ut av det - men det blir det alltid på en eller annen måte HI Anonymkode: aa6a3...216
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Jeg forandret faktisk helt kroppsfasong. Og jeg ble kvitt mye vondter i ledd og muskler. Så det spørs om jeg ikke tåler det så godt.. Likevel begynte jeg av en eller annen grunn på igjen.. delvis fordi at jeg ble så lei av maset fra andre. Det er helt sykt hvor forfjamset folk blir om man ikke forsyner seg av kakefatet eller om man sier nei takk til dessert 😀 HI Anonymkode: aa6a3...216 Jeg har ikke kutter ut sukker, men driver med periodisk faste. Jeg «kaster ikke bort» spisevinduet mitt på dessert eller kaker. Jeg har blitt veldig insulinsentitiv og jeg føler meg lett dårlig etter å ha spist søtsaker. Dessuten trenger jeg noe ordentlig å spise, gjerne med mye proteiner når jeg først skal spise noe. Faster i minst 16 og noen ganger opp 20 timer i strekk, og kjører noen ganger OMAD (one meal a day). Folk blir også helt satt ut når man takker nei til mat. Helt fantastisk for kropp og sjel. Hadde litt forhøyet blodtrykk. Det er nå normalt. Har i tillegg kvittet meg med noe overflødige kilo. Jeg sover bedre og føler meg mindre stresset, sunn hud og hår, føler meg yngre og har mer energi enn på lenge. Anonymkode: 1e53b...6e9
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Hadde tre år uten sukker, men for et par år siden tenkte jeg at jeg kan jo spise litt.. Det funker ikke for meg. Jeg spiser ikke mye godteri, men merker det likevel på vekten. Når heg sluttet med sukker sist så forandret kroppen min seg helt, jeg ble mer opplagt og fikk mer energi. Jeg gleder meg til P kjenne effekten. Jeg spiser da ingen godteri, kaker eller snacks, men spiser litt frukt - så der får jeg druesukker. Og jeg spiser jo sukker som finnes i matvarer som f. Eks brød. Men velger bort pålegg og annet som er veldig mye sukker i ( som syltetøy o.l) Flere uten sukker her? Anonymkode: aa6a3...216 Jeg har testet den metoden du bruker nå, at det tilsatte sukkeret blir valgt bort. Det er en befrielse! Det som finnes naturlig i f eks frukt, kan jeg jo ikke fjerne. Men jeg kan droppe søtede matvarer. Lykke til med ditt valg, jeg skal jammen gjenoppta metoden igjen. Droppet sukkeret i høst, men har spist mye godteri og desserter nå i jula, det var ikke så lurt. Anonymkode: 5e0f7...7a2
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Så bra! Det er en god følelse! Og når man er sukkerfri så er det liksom ikke noe problem med godteriet og kakene som står fremme - det har ikke noe med meg å gjøre, liksom. Har du opplevd kritikk fra andre for valgene du tar? HI Anonymkode: aa6a3...216 Jeg har opplevd aller mest kritikk her på forumet, faktisk. Ikke så mye ute i det virkelige liv. Men her på DIB ble det en gang en 10 sider lang tråd av at jeg sa noe om å droppe sukker. Folk sto i kø for å "bevise" at jeg MÅTTE ha sukker og at jeg var en galning om jeg ikke åt det. F eks ville en vite hva jeg serverer som festmat, hvis jeg ikke har sukker i den, og da jeg svarte "reker og champagne" ble de enda mer gærne. For jeg måtte jo skjønne at det er sukker i loff! (Jeg sa ikke noe om å servere loff, og det er vel heller ikke sukker i loff, men det tok de ikke til seg...) Anonymkode: 5e0f7...7a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå