Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #1 Skrevet 27. desember 2021 En liten finurlighet som alltid dukker opp når familien er samlet. Muligheten til å påpeke hvor mye verre man har det enn andre ved hver minste anledning, fremfor å faktisk være litt interessert eller glad på andres vegne. Kan være så enkelt som trening. Jeg har, etter en lengre periode uten, endelig kommet meg på gymmen igjen. For min del var det en bragd, jeg har hatt mye jobb siste årene og lange dager hvor overskuddet har smuldret bort. Nå benyttet jeg de røde dagene til komme i gang, har lagt meg en plan for hvordan jeg skal få dette til på nyåret. Kjenner på gnisten igjen, så når jeg fikk spørsmålet hva jeg gjorde i går, svarte jeg at jeg endelig kom meg på trening igjen og var ganske fornøyd med det. Vel, det utløste jo dagens tale fra en annen om hvor heldig jeg er som har tid til sånt, for vedkommende har aldri tid og er tross alt alene 24/7 med unger og har nada fritid. Jeg forstår faktisk ikke hvor det kommer fra, vedkommende er da både gift, har større barn og sist jeg sjekket har ikke jeg flere timer i døgnet. Så hva er greia med enkelte? Det her er ganske typisk, bare akkurat nå var det trening som var samtalen. Er det så vanskelig å bare kunne si en gang, bra for deg? Har dere sånne i deres familie? Anonymkode: 63c40...d0d
sug lut Skrevet 27. desember 2021 #2 Skrevet 27. desember 2021 Huff, det høres bare trasig ut. Har vedkommende det alltid VERRE enn andre, eller er det også ting der hun/han alltid må være BEDRE enn andre i positiv forstand? Det første høres jo i dette tilfelle bare ut som en dårlig samvittighet for manglende tiltak og ryggrad til trening, hvilket er navlefokusert og kjedelig, selvsagt, men hvis det er sånn på alt så skjønner jeg at du blir lei. Jeg har heldigvis ikke akkurat den varianten noe sted.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #3 Skrevet 27. desember 2021 sug lut skrev (8 minutter siden): Huff, det høres bare trasig ut. Har vedkommende det alltid VERRE enn andre, eller er det også ting der hun/han alltid må være BEDRE enn andre i positiv forstand? Det første høres jo i dette tilfelle bare ut som en dårlig samvittighet for manglende tiltak og ryggrad til trening, hvilket er navlefokusert og kjedelig, selvsagt, men hvis det er sånn på alt så skjønner jeg at du blir lei. Jeg har heldigvis ikke akkurat den varianten noe sted. Alltid verre ja. Det må liksom inn i hver eneste mulige åpning. Har noen strikket en genser, sukk ja, den som har tid til sånt…. Så er det i gang igjen. Til og med når noen har fått en baby, må det inn i samtalen. Baby ja, husker den tiden med gru, sov jo ikke på flere år. Lalalala. Jeg blir helt tom når vi har vært i samme rom for lenge, enda godt det ikke er så ofte 😅 Vedkommende har ett helt normalt liv altså, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 63c40...d0d
sug lut Skrevet 27. desember 2021 #4 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Alltid verre ja. Det må liksom inn i hver eneste mulige åpning. Har noen strikket en genser, sukk ja, den som har tid til sånt…. Så er det i gang igjen. Til og med når noen har fått en baby, må det inn i samtalen. Baby ja, husker den tiden med gru, sov jo ikke på flere år. Lalalala. Jeg blir helt tom når vi har vært i samme rom for lenge, enda godt det ikke er så ofte 😅 Vedkommende har ett helt normalt liv altså, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 63c40...d0d Huff. Negative Nellie er det jo i praksis ingen som vil omgås, nettopp pga det du beskriver - sånne mennesker er et energisluk uten like. Er hun et vedheng (inngifta) eller slekt?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #5 Skrevet 27. desember 2021 sug lut skrev (1 minutt siden): Huff. Negative Nellie er det jo i praksis ingen som vil omgås, nettopp pga det du beskriver - sånne mennesker er et energisluk uten like. Er hun et vedheng (inngifta) eller slekt? Vedheng 😅 Anonymkode: 63c40...d0d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #6 Skrevet 27. desember 2021 Det der har jo ikke noe med å heie på andre da. Personen er selvsentrert og negativ. Anonymkode: 833a3...1e4
sug lut Skrevet 27. desember 2021 #7 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Vedheng 😅 Anonymkode: 63c40...d0d Da kan man jo alltid håpe på skilsmisse .
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #8 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det der har jo ikke noe med å heie på andre da. Personen er selvsentrert og negativ. Anonymkode: 833a3...1e4 Mulig det ble litt feil overskrift og jeg rotet meg bort underveis i innlegget, men tanken var egentlig om man velger å heie litt på de rundt når de får til noe eller gjør noe hyggelig. Det er jo veldig hyggelig når responsen rundt noe er positiv. Anonymkode: 63c40...d0d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #9 Skrevet 27. desember 2021 Samboeren min er litt slik. Han trenger mindre søvn enn meg, så han er gjerne senere i seng og tidligere oppe enn meg, likevel så virker det som han «misunner» meg når jeg gjør annet enn pliktarbeid. Det skal sies at jeg er langt mer tidseffektiv enn han, så jeg bruker bare en brøkdel av tiden på de samme oppgavene som han. Han bruker også mye tid til å snakke om alt som må gjøres, det være seg maling av hus, vasking av bil eller annet vedlikehold. Og ikke når det skal gjøres, men for å «klage» over hvor mye som skal gjøres. Dette er på ingen måte noe han skal eller må gjøre alene, men av og til får jeg inntrykk av at han mener «hans» oppgaver må prioriteres før «mine». Jeg bør også forstå helt av meg selv at han hadde tenkt å gjøre noe ute det ikke passer å ha med barna på, slik at jeg må ta tydelig initiativ til å ta ansvar for barna. Om jeg ikke gjør det så får heller ikke han gjort noe. Å gi meg et hint om at han trenger det er visst ikke nødvendig. Når det er sagt så vil jeg bare presisere at han får noen ting gjort også, det bare tar tid, og jeg synes det er ganske slitsomt å høre på sutringen i forkant. Anonymkode: 55b9c...fbf
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #10 Skrevet 27. desember 2021 Jeg hadde en venninne som var slik. Hvis jeg sa at jeg var sliten etter nattevåk med baby med kolikk, hadde hun det verre fordi hun tross alt har et barn mer enn meg. Da jeg brakk armen skulle jeg bare visst hvor mye verre det var da hun brakk en tå. Jeg kunne ihvertfall gå. Har mange slike historier, og hun har gått fra god venninne til bekjent. Anonymkode: 5038e...a2c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #11 Skrevet 27. desember 2021 sug lut skrev (46 minutter siden): Da kan man jo alltid håpe på skilsmisse . Så trist med mennesker som håper på at andres forhold ryker. Blir man lykkelig av å ønske andre ulykke? Anonymkode: 733f2...3ad
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #12 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så trist med mennesker som håper på at andres forhold ryker. Blir man lykkelig av å ønske andre ulykke? Anonymkode: 733f2...3ad Ja, noen ganger blir man faktisk det 😊 Anonymkode: 5038e...a2c
sug lut Skrevet 27. desember 2021 #13 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så trist med mennesker som håper på at andres forhold ryker. Blir man lykkelig av å ønske andre ulykke? Anonymkode: 733f2...3ad Veldig.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #14 Skrevet 27. desember 2021 sug lut skrev (3 minutter siden): Veldig. Da er man veldig forskjellig. Det gir ikke meg noe godfølelse å ønske andre vonde ting. Mens det å ønske gode ting gir meg glede og overskudd. Anonymkode: 733f2...3ad
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #15 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da er man veldig forskjellig. Det gir ikke meg noe godfølelse å ønske andre vonde ting. Mens det å ønske gode ting gir meg glede og overskudd. Anonymkode: 733f2...3ad Fint at folk er forskjellige, jeg er mer som en Blair Waldorf 😁 Anonymkode: 5038e...a2c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #16 Skrevet 27. desember 2021 Kjenner mange av den sorten. Er gift med en sånn. Veldig slitsomt til tider. Leter etter negative ting, eller negativ vinkling. Men hele familien hans er sånn. Jeg prøver noen ganger og poengtere det positive da får jeg høre at jeg lever på ei rosa sky. 🤯🤯 Anonymkode: 46e9d...9ad
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #17 Skrevet 27. desember 2021 Jeg har vært slik tidligere på grunn av manglende aksept helt siden jeg var liten og altfor mange erfaringer med å bli dolket i ryggen. Men jeg har aldri vært slik med kolleger eller med min nåværende svigerfamilie som alltid har vært veldig positive til meg. Jeg har også en mann som er der for å bygge meg opp i stedet for å trykke meg ned. Så man kan jo se på hvordan denne personen blir mottatt? Anonymkode: 733f2...3ad
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #18 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde en venninne som var slik. Hvis jeg sa at jeg var sliten etter nattevåk med baby med kolikk, hadde hun det verre fordi hun tross alt har et barn mer enn meg. Da jeg brakk armen skulle jeg bare visst hvor mye verre det var da hun brakk en tå. Jeg kunne ihvertfall gå. Har mange slike historier, og hun har gått fra god venninne til bekjent. Anonymkode: 5038e...a2c Mora mi er slik. "Du skal være glad du ikke sitter med 4 unger slik som jeg gjorde!" Hvis vi sier at vi har vondt noen sted så blir vi møtt med at hun har så veldige mye mer vondt enn oss fordi hun har så grusom menstruasjon. Anonymkode: d7ff9...efe
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #19 Skrevet 27. desember 2021 Jeg heier på andre Hadde jeg blitt møtt med det denne inngifta dama sa, så hadde jeg trolig bare sagt at det selvfølgelig er en prioriteringssak, og at det var det jeg nå gjorde, prioriterte egen helse og trening fremover. Og også lagt inn at hun som er gift ikke er alene 24/7, og siden ungene er blitt så store så trenger hun jo ikke være med dem døgnet rundt heller, så om hun vil så kan hun helt finne tid til å prioritere trening hun også, om hun virkelig ønsker det... Veldig bra at du har kommet i gang og har lagt en plan fremover for hvordan du skal fortsette med treningen, HI Anonymkode: c5c9c...90d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #20 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Jeg heier på andre Hadde jeg blitt møtt med det denne inngifta dama sa, så hadde jeg trolig bare sagt at det selvfølgelig er en prioriteringssak, og at det var det jeg nå gjorde, prioriterte egen helse og trening fremover. Og også lagt inn at hun som er gift ikke er alene 24/7, og siden ungene er blitt så store så trenger hun jo ikke være med dem døgnet rundt heller, så om hun vil så kan hun helt finne tid til å prioritere trening hun også, om hun virkelig ønsker det... Veldig bra at du har kommet i gang og har lagt en plan fremover for hvordan du skal fortsette med treningen, HI Anonymkode: c5c9c...90d Takk for det. Jeg er skikkelig fornøyd med endelig å komme i gang, aner ikke hvorfor, men jeg blir så ukomfortabel den første tiden når jeg skal gjøre meg kjent med alt. Men nå var det knapt ett menneske der, så jeg fikk teste og sjekke ut alt i fred og ro. Helt nydelig. Å svare opp, en stakkar prøvde på det en gang, gjalt en utdannelse han tok ved siden av full jobb og små unger. Optimist som han var, gikk han i fellen å si at dette var jo ett valg, men noe han prioriterte. Da fikk han høre det, vedkommende tok det som en direkte fornærmelse over at man kunne påstå dette var noe en valgte selv. Dårlig stemning og stakkaren får stikk hele tiden i form av å være en sånn bråkjekk og arrogant type. Han hadde tross alt en kone som tok seg av alt hjemme mens han realiserte seg selv 🙄 Anonymkode: 63c40...d0d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #21 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Alltid verre ja. Det må liksom inn i hver eneste mulige åpning. Har noen strikket en genser, sukk ja, den som har tid til sånt…. Så er det i gang igjen. Til og med når noen har fått en baby, må det inn i samtalen. Baby ja, husker den tiden med gru, sov jo ikke på flere år. Lalalala. Jeg blir helt tom når vi har vært i samme rom for lenge, enda godt det ikke er så ofte 😅 Vedkommende har ett helt normalt liv altså, hverken mer eller mindre. Anonymkode: 63c40...d0d Har en sånn venninne. Alt jeg gjør eller er har hun dess-VERRE ikke mulighet til, fordi fordi fordi. Tusenvis av påskudd til at nei, jeg kan nok ikke gjøre som du. Nei, jeg kan ikke skifte jobb, for jeg har en skade i tommelen og da er jeg fanget som kontorist. Nei, jeg hater der jeg bor, men kan ikke flytte fordi sønnen min har kamerater her. Nei, jeg kan ikke ha hobbyer, for det hender jo jeg må ta vakter på jobb, og da har jeg ustabil fritid. Nei, jeg kan ikke selge huset jeg har arvet, selv om det ville løse alle mine økonomiske problemer, for mamma ville bli så lei seg. Nei, jeg kan ikke få meg kjæreste fordi jeg er sterilisert, og tenk hvis den fremtidige mannen vil ha barn. Etc etc etc. Jeg har slått fast at det dreier seg om selvforstillelse. Hennes livsløgn handler om at endring er umulig, mens sannheten er at endring skremmer dritten av henne, og derfor dikter hun opp liksom-grunner til at endring er umulig. Anonymkode: 979df...dee
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #22 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hadde jeg blitt møtt med det denne inngifta dama sa, så hadde jeg trolig bare sagt at det selvfølgelig er en prioriteringssak, og at det var det jeg nå gjorde, prioriterte egen helse og trening fremover. Og også lagt inn at hun som er gift ikke er alene 24/7, og siden ungene er blitt så store så trenger hun jo ikke være med dem døgnet rundt heller, så om hun vil så kan hun helt finne tid til å prioritere trening hun også, om hun virkelig ønsker det... Offerrollen er jo digg, da. Den forebygger andre folks kritiske spørsmål. Anonymkode: 979df...dee
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #23 Skrevet 27. desember 2021 Jeg heier på andre, unner virkelig andre alt godt. Og sånn er hele min familie takk og pris. Men hadde ei i min tidligere svigerfamilie som var virkelig ille, samme hva det var, kom det negative kommentarer. Og hun unner virkelig ingen andre noe godt. Anonymkode: af009...5f6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #24 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Har en sånn venninne. Alt jeg gjør eller er har hun dess-VERRE ikke mulighet til, fordi fordi fordi. Tusenvis av påskudd til at nei, jeg kan nok ikke gjøre som du. Nei, jeg kan ikke skifte jobb, for jeg har en skade i tommelen og da er jeg fanget som kontorist. Nei, jeg hater der jeg bor, men kan ikke flytte fordi sønnen min har kamerater her. Nei, jeg kan ikke ha hobbyer, for det hender jo jeg må ta vakter på jobb, og da har jeg ustabil fritid. Nei, jeg kan ikke selge huset jeg har arvet, selv om det ville løse alle mine økonomiske problemer, for mamma ville bli så lei seg. Nei, jeg kan ikke få meg kjæreste fordi jeg er sterilisert, og tenk hvis den fremtidige mannen vil ha barn. Etc etc etc. Jeg har slått fast at det dreier seg om selvforstillelse. Hennes livsløgn handler om at endring er umulig, mens sannheten er at endring skremmer dritten av henne, og derfor dikter hun opp liksom-grunner til at endring er umulig. Anonymkode: 979df...dee Hvorfor er dette ei venninne?! Anonymkode: 959d4...f2c
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #25 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er dette ei venninne?! Anonymkode: 959d4...f2c Noen ganger lurer også jeg på det... Nei, vi er vel mest "gjørevenninner". Når vi skal være "snakkevenninner" blir det ofte i denne negative retninga. Men når vi har noe å holde på med sammen, da funker det fint. F eks har vi morsomme fisketurer. Det har hun merkelig nok tid til 😉 Anonymkode: 979df...dee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå