Gå til innhold

Fryse ned rød saus, som er laget av frossne bær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det? Eller bør den være laget av ferske bær for å kunne fryses? Bærene tines når sausen blir laget, så går det å fryse den etterpå?

Anonymkode: 4e5f2...287

Skrevet

Det hadde jeg gjort i hvert fall. Har vel en regel i hue mitt om at blir råvarer tatt ut av fryseren for å tilberedes, fryser jeg det ned igjen ferdig tilberedt. Gjør det samme med ferdig stekt tacokjøttdeig, selv om kjøttdeigpakken var fryst i utgangspunktet.

Skrevet

Det går helt greit, eneste er at den kan få litt iskrystaller, men e tiner uansett når sausen er tint. Når du kjøper fryste bær sommerstid er de ofte halvtint før du kommer kommer hjem, så null problem. 

kjøtt og melkeprodukter bør du ikke gjøre det med, de kan få bakterier i seg som du ikke vil spise. Derfor en har som hovedregel at ting skal fryses engang. Rått kjøtt som er fryst og du steker kan fryses igjen, for da har du varmebehandlet det, men ikke frys engang til. 

Anonymkode: cca2a...a62

Skrevet

Flott! Tusen takk for svar! Jeg har lært meg å lage en fantastik rød saus, og kunne gjerne tenkt meg å ha det liggende i frysen, til de gangene jeg blir fnysen! 😄

Anonymkode: 4e5f2...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...