Ava4 Skrevet 26. desember 2021 #1 Skrevet 26. desember 2021 Vi er en aktiv familie som elsker å være ute alle årstider! Men Vårt barn som akkurat har fylt 3 år, virker ikke å like snøen…😏 Han elsker å være ute ellers i året, og vi har alltid vært mye ute med han! I fjord vinter elsket han å ake, og leke i snøen, men nå nekter han! Med en gang snøen kom så gråter han fra vi går ut og til vi går inn igjen. Selv om søsken aker og leker, så vil han kun bli holdt eller gå inn igjen….. noen andre her inne som har erfaringer med dette? Hvordan gjør dere det isåfall?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #2 Skrevet 26. desember 2021 Ville prøvd å få han til å forklare hvorfor han gråter. F.eks hvis dere står og ser ut på snøen gjennom vinduet. Og så ville jeg vist han bilder fra da han lekte i snøen forrige vinter. Ikke sikkert han husker at han har lekt i snøen før. Dette er for sent nå da, men jeg hadde nok vist bilder og bygget opp snøgleden FØR snøen kom, på samme måte som jeg gjør det med andre ting de små ikke kan huske. Vinter, ski, sommer, bading, 17. mai, jul, påske osv. Anonymkode: eba88...40b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #3 Skrevet 26. desember 2021 Jeg har også en sånn, men det er kulden, ikke snøen som er problemet. Trodde at det var snøen, men han er en skikkelig frysepinn og misliker kulde sterkt. Har også astma og det gjør at det brenner i halsen når det er kaldt Anonymkode: d71e3...387
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #4 Skrevet 26. desember 2021 Smart treåring. Snø er noe faenskap. Anonymkode: 95b61...b43
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #5 Skrevet 26. desember 2021 Jeg liker heller ikke snø og kulde, så skjønner ham godt. Anonymkode: 53ed6...a7b
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #6 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Smart treåring. Snø er noe faenskap. Anonymkode: 95b61...b43 Enig! Kan ikke fordra snø selv 😅 Anonymkode: 0ce27...d4a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #7 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Smart treåring. Snø er noe faenskap. Anonymkode: 95b61...b43 Haha, godt sagt. Hjertens enig. Anonymkode: 5e482...a24
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #8 Skrevet 26. desember 2021 Min yngste (5år) liker heller ikke snø (mulig kulde også) Han er autist og jeg tror det blir for mye sensorisk å ta inn over seg. Det blir veldig lyst ute, det er tyngre å gå, kaldt, vått osv. Jeg opplever at hvis vi holder på med noe helt konkret så holder han ut lenger. Ski, særlig alpint liker han godt. Å bare leke i snøen vil han absolutt ikke. Anonymkode: ed45b...4e6
Ava4 Skrevet 26. desember 2021 Forfatter #9 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ville prøvd å få han til å forklare hvorfor han gråter. F.eks hvis dere står og ser ut på snøen gjennom vinduet. Og så ville jeg vist han bilder fra da han lekte i snøen forrige vinter. Ikke sikkert han husker at han har lekt i snøen før. Dette er for sent nå da, men jeg hadde nok vist bilder og bygget opp snøgleden FØR snøen kom, på samme måte som jeg gjør det med andre ting de små ikke kan huske. Vinter, ski, sommer, bading, 17. mai, jul, påske osv. Anonymkode: eba88...40b Det har vi gjort, og han sier «liker ikke» og «vil ikke». Og vi snakket om snøen, og alt vi kan finne på før snøen kom! Men han har null interesse for snøen🙈🤷🏻♀️Eneste han synes er morsomt, er å se ut vinduet når pappan snøfreser🤷🏻♀️🙈
Ava4 Skrevet 26. desember 2021 Forfatter #10 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Min yngste (5år) liker heller ikke snø (mulig kulde også) Han er autist og jeg tror det blir for mye sensorisk å ta inn over seg. Det blir veldig lyst ute, det er tyngre å gå, kaldt, vått osv. Jeg opplever at hvis vi holder på med noe helt konkret så holder han ut lenger. Ski, særlig alpint liker han godt. Å bare leke i snøen vil han absolutt ikke. Anonymkode: ed45b...4e6 Vår er høysensitiv, så kanskje det kan være for mye sensorisk å ta innover seg som du sier! Før snøen kom, fikk vi han ikke med oss inn, da han normalt er en utegutt! Men snøen, den liker han virkelig ikke virker det som🙈 ski og akebrett vil han heller ikke! Står bare å gråter og vil inn igjen, eller bli holdt🤷🏻♀️
Ava4 Skrevet 26. desember 2021 Forfatter #11 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Smart treåring. Snø er noe faenskap. Anonymkode: 95b61...b43 😂😂😂😂 min lille 3 åring er nok helt enig med deg😂😂😂
Ava4 Skrevet 26. desember 2021 Forfatter #12 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg har også en sånn, men det er kulden, ikke snøen som er problemet. Trodde at det var snøen, men han er en skikkelig frysepinn og misliker kulde sterkt. Har også astma og det gjør at det brenner i halsen når det er kaldt Anonymkode: d71e3...387 Her tror jeg nok det er selve snøen! For før snøen kom, så måtte vi kjøpe barnevadere å ha i barnehagen, fordi han alltid la seg ned i de største sølepyttene og blei klissblaut, å virket slett ikke å bry seg om at det faktisk var kaldt🙈hvordan løser dere det da når dere er ute? Gråter din og vil inn igjen? Eller godtar han å leke ute i snøen en stund?
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #13 Skrevet 26. desember 2021 Ava4 skrev (26 minutter siden): Her tror jeg nok det er selve snøen! For før snøen kom, så måtte vi kjøpe barnevadere å ha i barnehagen, fordi han alltid la seg ned i de største sølepyttene og blei klissblaut, å virket slett ikke å bry seg om at det faktisk var kaldt🙈hvordan løser dere det da når dere er ute? Gråter din og vil inn igjen? Eller godtar han å leke ute i snøen en stund? Nå er han 11, så han snakker og sier hvordan han har det i tillegg nå. Men han måtte være med ut ja. Gråting har aldri fungert med mindre det er av smerte eller at noe trist har skjedd, så det har han ikke forsøkt. Han sier bare at det er kaldt og ull er krise å ha på. Han er litt autistisk og utredes for det nå Anonymkode: d71e3...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå