Anonym bruker Skrevet 28. desember 2021 #51 Skrevet 28. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 26.12.2021 den 10.50): Jeg synes det er litt dårlig stil å gi beskjed. Ved å fortelle henne at waldorfen hennes ikke er god nok kan det godt hende dere tar fra henne gleden ved matlaging. Og trenger absolutt alt å være så himla korrekt etter kokeboka? Man dør ikke av å spise magersuppewaldorf. Støtter heller forslaget om å ta med en ekstra porsjon så kan du eventuelt ha et sammenligningsgrunnlag og dere kan velge hvilken dere vil spise uten å absolutt måtte fortelle henne at retten hennes ikke faller i smak hos dere. Anonymkode: 5b2b3...f03 Jeg synes det er en passiv-aggressiv feig ufin måte å gjøre det på. Da er det mer realt å si det som det er. Anonymkode: fdec8...765
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #52 Skrevet 1. januar 2022 Hvordan gikk selskapet? Ble det noe Waldorfsalat? Anonymkode: 8048c...5cd
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #53 Skrevet 1. januar 2022 It's all about me skrev (På 26.12.2021 den 10.04): Kan du ikke bare ta med Waldorf selv i tillegg? Si at du spiste det dagen før, men lagde vist altfor mye, så tok med restene...... Kanskje hun tror waldorf skal vær slik hun lager den, men ved å se en annen lærer litt 🤷♀️ Sånn kan du gjøre! Anonymkode: e415b...b96
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #54 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvordan gikk selskapet? Ble det noe Waldorfsalat? Anonymkode: 8048c...5cd Jeg tok med «rester» mine rester ble tomt, svigerinna si ble knapt rørt. Fikk egentlig vondt av henne. Jeg så hun ble litt satt ut da jeg sa jeg hadde rester. Anonymkode: 511f1...e63
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #55 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg tok med «rester» mine rester ble tomt, svigerinna si ble knapt rørt. Fikk egentlig vondt av henne. Jeg så hun ble litt satt ut da jeg sa jeg hadde rester. Anonymkode: 511f1...e63 Jeg håper det var verd det. Dere er meg en fin gjeng, jeg er glad jeg ikke er i deres familie. Anonymkode: bd2bd...08e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #56 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg håper det var verd det. Dere er meg en fin gjeng, jeg er glad jeg ikke er i deres familie. Anonymkode: bd2bd...08e Nei. Det var egentlig ikke verdt det. For dette handler ikke om å ta noen, snakke stygt om og baksnakke henne. Eller såre. Hun lager verdens verste waldorf. Det er faktum. Og mye annet hun lager er også merkelig. Hun har en hang up på å gjøre alt sunnere. Taco med kesam (fordi man smaker ikke forskjell) og speltlomper (fordi det er bedre enn lefser) fløtesaus laget på skummet melk, waldorf som er flytende. Osv osv. Når jeg så reaksjonen hennes så syntes jeg synd på henne. Vi burde helt klart sagt fra første gang hun hadde med denne suppa. Nå er det jo blitt en tradisjon. Anonymkode: 511f1...e63
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #58 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tok med «rester» mine rester ble tomt, svigerinna si ble knapt rørt. Fikk egentlig vondt av henne. Jeg så hun ble litt satt ut da jeg sa jeg hadde rester. Anonymkode: 511f1...e63 Jeg er overrasket over at så mange i tråden her sa at du burde gjøre det sånn, synd at du tok rådet, for det var stygt gjort, passiv-aggressiv feighet rett og slett. Anonymkode: fdec8...765
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #59 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg er overrasket over at så mange i tråden her sa at du burde gjøre det sånn, synd at du tok rådet, for det var stygt gjort, passiv-aggressiv feighet rett og slett. Anonymkode: fdec8...765 Skulle de sagt fra så burde de gjort det for flere år siden,ikke nå. Anonymkode: 3a34d...8ed
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #60 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Skulle de sagt fra så burde de gjort det for flere år siden,ikke nå. Anonymkode: 3a34d...8ed Men hi sa i fra nå, bare ikke med ord, men med handling. Anonymkode: fdec8...765
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #61 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Men hi sa i fra nå, bare ikke med ord, men med handling. Anonymkode: fdec8...765 Og fikk sin hyggelige svigerinne til å føle seg dritt. Hun bør skamme seg i hele 2022. Anonymkode: bd2bd...08e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #62 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Og fikk sin hyggelige svigerinne til å føle seg dritt. Hun bør skamme seg i hele 2022. Anonymkode: bd2bd...08e Ta deg sammen litt a. Du må nok bruke 2022 til å lære deg å ikke dramatisere. Anonymkode: 511f1...e63
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #63 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ta deg sammen litt a. Du må nok bruke 2022 til å lære deg å ikke dramatisere. Anonymkode: 511f1...e63 Jada, det svarer viser jo hva slags person du er. Jeg tipper jeg hadde valgt svigerinne over jeg-vet-best holdningen din hver dag som helst. Anonymkode: bd2bd...08e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #64 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jada, det svarer viser jo hva slags person du er. Jeg tipper jeg hadde valgt svigerinne over jeg-vet-best holdningen din hver dag som helst. Anonymkode: bd2bd...08e Det viser ingen ting. At man burde skamme seg for en slik ting et helt år viser bare at du ikke har helt bakkekontakt. Eller du kommer bare inn for å være ubehagelig. Så ja, du burde lære å se ting litt i perspektiv. 😊 Anonymkode: 511f1...e63
*Miss Marple* Skrevet 1. januar 2022 #65 Skrevet 1. januar 2022 Jeg syns du løste det på verst mulig måte. Waldorfsalat er ikke så viktig at det er verd å få svigerinne til å føle seg usikker. Enten burde dere sagt fra med det samme, eller la det fare.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #66 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei. Det var egentlig ikke verdt det. For dette handler ikke om å ta noen, snakke stygt om og baksnakke henne. Eller såre. Hun lager verdens verste waldorf. Det er faktum. Og mye annet hun lager er også merkelig. Hun har en hang up på å gjøre alt sunnere. Taco med kesam (fordi man smaker ikke forskjell) og speltlomper (fordi det er bedre enn lefser) fløtesaus laget på skummet melk, waldorf som er flytende. Osv osv. Når jeg så reaksjonen hennes så syntes jeg synd på henne. Vi burde helt klart sagt fra første gang hun hadde med denne suppa. Nå er det jo blitt en tradisjon. Anonymkode: 511f1...e63 Men herregud da, dette var jo en ypperlig anledning til å faktisk kunne si at det er sånn som din waldorf er at waldorf skal være, og at dere ikke vil ha hennes som er så til de grader annerledes. Det går fint an å si det. Nå er hun uansett såret, så NÅ kan dere si det neste jul og nå fortsetter dere med din istedet for det er den alle andre vil ha. Et voksent menneske må tåle at en matrett ikke er ønskelig altså. Når julen nærmer seg og dere snakker om selskapet så må hun få en annen oppgave, ellers blir det jo rett og slett to stykk waldorf. Hun kan ta med en liten bolle til seg med sin waldorf. Anonymkode: db891...d9b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #67 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det viser ingen ting. At man burde skamme seg for en slik ting et helt år viser bare at du ikke har helt bakkekontakt. Eller du kommer bare inn for å være ubehagelig. Så ja, du burde lære å se ting litt i perspektiv. 😊 Anonymkode: 511f1...e63 Og nå skjønte jeg hvorfor du valgte løsningen du gjorde. Anonymkode: fdec8...765
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #68 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg tok med «rester» mine rester ble tomt, svigerinna si ble knapt rørt. Fikk egentlig vondt av henne. Jeg så hun ble litt satt ut da jeg sa jeg hadde rester. Anonymkode: 511f1...e63 Nå fikk jeg skikkelig vondt av svigerinna di. Særlig hvis hun ellers er en snill og hyggelig person. Her har hun trodd at hun lager noe som alle setter pris på, siden ingen har sagt noe annet, og så får hun det servert på denne måten. Anonymkode: 01bcb...480
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #69 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå fikk jeg skikkelig vondt av svigerinna di. Særlig hvis hun ellers er en snill og hyggelig person. Her har hun trodd at hun lager noe som alle setter pris på, siden ingen har sagt noe annet, og så får hun det servert på denne måten. Anonymkode: 01bcb...480 Henger ikke med på hvorfor det er slik fordi hun er «snill og grei». Hadde hun vært sur og slem så er det lov å si fra? At hun ikke skjønner at ingen liker det er litt merkelig da den knapt blir rørt. Anonymkode: 511f1...e63
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #70 Skrevet 1. januar 2022 Gud, så glad jeg er for at hele min utvidete familie har normal folkeskikk og ikke er sosiale amøber som disse som synes det er supert å såre slektninger bare for å få rett fettprosent på waldorfsalaten de skal stappe i seg. Anonymkode: c8fb4...488
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #71 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Henger ikke med på hvorfor det er slik fordi hun er «snill og grei». Hadde hun vært sur og slem så er det lov å si fra? At hun ikke skjønner at ingen liker det er litt merkelig da den knapt blir rørt. Anonymkode: 511f1...e63 De fleste her mener vel at dere burde sagt fra uavhengig av om hun er snill eller slem. Men når hun ellers er et hyggelig menneske er det ufattelig dårlig gjort av dere å fortsette å le bak ryggen hennes og komme med mer eller mindre subtile stikk som å fikse på den hun kommer med, eller enda verre, faktisk komme med en ekstra salat uten å fortelle henne hvorfor. Anonymkode: bd2bd...08e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #72 Skrevet 1. januar 2022 Skjønner ikke hvorfor dere tenker at det skal være så utrolig sårende at ulike mennesker har ulike matpreferanser??? Jeg blir ikke lei meg hvis vi er to som tar med focaccia, og det er den andres det spises mest av. Eller om noen synes min curry er for spicy, og forsyner seg av andre retter i stedet. Hva er greia? Det er bare mat… Vi liker ulike ting! Fortsett å bidra med en annen type waldorf. La svigerinna fortsette med sin, eller kanskje hun ser at det ikke går så mye av den og lager en annen salat i stedet? Det velger hun helt selv. La gjestene spise det de liker best, og kos dere med familien. Det er faktisk det å samles som er viktig, ikke hva man putter i munnen. Anonymkode: a6aae...0f9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #73 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke hvorfor dere tenker at det skal være så utrolig sårende at ulike mennesker har ulike matpreferanser??? Jeg blir ikke lei meg hvis vi er to som tar med focaccia, og det er den andres det spises mest av. Eller om noen synes min curry er for spicy, og forsyner seg av andre retter i stedet. Hva er greia? Det er bare mat… Vi liker ulike ting! Fortsett å bidra med en annen type waldorf. La svigerinna fortsette med sin, eller kanskje hun ser at det ikke går så mye av den og lager en annen salat i stedet? Det velger hun helt selv. La gjestene spise det de liker best, og kos dere med familien. Det er faktisk det å samles som er viktig, ikke hva man putter i munnen. Anonymkode: a6aae...0f9 Ja, det skulle man jo tro, men det stemmer ikke ifølge hi. Anonymkode: bd2bd...08e
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #74 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, det skulle man jo tro, men det stemmer ikke ifølge hi. Anonymkode: bd2bd...08e Jeg tipper at svigerinna glemmer hele waldorfsalaten hvis hi og resten av familien legger bort fokuset på salat, og viser at de setter pris på å tilbringe tid med henne😉 Anonymkode: a6aae...0f9
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2022 #75 Skrevet 1. januar 2022 Anonym bruker skrev (På 26.12.2021 den 8.12): Jeg vet dette er i-landsproblem. 🙈 Vi skal treffes hele familien til uka. Svigermor lager koldtbord og vi skal ha med en rett hver. Min svigerinne mener hun lager verdens beste waldorf. Sannheten er at den er forferdelig. Ingen spiser den, annet enn en plikskje for å ikke såre Hun har diiiiigre biter med både eple og selleri, så store at ungene sliter med å putte de i munnen liksom. Kremen pisker hun for lite så det er liksom suppe med frukt og grønt i. I tillegg så bruker hun lett produkter så det er kanskje derfor den blir suppete og rar. Så da er spørsmålet, si at hun heller kan ta med en grønn salat eller si rett ut at den er for suppete og store biter. Jeg tenker at det må være greit å få beskjed slik at vi slipper flere år med waldorfsuppe som bare flyter rundt på tallerkenen. Samtidig, hun gjør så godt hun kan da, og det er jo ikke noe hyggelig å få beskjed om det. Som jeg sa, vet det er en bagatell altså. Ville dere sagt fra? Hun insisterer veldig på at dette er hennes signaturrett så hun må få en direkte beskjed liksom. Anonymkode: 511f1...e63 Hvordan tror du hun hadde reagert hvis det var omvendt? Det er ikke utenkelig at du hadde fått ditt pass grundig påskrevet om at salaten din var kjip. Dere kan ikke la henne dure på. Jeg ville nok ha gått for en passiv-aggressiv tilnærming og laget en SKIKKELIG god Waldorfsalat, og ikke tatt så mye som en skje av hennes. Dersom hun lurer kan man jo undre seg sammen om det kanskje er på tide at hun får seg en ny signaturrett? Grønnsaker og dip er sunt og godt. Anonymkode: 71e7e...e3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå