Gå til innhold

Titusener demonstrerer over hele verden mot koronatiltak, vaksinepåbud og lockdown

Anbefalte innlegg

Den forrige tråden min ble slettet fordi jeg linket til Resett. Derfor lager jeg en ny, denne gang med samme innhold, men annen kilde. Håper moderatorene lar denne stå, og at BBC er en kilde de vil la seg assosiere med.
Dette til orientering for dere alle, da de store norske mediehusene ikke vil skrive om det. Jeg syns tendensen er skremmende, både at dette skjer utenfor dørstokken vår, og at det ikke er førstesideoppslag hos nrk, tv2, vg osv. 

https://www.bbc.com/news/world-europe-59363256

Anonymkode: d4cf8...340

Fortsetter under...

Du fikk svar i forrige tråd, og flere linker til hvor dette er skrevet om. Hvorfor fortsetter du å late som om dette er noe norske medier ikke vil skrive om? 

Anonymkode: 48252...55b

Annonse

Himmel og hav skrev (11 minutter siden):

Jo jo, men hvorfor skriver mediene ikke om det når de holder sin 74.de demonstrasjon? Det er helt sikkert et komplott som står bak. Ja, det høres logisk ut. Ikke at mediene går lei, fordi folk ikke bryr seg mer, men at der er en konspirasjon som bare viser de første 40-50+ til og med den 72.dre demonstrasjonen, men ikke den som skjer etter det.

Anonymkode: ea955...6f7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Den forrige tråden min ble slettet fordi jeg linket til Resett. Derfor lager jeg en ny, denne gang med samme innhold, men annen kilde. Håper moderatorene lar denne stå, og at BBC er en kilde de vil la seg assosiere med.
Dette til orientering for dere alle, da de store norske mediehusene ikke vil skrive om det. Jeg syns tendensen er skremmende, både at dette skjer utenfor dørstokken vår, og at det ikke er førstesideoppslag hos nrk, tv2, vg osv. 

https://www.bbc.com/news/world-europe-59363256

Du leser visst ikke så mange norske "mediehus", da. For dette var jo på Filter Nyheter i forrige uke.

Anonymkode: 29923...251

Annonse

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Herregud, hvor mange stygge kommentarer midt i jula. Fikk dere alle sammen råtne tomater i gave? 

Anonymkode: 09a88...bbd

Hehe. Jeg visste det kom til å komme et skred av dritt da jeg laget tråden. Det går bra, jeg er vant til det. Ikke si det til noen, men jeg er uvaksinert i tillegg. 🤭

HI

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hehe. Jeg visste det kom til å komme et skred av dritt da jeg laget tråden. Det går bra, jeg er vant til det. Ikke si det til noen, men jeg er uvaksinert i tillegg. 🤭

HI

Hvilke norske medier leser du? Et enkelt google-søk ville jo vist deg at du tok feil i påstanden din?

Himmel og hav skrev (6 minutter siden):

Hvilke norske medier leser du? Et enkelt google-søk ville jo vist deg at du tok feil i påstanden din?

Det forsvarer ikke ondsinnet dritt folk svarer henne med. Det er helt greit å ha en kjip juletid, men man trenger ikke å projisere sine problemer på andre.

Østerdølen skrev (2 minutter siden):

Si meg HI:Du er ikke en av de som påstår at de blir kneblet og fratatt ytringsfriheten sin,også?!

Bare når folk argumenterer mot henne.

Anonymkode: ea955...6f7

La nå demonstrantene syte og klage. Vi vet de er der. Vi er ikke blinde og døve. Resten av oss er inneforstått med at det krever at vi vaksinerer oss, bruker minnbibf, holder avstand og ikke samles i store grupper. 

Anonymkode: 76786...114

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

La nå demonstrantene syte og klage. Vi vet de er der. Vi er ikke blinde og døve. Resten av oss er inneforstått med at det krever at vi vaksinerer oss, bruker minnbibf, holder avstand og ikke samles i store grupper. 

Anonymkode: 76786...114

Minnbibf 🤣🤣🤣🤣

Demonstrasjoner skjer støtt og stadig uten spesielt oppsiktsvekkende mediedekning. 

Det jeg finner litt spesielt, er at næringslivet leverte inn en begjæring om innsyn i vurderingene rundt tiltakene, da det stilles spørsmål rundt forholdsmessig. Her er det merkelig stille. Det er kritisert av advokater. Jeg så tilfeldigvis en liten notis om dette, noe jeg sliter med å finne igjen i media. Husker den ble publisert lille julaften, men nå kan jeg ikke finne den igjen. For akkurat dette er faktisk ganske interessant å følge med på. Står litt om det her. 

https://www.advokatbladet.no/korona/spinnvilt-at-vi-ikke-far-innsyn-i-myndighetenes-forholdsmessighetsvurderinger-av-koronatiltakene/171842

Anonymkode: 77d80...9b7

Det har vært mye skrevet om dette det siste året.

Det jeg reagerer mest på er hva slags regel moderatorene her bruker for å sensurere linket stoff. Trodde da virkelig det skulle være mulig å hevde sin mening med å linke til slikt, selv om jeg definitivt ikke er enig i innholdet. Var det opprnnelige innlegget rasistisk og støtende og spredde løgn?

prekæs skrev (16 minutter siden):

Det har vært mye skrevet om dette det siste året.

Det jeg reagerer mest på er hva slags regel moderatorene her bruker for å sensurere linket stoff. Trodde da virkelig det skulle være mulig å hevde sin mening med å linke til slikt, selv om jeg definitivt ikke er enig i innholdet. Var det opprnnelige innlegget rasistisk og støtende og spredde løgn?

Det opprinnelige innlegget spredte falske nyheter og løgner, ja. Det egget til mistro til norsk nyhetsformidling på linje med det man ser blant folk som stormet kongressen i USA. 

Anonymkode: a257f...402

• Opprett ny...