Gå til innhold

Er det ikke totalt idioti å gå hjem til noen med corona med full viten og vilje?

Anbefalte innlegg

Min datter har ei venninne som er 18 år. 
Moren til venninnen fikk påvist corona onsdag denne uken. Datteren hennes gikk til ei venninne (ikke min datter) for å være i karantene (vet ikke hvorfor hun ikke ble hjemme som hun burde). 
Denne venninnen har også en bror som bor hjemme, han er også smittet nå. 
Men, venninnen til datteren min, gikk nå hjem i dag. Altså hjem til mor og bror som er smittet for å feire jul. 
Hun nekter for at ny karantene starter i dag og sier at hun bare fortsetter den karantenen hun allerde har startet. 
Er ikke dette totalt feil? 
Skjønner heller ikke den moren som tillater sin datter å komme hjem i dag for å feire iom at begge som nå er i husstanden er smittet. 
Hvis alle tenker slik, vil vi jo aldri bli kvitt dette her. 
Hun burde jo enten holde karantenen der hun er, eller gått i karantene hjemme, ikke vimse frem og tilbake som hun vil.

Anonymkode: f33d6...79c

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Moren til venninnen fikk påvist corona onsdag denne uken. Datteren hennes gikk til ei venninne (ikke min datter) for å være i karantene (vet ikke hvorfor hun ikke ble hjemme som hun burde). 
Men, venninnen til datteren min, gikk nå hjem i dag. Altså hjem til mor og bror som er smittet for å feire jul. 
Hun nekter for at ny karantene starter i dag og sier at hun bare fortsetter den karantenen hun allerde har startet. 
Skjønner heller ikke den moren som tillater sin datter å komme hjem i dag for å feire iom at begge som nå er i husstanden er smittet. 
Hun burde jo enten holde karantenen der hun er, eller gått i karantene hjemme, ikke vimse frem og tilbake som hun vil.

Hun har brutt karantenen og begått lovbrudd ved å oppsøke smittede familiemedlemmer. Meld det inn.

Anonymkode: 6d01d...4bb

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Vi blir aldri kvitt dette her. Man kan ikke bli kvitt et virus. Hvorfor tror noen fortsatt det?

Anonymkode: f2d6f...db6

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Vi blir aldri kvitt dette her. Man kan ikke bli kvitt et virus. Hvorfor tror noen fortsatt det?

Nei, sant det, vi sliter jo fortsatt med kopper.

Anonymkode: d0975...af0

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Dette er det eneste viruset vi har utryddet gjennom tidene. Sammenlignet du nettopp korona med kopper? 🤣🤣🤣

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hun har brutt karantenen og begått lovbrudd ved å oppsøke smittede familiemedlemmer. Meld det inn.

Anonymkode: 6d01d...4bb

Det er vel ikke lovbrudd, en kan vel selv utsette seg for smitte hvis en selv ønsker det?  

Annonse

Dette er det eneste viruset vi har utryddet gjennom tidene. Sammenlignet du nettopp korona med kopper? 🤣🤣🤣

Hehe, lurer på om folket i dag ville godkjent samme «vaksinasjonsprogram» som ble brukt ved kopper 😅

Anonymkode: 2e9ec...49d

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hehe, lurer på om folket i dag ville godkjent samme «vaksinasjonsprogram» som ble brukt ved kopper 😅

Kopper hadde jo en dødelighet på mellom 20-60%. Ikke helt til sammenligning med korona. 

Elina skrev (24 minutter siden):

Kopper hadde jo en dødelighet på mellom 20-60%. Ikke helt til sammenligning med korona. 

Nettopp. Veien til en koppefri verden var en smule mer aggressiv vaksinering enn den vi ser i dag. Den suksesshistorien vi liker å kalle den, som tok ett par hundre år og innebar blant annet å sende foreldreløse barn rundtomkring i verden infisert med kukopper. 

Tror kanskje vi skal være glad vi har en hakket mindre dødelig pandemi. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg ga deg rett. Du skrev:

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det ga jeg deg helt rett i. Vi sliter jo fortsatt med kopper, for eksempel.

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Nei, jeg ga deg rett. Du skrev:

Det ga jeg deg helt rett i. Vi sliter jo fortsatt med kopper, for eksempel.

Og god jul til deg også. Håper du får en fin høytid. 

Syntes dette vitner om svært dårlig dømmekraft av både moren og datteren. Karantene skal overholdes og det var datterens valg å gå i karantene et annet sted enn hjemme. 
Å da gå hjem for å feire jul er svært egoistisk for deretter nekte å starte ny karantene. 
Stor sannsynlighet for at 18 åringen også blir smittet. 
Blir oppgitt av folks egoisme og dumhet. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Og god jul til deg også. Håper du får en fin høytid. 

Hva skjedde? Ler du ikke mer? Du skrev at jeg tok feil, kopper ble utryddet? Aha, så du tok feil, virus kan utryddes. Nei, hvis du tok feil skjønner jeg godt at du ikke ler mer. Det må være en forferdelig opplevelse å måtte erkjenne at du tok feil.

Annonse

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hva skjedde? Ler du ikke mer? Du skrev at jeg tok feil, kopper ble utryddet? Aha, så du tok feil, virus kan utryddes. Nei, hvis du tok feil skjønner jeg godt at du ikke ler mer. Det må være en forferdelig opplevelse å måtte erkjenne at du tok feil.

Som sagt, fortsatt god jul til deg. Kverulering med ukjente på nett på første juledag tyder på at man ikke har en fin romjul. 

I alle dager…. 🙄 Dårlig dag i dag? 

Anonymkode: c2ccc...5ea

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Som sagt, fortsatt god jul til deg. Kverulering med ukjente på nett på første juledag tyder på at man ikke har en fin romjul. 

Der var det igjen, frykten for å erkjenne at du tok feil. Hva kommer denne angsten av? Nei, jeg lurer seriøst. For du er ikke alene om å være redd for å si at du tok feil. Jeg har ingen problemer med å erkjenne at jeg tok feil, kopper ble jo faktisk utryddet.

image.png.60c05807e457c22f1ffe450934916e91.png

Jeg sa deg ikke imot, jeg var enig med deg. Det er det motsatte av å kverulere. Hvem er det som sier imot, hmm?

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Kverulering med ukjente på nett på første juledag tyder på at man ikke har en fin romjul. 

Du? Ta gjerne kontakt med Kirkens SOS Nødtelefon, de har åpent i julen. 22 40 00 40. Der er det noen å prate med som forstår deg, som kan gjøre julen din litt bedre.

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

I alle dager…. 🙄 Dårlig dag i dag? 

Anonymkode: c2ccc...5ea

Nei. Lei hersketeknikker og personangrep når folk går tomme for argumenter bare. Også lei av at enkelte driver på med det bare fordi de ikke har noe bedre å foreta seg. Sånn som du gjør nå.

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Der var det igjen, frykten for å erkjenne at du tok feil. Hva kommer denne angsten av? Nei, jeg lurer seriøst. For du er ikke alene om å være redd for å si at du tok feil. Jeg har ingen problemer med å erkjenne at jeg tok feil, kopper ble jo faktisk utryddet.

image.png.60c05807e457c22f1ffe450934916e91.png

Jeg sa deg ikke imot, jeg var enig med deg. Det er det motsatte av å kverulere. Hvem er det som sier imot, hmm?

Du? Ta gjerne kontakt med Kirkens SOS Nødtelefon, de har åpent i julen. 22 40 00 40. Der er det noen å prate med som forstår deg, som kan gjøre julen din litt bedre.

Fortsatt en god jul til deg. Håper du får en like fin høytid med familien som vi andre. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville tipset kommunelegen om det denne unge kvinner holder på med. Nå er hun nærkontakt med ny person, da må hun i ny karantene.

Anonymkode: 2671f...443

Ja, det tenker jeg også, men hun sier til min datter at hun skal teste seg ut av karantene på mandag med en selvtest. 
Seks dager etter moren ble smittet og  fire dager etter broren testet positivt. 
Har sagt at min datter ikke får være sammen med henne nå, da jeg mener hun bryter karantene reglene. Denne venninnen blånekter på det, men hun kan i teorien bli smittet i dag eller i morgen. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hersketeknikk når man blir parkert er så usjarmerende. 

Anonymkode: 1ef06...052

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hersketeknikk når man blir parkert er så usjarmerende. 

Hvorfor ødelegger dere tråden til TS hele tiden? 

• Opprett ny...