Gå til innhold

Fulgte dere myndighetenes råd på julaften?

Anbefalte innlegg

https://www.aftenposten.no/norge/i/RrlnnA/boer-du-bruke-munnbind-under-gaveaapningen-i-kveld-her-er-de-siste-koro

Så, brukte dere munnbind under juleselskapet med besteforeldre og holdt barnebarna 1 meter unna dem? 

Anonymkode: 0d1b7...ed1

Fortsetter under...

Haha! Myndighetenes råd er jo bare tull. Endrer seg fra dag til dag og er så uforholdsmessig at jeg spyr. Til helv…. med alle tiltak og råd, vi må slippe opp og stå han av nå. 

Anonymkode: 05ac3...bc8

Ja, faktisk. Ingen var i risikogruppen, vi delte selskapet i to slik av 7 feiret hos svigers og 6 feiret hos svigerinne. Dermed hadde vi rikelig plass til å holde meteren mellom de to husholdningene som var der.

Anonymkode: 2e026...e01

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, faktisk. Ingen var i risikogruppen, vi delte selskapet i to slik av 7 feiret hos svigers og 6 feiret hos svigerinne. Dermed hadde vi rikelig plass til å holde meteren mellom de to husholdningene som var der.

Anonymkode: 2e026...e01

Hvordan holdt dere barnebarna vekke fra besteforeldrenes fang?

Annonse

Ja, det gjorde vi. Det ble kun vår egen husstand da min mor nektet å komme likevel grunnet koronafrykt. 

Vår yngste datter har ei veldig god venninne der pappa'n testet positivt på onsdag. For å være på den sikre siden tok vi en pcr test av henne samme dag, fikk negativt svar på torsdag. Vi fem andre i husstanden  tok en hurtigtest på torsdag for å ha gjort alt vi kunne. Alle hurtigtester og pcr var negativ, men min mor skulle f.... ikke til oss der man kunne få smitte. Pappa fikk beskjed om at om han besøkte oss fikk han ikke komme hjem til henne igjen. 

Enden på visa ble at vi satt mutters alene med egen husstand og at vår datter på 7 år sitter med en følelse av at det er hennes feil. 

(dette er bare en av mange, mange episoder med min mor, så nå vurderer vi faktisk å bryte all kontakt med henne). 

I tillegg skulle mannen's tante vært hos oss, hun ga beskjed på søndag at hun ikke kom likevel da det var mye smitte for tiden. 

Vi klarte heldigvis å lage en koselig dag med barna våres, men første gang i våres liv vi har vært alene på julaften og håper det ikke skjer igjen.... 

Anonymkode: 4756c...8ee

Vi feiret slik vi har gjort det de siste 20 årene: kjernefamilien, som nå teller 5 personer, og min bror. Seks stykker, der bare en er gjest, er godt innafor det tillatte. Ingen er i risikogruppe. Fem av seks har to vaksinedoser, siste har bare en. Dette er en ungdom som per akkurat nå ikke har tilbud om flere doser. Samtlige voksne har hatt hjemmekontor i flere uker, studenten fikk juleferie i begynnelsen av desember, mens de to skoleungdommene har hatt hjemmeskole den siste uka. Anser oss som rimelig trygge. Skal derfor dra på besøk til besteforeldre i morgen. De har fått trippelvaksine, så tror beint ut vi skal driste oss til en skikkelig klem🥰

Anonymkode: 9a580...fa9

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

https://www.aftenposten.no/norge/i/RrlnnA/boer-du-bruke-munnbind-under-gaveaapningen-i-kveld-her-er-de-siste-koro

Så, brukte dere munnbind under juleselskapet med besteforeldre og holdt barnebarna 1 meter unna dem? 

Nei, vi er en familie på 4 hvor vi voksne har fått 3 vaksiner, eldste barnet 1 vaksine og minstebarnet ingen vaksiner. Barna har hatt skolefri og vært hjemme uten å omgås venner de siste dagene og er symptomfrie. Besteforeldrene har fått 3 vaksinedoser og har ikke underliggende sykdommer. Vi besøkte dem uten avstand og munnbind. 

Anonymkode: 59ba2...7b9

Alle er fullvaksinerte. Besteforeldrene har fått 3.dose. vi er aldri så mange som 10 personer julaften, så ja, vi fulgte anbefalingene uten at vi trengte å tenke mye på det, inklusive oppfordringen om å være sosiale.

Anonymkode: 014db...d7c

Vi var 8 stykker. 2 i risikogruppen med immundempende medisiner. (Uvaksi ert). To av de andre er vaksinert med 2 sprøyter. Resten uvaksinert. Vi feiret som vanlig. Ingen døde enda men vi vet jo ikke om vi er død om ei uke eller to. Mest sannsynlig så er vi det. (Jeg er en av de uvaksinerte med immundempende).

Anonymkode: 66294...5b9

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Vi var 8 stykker. 2 i risikogruppen med immundempende medisiner. (Uvaksi ert). To av de andre er vaksinert med 2 sprøyter. Resten uvaksinert. Vi feiret som vanlig. Ingen døde enda men vi vet jo ikke om vi er død om ei uke eller to. Mest sannsynlig så er vi det. (Jeg er en av de uvaksinerte med immundempende).

Jeg og. Uvaksinert altså. Utrolig at vi ikke er døde for lenge siden. 

Vi var 9 personer til bords, fra 3 ulike husstander. Besteforeldre fått boosterdose for to uker siden, 3 uvaksinerte barn, 3 fullvaksinerte voksne og en frivillig uvaksinert voksen. Alle friske og i fin form, ingen i risiko. Barn hatt hjemmeskole siden 16/12. ingen munnbind eller avstandsberegning men heller ikke «klenging». 

Satser på at det gikk fint, i januar/ februar får vi nok omicron i hus alle sammen med jobb i barneskole og mye barnesmitte på sentralt østland. 

Anonymkode: 2f382...6bf

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ja, det gjorde vi. Det ble kun vår egen husstand da min mor nektet å komme likevel grunnet koronafrykt. 

Vår yngste datter har ei veldig god venninne der pappa'n testet positivt på onsdag. For å være på den sikre siden tok vi en pcr test av henne samme dag, fikk negativt svar på torsdag. Vi fem andre i husstanden  tok en hurtigtest på torsdag for å ha gjort alt vi kunne. Alle hurtigtester og pcr var negativ, men min mor skulle f.... ikke til oss der man kunne få smitte. Pappa fikk beskjed om at om han besøkte oss fikk han ikke komme hjem til henne igjen. 

Enden på visa ble at vi satt mutters alene med egen husstand og at vår datter på 7 år sitter med en følelse av at det er hennes feil. 

(dette er bare en av mange, mange episoder med min mor, så nå vurderer vi faktisk å bryte all kontakt med henne). 

I tillegg skulle mannen's tante vært hos oss, hun ga beskjed på søndag at hun ikke kom likevel da det var mye smitte for tiden. 

Vi klarte heldigvis å lage en koselig dag med barna våres, men første gang i våres liv vi har vært alene på julaften og håper det ikke skjer igjen.... 

Dere sitter da ikke alene når dere er en familie på seks. Å si det er et hån mot de som faktisk sitter alene!

Endret av Hengebukksvinet
Gjest KenCreek
Hengebukksvinet skrev (6 timer siden):

Dere sitter da ikke alene når dere er en familie på seks. Å si det er et hån mot de som faktisk sitter alene!

Stusset også på det. Å kalle det «mutters alene» når man er seks stykker, høres rart ut…

Det må da være deilig å feire bare kjernefamilien sammen. 

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Mutters alene var nå litt drøyt å kalle det. Og helt ærlig skjønner jeg gjestene som avlyste godt. Du virker veldig fokusert på det sure i livet, så det på toppen av smittefrykt hadde gjort at jeg også hadde avlyst hos deg.

Anonymkode: 0804d...266

Anonym bruker skrev (På 25.12.2021 den 10.37):

Hvorfor sitter datteren deres med følelsen at det er hennes feil egentlig? Regner med dere snakket med foreldrene dine på telefon, hvorfor skal hun egentlig vite noe som helst om hvorfor de kommer eller ei? 

Anonymkode: 47d2b...729

KenCreek skrev (16 timer siden):

Stusset også på det. Å kalle det «mutters alene» når man er seks stykker, høres rart ut…

Det må da være deilig å feire bare kjernefamilien sammen. 

Jeg feiret med familie i år, og da ble vi 4 personer totalt. Og vi hadde det veldig koselig, har feiret helt alene i flere år og, har hatt det veldig koselig da og.

Barna feiret med besteforeldre, og vi alle testet oss før, så da var det jo trygt å kose.

Anonymkode: 2139d...276

Anonym bruker skrev (På 25.12.2021 den 16.59):

Anonym bruker skrev (På 25.12.2021 den 17.07):

Jeg og. Uvaksinert altså. Utrolig at vi ikke er døde for lenge siden. 

Min svigerfar på 67 år døde av korona like før jul og jeg blir kvalm av arrogansen deres. Han var også uvaksinert pga sykdom og ble antagelig smittet av helsepersonell. 

Dere to beviser alle mine fordommer. 

Anonymkode: 36cac...e01

Anonym bruker skrev (På 25.12.2021 den 10.37):

Hvorfor har dere latt henne tro at det er hennes skyld? Det var da ufattelig klønete av dere?

Og mutters alene når dere var seks stykk? Du bør virkelig dra nesen ut av egen navle! Makan til selvsentrert og sutrete vås er det lenge siden jeg har lest. 

Anonymkode: 36cac...e01

• Opprett ny...