Gå til innhold

Omgangssyke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på 4 dag nå. Min datter har fortsatt diare og oppkast, men 3 ganger diaré i dag med ganske kraftige tømninger samt 1 kast opp runde med kraftig tømning. Hun nekter mat, men får i hun hver 5 min ca 5 ml gem fra apoteket med saftpose. Men kun de 4 siste timene idag. Hun vil sove nå. Bekymrer meg at hun ikke har spist på 4 dager. Mer irritabel idag. Slapp, og fortsatt litt feber. Tisser og kommer tårer når hun gråter. Spist litt yoghurt i tillegg, samt litt saft, vann, biola. Har sovet 3 timer på dagen også. Hun er 5 år. 

Anonymkode: 17083...ce2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maten skal du ikke bekymre deg for, fint at magen får ro. Væsken må du følge med på. Hyppig små skjeer er nok.

Anonymkode: ec006...4e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Maten skal du ikke bekymre deg for, fint at magen får ro. Væsken må du følge med på. Hyppig små skjeer er nok.

Anonymkode: ec006...4e8

Takk for svar. Hun hadde en ny runde nå med oppkast😥 La seg med to slurker vann. Hvordan følger jeg med på væske? Vekker jeg henne om natten for å drikke? 

Anonymkode: 17083...ce2

Skrevet

Hvis du får i henne vann på dagtid, skal det ikke være nødvendig å vekke henne om natten for å drikke. Tisser hun? Gråter hun tårer? I så fall går det sikkert bra. Hvis hun er i ferd med å bli dehydrert er det også andre ting som er enda mye bedre enn vann. Det finnes noe greier på apoteket (står helt stille for meg hva det heter) som man blander i vannet og som inneholder salter og mineraler som man mister ved omgangssyke, og som gjør det mye lettere for kroppen å holde på væske. Men det aller viktigste er å få i henne nok væske. Små skjeer vann, hva med en saftis?

Anonymkode: f57b3...bd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...