Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #1 Skrevet 23. desember 2021 Noe dere må gjøre som ikke har med jul å gjøre. Hva er det? Mannen og jeg spiser toast og ser Jurrasic Park på kvelden lille julaften. Gjort det i 15 år nå. Skikkelig koselig. Med film og bare lys fra juletreet. Hvilke tradisjoner har du? Anonymkode: 4781c...825
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #2 Skrevet 23. desember 2021 Vi ser alltid «hjelp det er juleferie» på lillejulaften også har vi kalkun til middag. Anonymkode: f9e90...426
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #3 Skrevet 23. desember 2021 Alltid rakfisk på lille julaften 🤩 Anonymkode: c05c7...6b3
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #4 Skrevet 23. desember 2021 Nachos på lille julaften 😊 Anonymkode: e9180...631
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #5 Skrevet 23. desember 2021 Vi er naturister og har nakenjul. Dette har vi kun når barna ikke kommer. Jeg skreiv i fjor også når vi fikk spørsmål om hvordan vi skulle feire nyttårsaften. Da svarte jeg av det kom noen vennepar fra foreningen da vi hadde "nakennyttårsaften". Anonymkode: 405d4...a85
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #6 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vi er naturister og har nakenjul. Dette har vi kun når barna ikke kommer. Jeg skreiv i fjor også når vi fikk spørsmål om hvordan vi skulle feire nyttårsaften. Da svarte jeg av det kom noen vennepar fra foreningen da vi hadde "nakennyttårsaften". Anonymkode: 405d4...a85 Er ikke det litt kaldt? Med dagens strømpriser liksom. 😊 Ren nysgjerrighet. Sitter dere helt nakne i møbler eller har dere noe mellom rumpe og møbel? Anonymkode: 4781c...825
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #7 Skrevet 23. desember 2021 Når jeg begynte å lese nå så kom jeg på at jeg ikke har kjøpt kremtopper, det er nemlig frokosten min på julaften selv om jeg ikke er så glad i de. Så må bel komme meg i butikken nå… Hvert år vi er hjemme i byen mine foreldre og søster bor så drar vi innom kirkegården på vei hjem. Da skal det drikkes konjakk på graven. Min farfar døde på julaften og hans siste ord og ønske var å få en konjakk, han rakk aldri å få den så min far gjorde det på grava dagen han ble gravlagt på nyttårsaften. Hvert år siden så har noen av oss gjort dette. I år blir det minebarn som skal gjøre det, de skal ikke drikke men de skal skåle i ett lite glass hver og helle det ut. De var innom morfar og fikk en liten skvett idag siden de skal feire hos farmor så tar de deg på vei derifra. Nå blir ikke julaften avsluttet før jeg får beskjed om at deg er gjort. Men jeg er egentlig veldig glad for at vi ikke har veldig mange faste tradisjoner julaften, for slik som i år så hadde det ikke gått. Jeg sitter hjemme alene i karantene og ungene har rømt til besteforeldre. Ungene klaget ikke noe på at det ikke ble som det pleier, de syns det var helt greit. Jeg og resten av min slekt har og jobber turnus, så det er alltid varierende hvem og hva som skjer. I år er første året noen skal jobbe på kvelden, alle andre år har vi jobbet dag og natt slik at vi var samlet til middag alle sammen. Men vi har mange tradisjoner, men hvem dag vi gjør de har ofte variert utifra hvordan vi jobberr og har tid. Anonymkode: 7fa42...e26
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #8 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Er ikke det litt kaldt? Med dagens strømpriser liksom. 😊 Ren nysgjerrighet. Sitter dere helt nakne i møbler eller har dere noe mellom rumpe og møbel? Anonymkode: 4781c...825 Det var min første tanke også 😄. Sitter her med stilong og ulljakke, og likevel er det litt småkjølig. Anonymkode: cc526...d70
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #9 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Når jeg begynte å lese nå så kom jeg på at jeg ikke har kjøpt kremtopper, det er nemlig frokosten min på julaften selv om jeg ikke er så glad i de. Så må bel komme meg i butikken nå… Hvert år vi er hjemme i byen mine foreldre og søster bor så drar vi innom kirkegården på vei hjem. Da skal det drikkes konjakk på graven. Min farfar døde på julaften og hans siste ord og ønske var å få en konjakk, han rakk aldri å få den så min far gjorde det på grava dagen han ble gravlagt på nyttårsaften. Hvert år siden så har noen av oss gjort dette. I år blir det minebarn som skal gjøre det, de skal ikke drikke men de skal skåle i ett lite glass hver og helle det ut. De var innom morfar og fikk en liten skvett idag siden de skal feire hos farmor så tar de deg på vei derifra. Nå blir ikke julaften avsluttet før jeg får beskjed om at deg er gjort. Men jeg er egentlig veldig glad for at vi ikke har veldig mange faste tradisjoner julaften, for slik som i år så hadde det ikke gått. Jeg sitter hjemme alene i karantene og ungene har rømt til besteforeldre. Ungene klaget ikke noe på at det ikke ble som det pleier, de syns det var helt greit. Jeg og resten av min slekt har og jobber turnus, så det er alltid varierende hvem og hva som skjer. I år er første året noen skal jobbe på kvelden, alle andre år har vi jobbet dag og natt slik at vi var samlet til middag alle sammen. Men vi har mange tradisjoner, men hvem dag vi gjør de har ofte variert utifra hvordan vi jobberr og har tid. Anonymkode: 7fa42...e26 Du kommer deg ikke i butikken. Du er i karantene. 😊 Anonymkode: 4781c...825
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #10 Skrevet 23. desember 2021 Vi griller pølser på bålpannen i hagen lille julaften. Alltid, uansett vær. Begynte med det når ungene var små, når huset var ferdig pyntet og alt klart var det greit med en tur ut og spise middag i samme slengen uten å "rote" til inne. Ungene elsker det, bål i panna, stjerneskudd, mørkegjemsel, reflekser, lommelykter, nabobarn som vil leke osv. Nå er ungene store, de eldste vil ha en øl og gløgg rundt bålet. Men det blir ikke jul uten at vi tenner i bålpannen og er ute denne kvelden. Jeg kom akkurat inn nå, gubben står ute med noen naboer enda. Anonymkode: 88759...4b3
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #11 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nachos på lille julaften 😊 Anonymkode: e9180...631 Vi også 🙂. Anonymkode: 02f85...071
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #12 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Du kommer deg ikke i butikken. Du er i karantene. 😊 Anonymkode: 4781c...825 Joda: Hvilke regler gjelder for karantene? Dersom du er i smittekarantene gjelder følgende: Opphold deg på et egnet oppholdssted eller i eget hjem Ikke gå på jobb, skole eller barnehage Ikke foreta reiser innenlands Ikke oppsøk steder hvor det er vanskelig å holde nødvendig avstand til andre personer Ikke ta offentlig transport Ikke oppsøk offentlige steder, som butikker, apotek og kafeer. Om du ikke har andre alternativer, kan du gå på nødvendig ærender i butikk eller apotek. Sørg for å holde god avstand til andre Unngå å ha besøk. Barn skal ikke ha lekekamerater utover de som bor i samme husholdning Foreldre og barn kan gjennomføre samvær selv om en av dem er i smittekarantene Du kan gå turer ute. Barn og unge bør ha mulighet til lek, og det oppfordres til å gå ut og leke med barna minst én gang om dagen. Husk å holde avstand til andre https://www.regjeringen.no/no/tema/Koronasituasjonen/sporsmal-og-svar-om-koronasituasjonen/smittekarantene-og-isolasjon-sporsmal-og-svar/id2891647/#tocNode_5 Anonymkode: 65014...cc9
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #13 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi griller pølser på bålpannen i hagen lille julaften. Alltid, uansett vær. Begynte med det når ungene var små, når huset var ferdig pyntet og alt klart var det greit med en tur ut og spise middag i samme slengen uten å "rote" til inne. Ungene elsker det, bål i panna, stjerneskudd, mørkegjemsel, reflekser, lommelykter, nabobarn som vil leke osv. Nå er ungene store, de eldste vil ha en øl og gløgg rundt bålet. Men det blir ikke jul uten at vi tenner i bålpannen og er ute denne kvelden. Jeg kom akkurat inn nå, gubben står ute med noen naboer enda. Anonymkode: 88759...4b3 Dette vil jeg også gjøre🤩 Anonymkode: e9180...631
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #14 Skrevet 23. desember 2021 Drar på kinesisk restaurant og spiser middag på 23 hvert år….med søsken og søskenbarn, deres ektefeller . Anonymkode: ae20a...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå