Gå til innhold

Sykehusansatte som ikke er fullvaksinert blir omplassert

Anbefalte innlegg

Helse Nord-Trøndelag har bestemt at ansatte som ikke er fullvaksinert skal gis arbeidsoppgaver uten pasientkontakt.

Tiltaket blir gjort for å gi utsatte pasientgrupper enda mer beskyttelse under pandemien.

– Dette gjør vi av hensyn til pasientene. Det siste vi vil er å smitte noen av våre pasienter i sårbare grupper, sier Tor Åm, sykehusdirektør i Helse Nord-Trøndelag.

– Våre klinikker har kartlagt hvor mange ansatte som ikke er fullvaksinert, sier kommunikasjonssjef Svein H. Karlsen.

Totalt dreier det seg om en liten gruppe, rundt 70 av de 3.500 ansatte.

– De som ikke har ønsket å avklare om de er vaksinert eller ikke, defineres som uvaksinerte, sier Åm til NRK.

https://www.nrk.no/trondelag/sykehusansatte-i-helse-nord-trondelag-som-ikke-er-fullvaksinert-blir-omplassert-1.15784258

Bra synes jeg. Hva tenker du?

Anonymkode: 8c8bf...df0

Fortsetter under...

Tenker at det spiller ingen rolle for meg om de er vaksinert eller ikke. Jeg er vaksinert og beskytta i noen grad. Og vaksinerte kan uansett spre smitte så jeg ser ikke helt poenget. Bortsett fra ønsket om å straffe de som ikke gjør det vi andre mener de skal gjøre. De med lav moral og høy egoisme. De skal straffes. Det handler lite om å beskytte andre det her 

Anonymkode: f02d8...7fb

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tenker at det spiller ingen rolle for meg om de er vaksinert eller ikke. Jeg er vaksinert og beskytta i noen grad. Og vaksinerte kan uansett spre smitte så jeg ser ikke helt poenget. Bortsett fra ønsket om å straffe de som ikke gjør det vi andre mener de skal gjøre. De med lav moral og høy egoisme. De skal straffes. Det handler lite om å beskytte andre det her 

Samme tenker jeg. Er det ikke mangel på sykehusansatte om dagen da? I og med de henter inn både pensjonister og studenter for å få vaktlistene til å gå opp. 

Anonymkode: ad5de...b2c

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nettopp. De svake er beskyttet gjennom to, tre doser. Det burde holde. I tillegg smitter vaksinerte også, så da har det ingen hensikt. Dette handler kun om å moralisere. 

Anonymkode: 8f6ac...bb8

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Samme tenker jeg. Er det ikke mangel på sykehusansatte om dagen da? I og med de henter inn både pensjonister og studenter for å få vaktlistene til å gå opp. 

Nettopp, dette er bare merkelig. Det ropes ut om store ressursmangler, og så skal man omplassere de «bare» 70 uvaksinerte. Hvor tenker man å hente inn erstatning for disse fra? Det er allerede stor mangel i hele landet. Dessuten gir det ingen mening at de tripelvaksinerte som burde være godt beskyttet av sine egne vaksinedoser, også skal beskyttes fra uvaksinerte pleiere, når vi nå vet at vaksinerte smitter like mye. Dette gir ingen mening lenger. Den eneste grunnen til å ta vaksine nå er at man (kanskje) er litt bedre beskyttet selv mot alvorlig sykdom. Vaksinen hindrer ikke at man blir smittet eller sprer smitten videre 

Anonymkode: 83fea...149

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nettopp, dette er bare merkelig. Det ropes ut om store ressursmangler, og så skal man omplassere de «bare» 70 uvaksinerte. Hvor tenker man å hente inn erstatning for disse fra? Det er allerede stor mangel i hele landet. Dessuten gir det ingen mening at de tripelvaksinerte som burde være godt beskyttet av sine egne vaksinedoser, også skal beskyttes fra uvaksinerte pleiere, når vi nå vet at vaksinerte smitter like mye. Dette gir ingen mening lenger. Den eneste grunnen til å ta vaksine nå er at man (kanskje) er litt bedre beskyttet selv mot alvorlig sykdom. Vaksinen hindrer ikke at man blir smittet eller sprer smitten videre 

Anonymkode: 83fea...149

Lykke til med omrokkering av 2600 timer pluss med 70 færre pleiere. 

Helsepersonell må beregne å komme i kontakt med pasienter som ikke har kunnet ta vaksinen, så selvsagt må de være vaksinerte selv. 

Vaksinen er frivillig, men da må de tåle konsekvensene av sine valg også. 

Anonymkode: 37d90...4b4

• Opprett ny...