Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #26 Skrevet 23. desember 2021 Jeg hadde ikke splittet søsken på julaften. Anonymkode: 666fa...09b
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #27 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde ikke splittet søsken på julaften. Anonymkode: 666fa...09b Nei. Jeg ønsker ikke det jeg heller 😥 Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #28 Skrevet 23. desember 2021 Insisterer far på at han skal ha én, da? Eller syns han det er ok at du har alle hos deg? Du må uansett be om akutt helsehjelp, du drikker og du er kanskje suicidal. Barna trenger omsorg, og hvis du ikke klarer å gi den omsorgen akkurat nå må de få den hos andre frem til du blir bedre. Du kan få hjelp! Anonymkode: 47329...b7f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #29 Skrevet 23. desember 2021 @Admindu bør se på denne Anonymkode: d1415...ee4
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #30 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Insisterer far på at han skal ha én, da? Eller syns han det er ok at du har alle hos deg? Du må uansett be om akutt helsehjelp, du drikker og du er kanskje suicidal. Barna trenger omsorg, og hvis du ikke klarer å gi den omsorgen akkurat nå må de få den hos andre frem til du blir bedre. Du kan få hjelp! Anonymkode: 47329...b7f Jeg har prøvd! Gang på gang Hjelper ikke at admin sletter tråden Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #31 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Insisterer far på at han skal ha én, da? Eller syns han det er ok at du har alle hos deg? Du må uansett be om akutt helsehjelp, du drikker og du er kanskje suicidal. Barna trenger omsorg, og hvis du ikke klarer å gi den omsorgen akkurat nå må de få den hos andre frem til du blir bedre. Du kan få hjelp! Anonymkode: 47329...b7f Ja. Far blir rasende når jeg foreslår at de må være i lag. Han har ikke foreståelse for de andre Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #32 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg har prøvd! Gang på gang Hjelper ikke at admin sletter tråden Anonymkode: 029c6...5e5 Hvor har du bedt om hjelp da? Du kan ringe hjelpetelefonen 116 123, eller legevakt hvis du trenger hjelp med én gang. Kanskje også barnevernsvakten? Du må selv vurdere hvor akutt det er. At far blir sint hjelper jo ikke, du må ta ansvar for barna. Anonymkode: 47329...b7f
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #33 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hvor har du bedt om hjelp da? Du kan ringe hjelpetelefonen 116 123, eller legevakt hvis du trenger hjelp med én gang. Kanskje også barnevernsvakten? Du må selv vurdere hvor akutt det er. At far blir sint hjelper jo ikke, du må ta ansvar for barna. Anonymkode: 47329...b7f Det går ikke! Han blir rasende Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #34 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg har prøvd iherdig uten å bli hørt og derfor begynt å drikke. Jeg føler meg suicidal også. Det har jeg ikke sagt til legen. Pga jeg har gitt opp. Anonymkode: 029c6...5e5 Du må si til legen at du føler deg suicidal også, kjære deg! Jeg synes du skal ringe legevakten i kveld og snakke med dem. For det er hjelp å få, selv om det dessverre er en del som må rope høyere enn andre for å få denne hjelpen de har rett på og trenger. Ring legevakten her og nå, kommunene skal ha akutt-team innen psykiatri. Forstår det kan være skremmende, men det vil bli journalført, og da blir det lettere å bli tatt alvorlig videre. Husk å være 100 % ærlig om at du har forsøkt gjentatte ganger å få hjelp uten å bli hørt, og derfor har begynt å drikke, og at du nå føler deg suicidal. Ingen kan erstatte deg i dine barns liv ❤️ Så ring legevakten, tlf 116 117, nå! Anonymkode: f292e...9ce
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #35 Skrevet 23. desember 2021 Så lenge du har hovedomsorgen er du i din fulle rett til å beholde alle barna hos deg på julaften, så lenge han bare vil ha én. Det er lite far får gjort med det. Det kan tilogmed tenkes at det kan være litt traumatisk for det ene barnet å bli «sendt bort» akkurat den dagen, mens de andre er hjemme og feirer sammen. Hva tror du er det verste som kan om du holder igjen barnet? Siden du både drikker og er blitt suicidal av denne situasjonen, som jeg leser det, kam det tyde på at far er truende, stemmer det? Isåfall kan du ta det videre med familievernkontoret og ev til retten. Dette er ikke en holdbar løsning. Tilby han denne gangen heller å ha det ene barnet en dag i jula. Etter å først ha forhørt deg med barna hva de tenker om dette Anonymkode: b237d...162
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #36 Skrevet 23. desember 2021 Dette må du få hjelp med, HI. Det går an å fikse dette. Jo før du tar tak i begynnende (?) alkoholproblemer, jo bedre. Klarer du ikke å ta tak i dem, må du varsle barnevernet. Tanta mi klarte å slutte med å drikke da barna hennes var små. Hun hadde en mann som sa at hun måtte slutte, ellers ville han og barna reise fra henne. Hun gikk i behandling og hos A. A. Du har ikke en mann som kan stille ultimatum eller avlaste, så du må stille ultimatum selv, og evt få hjelp til det av barnevernet. De vil bistå deg og gjøre det de kan for at du skal få behandling, så barna dine kan bo hjemme. Det er veldig lett å havne utpå med alkohol, særlig i en vanskelig livssituasjon som du har vært i. Det er ikke noe å skamme seg over. Det skjer med mange, og barnevernet har sett det før, tro meg. Søk hjelp! Anonymkode: 30da2...2f1
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #37 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det går ikke! Han blir rasende Anonymkode: 029c6...5e5 Om du føler deg truet av ham, da ringer du politiet! De vet at familiekonflikter kan eskalere i høytider, så om han truer deg, ikke nøl med å ringe politiet! Enten 02800, eller akuttnummer 112 hvis det er en akuttsituasjon hvor du eller barna er i akutt fare. Har han vært voldelig tidligere? Anonymkode: f292e...9ce
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #38 Skrevet 23. desember 2021 Nå har jeg i grunn gitt opp og orker ikke å kjempe mer. Jeg vil ikke ha hjelp lengre... jeg har drukket en del i ca 12 år. Ingen vet det. Men det har tatt seg veldig opp i det siste, ingen merker det heller. Det er veldig flaut ! Kan aldri si det til noen ! Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #39 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå har jeg i grunn gitt opp og orker ikke å kjempe mer. Jeg vil ikke ha hjelp lengre... jeg har drukket en del i ca 12 år. Ingen vet det. Men det har tatt seg veldig opp i det siste, ingen merker det heller. Det er veldig flaut ! Kan aldri si det til noen ! Anonymkode: 029c6...5e5 Ungene dine trenger at du kjemper for deg selv og for dem. Hvem skal kjempe for dem om du gir opp? Hvem skal hjelpe dem? Du er den eneste som kan beskytte dem fra en udugelig far. Og er far truende eller fysisk eller psykisk voldelig så er det eneste riktige å anmelde. Jeg anbefaler at du tar kontakt med nærmeste Krisesenter, Hi. De kan støtte deg og ungene, og de kan også gi deg noen timer hos advokat, og de kan følge deg dit du trenger det, enten det er politi, bv eller lege. Det er ikke flaut at du har et alkoholproblem, HI. Du er ikke hørt, du fant en måte å rømme fra følelsene. Nå vet du at det ikke går, så nå må du be om hjelp - det er eneste måten du og barna dine kan få hjelp. Ta kontakt med Krisesenteret, de har erfaring med kvinner som får store problemer på mange ulike måter etter forhold med psykisk og/eller fysisk manipulerende eller voldelige menn. Jeg tror ikke en gang de vil bli overrasket når de hører hvorfor du startet å drikke, for de har garantert sett det mange ganger før. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: f292e...9ce
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #40 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ungene dine trenger at du kjemper for deg selv og for dem. Hvem skal kjempe for dem om du gir opp? Hvem skal hjelpe dem? Du er den eneste som kan beskytte dem fra en udugelig far. Og er far truende eller fysisk eller psykisk voldelig så er det eneste riktige å anmelde. Jeg anbefaler at du tar kontakt med nærmeste Krisesenter, Hi. De kan støtte deg og ungene, og de kan også gi deg noen timer hos advokat, og de kan følge deg dit du trenger det, enten det er politi, bv eller lege. Det er ikke flaut at du har et alkoholproblem, HI. Du er ikke hørt, du fant en måte å rømme fra følelsene. Nå vet du at det ikke går, så nå må du be om hjelp - det er eneste måten du og barna dine kan få hjelp. Ta kontakt med Krisesenteret, de har erfaring med kvinner som får store problemer på mange ulike måter etter forhold med psykisk og/eller fysisk manipulerende eller voldelige menn. Jeg tror ikke en gang de vil bli overrasket når de hører hvorfor du startet å drikke, for de har garantert sett det mange ganger før. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: f292e...9ce Jeg har vært der... ingenting skjedde.. skulle få oppfølging.. de sluttet å følge meg opp Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #41 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det går ikke! Han blir rasende Anonymkode: 029c6...5e5 Men da må du stå opp for barna og si at enten feirer alle barna hos han eller så feirer de hos deg, og blir han rasende så teagerer du ikke på det men gjentar budskapet. Og ikke minst du må søke hjelp for alkoholforbruket ditt for akkurat nå er muligheten stor for at du ikke er ei godt fungerende mor og da har du strørre problemer enn med barnefar sitt raseri. Anonymkode: 1cc00...ba2
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #42 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men da må du stå opp for barna og si at enten feirer alle barna hos han eller så feirer de hos deg, og blir han rasende så teagerer du ikke på det men gjentar budskapet. Og ikke minst du må søke hjelp for alkoholforbruket ditt for akkurat nå er muligheten stor for at du ikke er ei godt fungerende mor og da har du strørre problemer enn med barnefar sitt raseri. Anonymkode: 1cc00...ba2 Men er ingen som merker det Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #43 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Men er ingen som merker det Anonymkode: 029c6...5e5 Det tror du ikke på selv. Selvsagt merker barna dine at du drikker. Anonymkode: d1415...ee4
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #44 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det tror du ikke på selv. Selvsagt merker barna dine at du drikker. Anonymkode: d1415...ee4 Nei. Jeg drikker stort sett etter at de er lagt. Men alkoholen hjelper meg. Hvis jeg fjerner alkoholen så står jeg helt alene Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #45 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei. Jeg drikker stort sett etter at de er lagt. Men alkoholen hjelper meg. Hvis jeg fjerner alkoholen så står jeg helt alene Anonymkode: 029c6...5e5 Står du sammen med alkoholen altså? Din samtalepartner og den som gjør at du ikke føler du står i det alene? Kan det være at du har byttet ut venner med alkohol? For alkohol er ikke akkurat en støttende venn som stiller opp når du trenger det Anonymkode: 92d57...608
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #46 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Står du sammen med alkoholen altså? Din samtalepartner og den som gjør at du ikke føler du står i det alene? Kan det være at du har byttet ut venner med alkohol? For alkohol er ikke akkurat en støttende venn som stiller opp når du trenger det Anonymkode: 92d57...608 Jeg har ingen venner. Er det som er. Jeg forstår ikke hvordan andre klarer å finne seg venner og kjærester så lett. Jeg er forfedelig ensom. Det er mye problemer og livet er uoverkommelig. Har aldri mulighet til å få gått til behandling eller noe pga jeg har alltid unger her og er i full jobb som krever sitt. Alkoholen står det... og venter på meg. Det er godt. Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #47 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Jeg har ingen venner. Er det som er. Jeg forstår ikke hvordan andre klarer å finne seg venner og kjærester så lett. Jeg er forfedelig ensom. Det er mye problemer og livet er uoverkommelig. Har aldri mulighet til å få gått til behandling eller noe pga jeg har alltid unger her og er i full jobb som krever sitt. Alkoholen står det... og venter på meg. Det er godt. Anonymkode: 029c6...5e5 Tror i alle fall ikke alkoholen og selvmedlidenhet hjelper deg å få venner. Man får venner fordi man er positiv, hyggelig og imøtekommende Anonymkode: 92d57...608
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #48 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Tror i alle fall ikke alkoholen og selvmedlidenhet hjelper deg å få venner. Man får venner fordi man er positiv, hyggelig og imøtekommende Anonymkode: 92d57...608 Jeg forstår veldig godt hvorfor du skriver det, det hadde nok jeg også gjort Anonymkode: 029c6...5e5
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #49 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Jeg forstår veldig godt hvorfor du skriver det, det hadde nok jeg også gjort Anonymkode: 029c6...5e5 Og jeg forstår at du tyr til flasken. Men flasken blir din uvenn tidsnok Anonymkode: 92d57...608
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #50 Skrevet 24. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Og jeg forstår at du tyr til flasken. Men flasken blir din uvenn tidsnok Anonymkode: 92d57...608 Det er ikke så gale. Har enda ikke drukket i dag. Anonymkode: 029c6...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå