Gå til innhold

Hva hadde du gjort med samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn, eks/far orker ikke å ha samvær med mer enn 1 barn om gangen. Nå er det jul og da får bare 1 barn feire jul med far. Til neste år er det ikke sikkert julaften kommer på en helg. Etterhvert som barna blir eldre...blir ikke dette veldig vanskelig for barna? Mye urettferdighet? 

Anonymkode: 029c6...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan ikke far ha barna på julaften, helg eller ikke. Du må stå opp for barna dine. 

Anonymkode: d1415...ee4

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Da kan ikke far ha barna på julaften, helg eller ikke. Du må stå opp for barna dine. 

Så du mener enten eller? Ingen eller alle?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så du mener enten eller? Ingen eller alle?

Ja, det mener jeg bestemt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det mener jeg bestemt. 

Helt enig! Skal barna liksom aldri få feire jul sammen fordi de skal rullere på å feire hos far?

Anonymkode: 47ae1...718

Skrevet

Vi hadde en sånn far. Var hos han hver 6. uke. Er ikke spesielt skadet av det

Anonymkode: 92d57...608

Skrevet

Selvsagt tenker alle her det verste om far som typisk egoist og ubrukelig mann, uten å kjenne situasjonen hos dere.

Bosituasjon, erfaring med samvær, helse, alder og ikke minst om noen av de håpefulle kan tenke seg litt "fri", altså alenetid med far og hans familie må vurderes.

Ingen på dette forumet kan gjøre den vurderingen basert på en typisk fordom om at menn er ubrukelige. Ideelt sett er kanskje alle søsken alltid sammen, men det kan være 1000 grunner til at det ikke bør være sånn alltid.

Anonymkode: 7f26f...32d

Skrevet

Akkurat på julaften mener jeg bestemt at barna skal få være sammen. Så får far ha samvær med et barn etter jul. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Selvsagt tenker alle her det verste om far som typisk egoist og ubrukelig mann, uten å kjenne situasjonen hos dere.

Bosituasjon, erfaring med samvær, helse, alder og ikke minst om noen av de håpefulle kan tenke seg litt "fri", altså alenetid med far og hans familie må vurderes.

Ingen på dette forumet kan gjøre den vurderingen basert på en typisk fordom om at menn er ubrukelige. Ideelt sett er kanskje alle søsken alltid sammen, men det kan være 1000 grunner til at det ikke bør være sånn alltid.

Man skal ikke splitte barn på julaften. Uansett grunn. 

Skrevet

Tenker at han kunne hatt alle på juleaften. Litt dumt å splitte søskenflokken på sånne dager. 

Men samtidig så ser far sine egne begrensninger,  og det er det slett ikke alle som gjør. 

Anonymkode: 97fe0...0a7

Skrevet

Man splitter ikke søsken på en julaften eller andre samværshelger uansett. Det kommer til å skape splid mellom søsknene om han stadig bare skal favorisere en ( hvis han gjør det vel å merke) Noen fedre er bare LATE og undrer meg stadig over at enkelte her inne drar depresjonskortet med en eneste gang. Hadde det vært en mor som hadde vært slik, så hadde helvette vært løs, uansvarlig mamma, gi barna til far, barnevernet og gudene vite hva!

Hvorfor skal far dulles og skånes med hele tiden? Noen har problemer så klart og skal ikke stikke det under en stol at slikt kan være vanskelig å håndtere, men hadde det vært en mor som sagt- ja da......er pipen en annen,

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har 3 barn, eks/far orker ikke å ha samvær med mer enn 1 barn om gangen. Nå er det jul og da får bare 1 barn feire jul med far. Til neste år er det ikke sikkert julaften kommer på en helg. Etterhvert som barna blir eldre...blir ikke dette veldig vanskelig for barna? Mye urettferdighet? 

Julesamvær bør ikke følge sen «vanlige» samværsrotasjonen. At far har samvær med en og en på helg kan sikkert fungere, men man bør altså ikke følge denne rotasjonen i høytid. For som du sier - det kan resultere i at barn altså får feire høytider med samværsforeldren. 

dere bør få hjelp av FVK til å sette opp en ordentlig samværsplan. Hvor det spesifiseres hvordan ordinært samvær skal være, hvordan høytider skal fordeles og hvordan feriene løses. 

Anonymkode: 61faa...2a4

Skrevet
KellyTaylor skrev (15 minutter siden):

Man splitter ikke søsken på en julaften eller andre samværshelger uansett.

Hadde det vært en mor som hadde vært slik, så hadde helvette vært løs

Hvorfor skal far dulles og skånes med hele tiden?

En av mine beste venninner som er enslig har vært gjennom en tøff periode og har hatt nok med seg selv, men begynner å bli bedre.

Deres eldste ville selv være sammen med henne og den siden av familien på julaften. Alle virker happy med det og har lagt til rette for at det skal fungere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Den eneste grunnen som er oppgitt her er at far ikke orker å ha mer enn 1 barn om gangen. Da må vi ta utgangspunkt i at det faktisk er det som er grunnen.

Hvis barna synes det er greit kan han selvsagt ha vanlig samvær med ett og ett barn, men da bør det bli bare hver 6. helg på hver, sånn at søsknene får noen helger sammen også. Men på julaften synes jeg absolutt de bør få være samlet. (Under forutsetning av at disse søsknene fungerer normalt sammen, men ts har ikke gitt oss grunn til å gå ut fra noe annet.)

Anonymkode: 47ae1...718

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. Det er ingen her som har gitt utrykk for det du hevder her.  Hi sier at far kun orker å ha ett barn om gangen, og mange av oss mener da at man ikke skal splitte barna på julaften. Da får de feire jul med mor, så kan kanskje far komme innom med gavene på formiddagen eller noe. 

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Det hadde jeg ikke godtatt i hele tatt. har selv 3, men de første 3 årene var de 2 største hos pappan sin, da vi gikk fra hverandre allerede før minsten var født og han var bare 2 uker på første julen hans, litt over 1 andre og litt over 2 3 jula, i år skal ha feire med pappa, han er nå 3 år, de andre i 9 og 13, men i din sitasjon hadde jeg ikke godtatt det

Anonymkode: 71d46...260

Skrevet

Tror ikke det er heldig å splitte barna på julaften. 

Mamma og pappa ble skilt da jeg var 17 år. Lillebror var 12 og storebror 20. Dette er jo en del år siden (faktisk 21 år) og regler rundt samvær, barns medvirkning o.l var nok noe annerledes da. Lillebror feiret annenhver jul hos mamma og pappa. Vi to andre var stort sett hos pappa, han ble boende i huset og vi bodde med han. Lillebror har vært ærlig om at jula ble ødelagt for han. Å ikke få være med søsknene sine julaften, har satt spor hos han. Jula har aldri blitt det samme igjen for han og han feirer like gjerne med kompiser som med familie. 

Anonymkode: f0f9d...ecf

Skrevet

Det jeg har gjort til nå er å døye tankene med alkohol. Det er jo ikke bra. Men det er umulig å gjøre noe med situasjonen som er så vanskelig 

H.i.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det jeg har gjort til nå er å døye tankene med alkohol. Det er jo ikke bra. Men det er umulig å gjøre noe med situasjonen som er så vanskelig 

H.i.

Hvilke tanker? Og når drikker du alkohol?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hold dem hjemme hos deg. Evt kan far komme på besøk julaftens formiddag, spise grøt med mandel i, og gå hjem når det blir for stritt for ham. 
Jeg hadde ikke godtatt at kun en og en fikk bli med. Alle eller ingen. 

Anonymkode: 635e0...78a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvilke tanker? Og når drikker du alkohol?

Tanken på at jeg har satt barna til verden og ikke kan gi de et godt liv. Drikker hver dag

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

H.i.

Hva er årsaken til at far ikke orker å ha barna samlet?

Og hvordan tror du det at du selv påfører deg alkoholproblemer vil løse problemet med at barna allerede har en far som ikke fungerer? Bedre med to som ikke fungerer?

Beklager om jeg er litt hard med deg, men nå må du søke hjelp for din egen del! Gå på nett og bestill deg en legetime, og så tar du opp problemet med legen og viser til at du trenger hjelp slik at ditt alkoholproblem ikke går mer utover barna dine. Bestill time nå!

Anonymkode: f292e...9ce

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva er årsaken til at far ikke orker å ha barna samlet?

Og hvordan tror du det at du selv påfører deg alkoholproblemer vil løse problemet med at barna allerede har en far som ikke fungerer? Bedre med to som ikke fungerer?

Beklager om jeg er litt hard med deg, men nå må du søke hjelp for din egen del! Gå på nett og bestill deg en legetime, og så tar du opp problemet med legen og viser til at du trenger hjelp slik at ditt alkoholproblem ikke går mer utover barna dine. Bestill time nå!

Jeg har vært hos legen så mange ganger, hva kan han gjøre?

Det er ikke bedre hvis begge ikke fungerer, det er sant. Men sannheten er at jeg takler det ikke. 

Han sier at han ikke orker.

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har vært hos legen så mange ganger, hva kan han gjøre?

Det er ikke bedre hvis begge ikke fungerer, det er sant. Men sannheten er at jeg takler det ikke. 

Han sier at han ikke orker.

Har du vært 100 % ærlig med lege om at du drikker så mye og ofte som du gjør? Og har du bedt om å få terapi og oppfølging?

Siden hverken du eller barnefar fungerer så bør du selv kontakte barnevernet og be om hjelp og avlastning.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har du vært 100 % ærlig med lege om at du drikker så mye og ofte som du gjør? Og har du bedt om å få terapi og oppfølging?

Siden hverken du eller barnefar fungerer så bør du selv kontakte barnevernet og be om hjelp og avlastning.

Jeg har prøvd iherdig uten å bli hørt og derfor begynt å drikke. Jeg føler meg suicidal også. Det har jeg ikke sagt til legen. Pga jeg har gitt opp. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...