Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Fordi naboens pipebrann sitter hardt i meg som skremsel. Jeg måtte løpe å vekke naboen da jeg så det kom flammer opp fra pipen og de ikke kom ut. Hadde duppet av i hver sin godstol. Nå, 6 år senere tør jeg fortsatt ikke bruke ovnen. Nummer en fordi naboen hadde pipebrann og nummer to fordi det er over 6 år siden jeg brukte ovnen sist. Med strømprisene som er i dag, så hadde jeg spart mye ved å fyre i ovnen da jeg har en bod full av ved. Kan du gi meg ditt beste tips for å ikke være tedd lenger? (Utenom psykolog) Anonymkode: 18b88...f3a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Det første er å bestille feiing Anonymkode: d94b0...b26
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det første er å bestille feiing Anonymkode: d94b0...b26 Feier har vært her hvert annet år hele veien Anonymkode: 18b88...f3a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Start med å tenne på ett papir eller noe. Start i det små også jobber du deg opp til å fyre vanlig Anonymkode: 0deef...c47
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Fordi naboens pipebrann sitter hardt i meg som skremsel. Jeg måtte løpe å vekke naboen da jeg så det kom flammer opp fra pipen og de ikke kom ut. Hadde duppet av i hver sin godstol. Nå, 6 år senere tør jeg fortsatt ikke bruke ovnen. Nummer en fordi naboen hadde pipebrann og nummer to fordi det er over 6 år siden jeg brukte ovnen sist. Med strømprisene som er i dag, så hadde jeg spart mye ved å fyre i ovnen da jeg har en bod full av ved. Kan du gi meg ditt beste tips for å ikke være tedd lenger? (Utenom psykolog) Anonymkode: 18b88...f3a Bestill feier. Pipebrann kommer av sotrester i pipa. Installer brannvarslere og brannslokkingsapparat. Anonymkode: 12f1e...1fc
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Om du er redd for å sovne begynner du med å fyre bare når du er hjemme og på dagtid, så er det ingen fare. Om pipen er feid annenhvert år, og ikke brukt på 6 år er det garantert ingenting brennbart i den altså. Les deg opp så du er godt opplyst og kan gjøre det som kreves for å unngå pipebrann. https://www.varmefag.no/tips-og-raad/sikre-deg-mot-pipebrann-med-disse-gode-radene Anonymkode: cc397...fcb
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Bestill feier. Pipebrann kommer av sotrester i pipa. Installer brannvarslere og brannslokkingsapparat. Anonymkode: 12f1e...1fc Feier er her jevnlig. Sist i vår. Har både røykvarsler og apparat nært ovnen Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Om du er redd for å sovne begynner du med å fyre bare når du er hjemme og på dagtid, så er det ingen fare. Om pipen er feid annenhvert år, og ikke brukt på 6 år er det garantert ingenting brennbart i den altså. Les deg opp så du er godt opplyst og kan gjøre det som kreves for å unngå pipebrann. https://www.varmefag.no/tips-og-raad/sikre-deg-mot-pipebrann-med-disse-gode-radene Anonymkode: cc397...fcb Vet ikke helt hva jeg er redd for. Det er bare her hjemme. På hytta jeg låner, så fyrer jeg uten problemer. Vet at vanligste årsak til pipebrann er «våt» ved. Min har ligget i boden i over et år. Tørt. Hjalp ikke mye da et vennepar av meg nettopp har hatt Brann i ovnen heller. Er generelt redd for brann. Skal lese linken før jeg fyrer opp i morgen tidlig Anonymkode: 18b88...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå