Gå til innhold

629 mennesker mellom 12-29 år alvorlig skadet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Statistikken har allerede tatt høyde for det. De som faktisk dør av andre ting har blitt plukket ut.

Anonymkode: d7314...c19

Dette stemmer nok dessverre ikke. Det har dødd svært få i Norge av korona, likevel vet jeg om to tilfeller i koronastatistikken som er særdeles tvilsomme:

1. hadde fått dødsdommen for kreft allerede, fikk korona på slutten og døde, dødsårsak: korona. Selvsagt hadde ikke denne personen dødd om det ikke var for kreften. 

2. Gammel dame med Alzheimer som bodde på aldershjem, var så dårlig at det kun var snakk om dager eller uker uansett. Fikk korona, og dødsårsak korona. 

Anonymkode: e6589...6bc

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis de ikke har obdusert dem, kan de ikke si med 100 prosent sikkerhet hva dødsårsaken er.

Anonymkode: ec88e...c54

Det gjelder for alle døde. Med en sykdom som korona vil den sikkreste måten å fastslå dødlighet på sansynlig vis være å  sammenlikne dødlighet gjennom året for dem med og uten korona hvis det eren større andel som har dødd som har fått påvist korona enn som ikke har fått påvist korona skyldes det mest sansynoig korona. Det samme kan gjøres med vaksinerte.  Mulig man må luke bort noen sære tilfeller. Problemet er at det tar tid før dataene for slike analyserver klare.

En obduksjon gir forøvrig heller ikke 100% sikkerhet for alle.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis de ikke har obdusert dem, kan de ikke si med 100 prosent sikkerhet hva dødsårsaken er.

Går du rundt og bestrider dødsårsaker til vanlig?

ostepop123 skrev (14 minutter siden):

Går du rundt og bestrider dødsårsaker til vanlig?

På samme måte som folk bestrider korrelasjon mellom vaksine og bivirkning her. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

På samme måte som folk bestrider korrelasjon mellom vaksine og bivirkning her. 

Jeg har ikke bestridt at det finnes bivirkninger, men du trenger virkelig ikke lese langt i Bivirkningsrapporten for å skjønne at ikke alle meldte bivirkninger er faktiske bivirkninger: 

• Symptomer, sykdom eller dødsfall som skjer i etterkant av vaksinasjon meldes ved mistanke om en mulig sammenheng. Det er ikke gitt at det er en årsakssammenheng.

• Alle meldinger telles med, uavhengig av om den meldte hendelsen antas å ha sammenheng med vaksinasjon eller ikke.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner

Synes du alle, sånn på generelt grunnlag, burde obduseres når de dør?

Endret av ostepop123

Annonse

ostepop123 skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke bestridt at det finnes bivirkninger, men du trenger virkelig ikke lese langt i Bivirkningsrapporten for å skjønne at ikke alle meldte bivirkninger er faktiske bivirkninger: 

• Symptomer, sykdom eller dødsfall som skjer i etterkant av vaksinasjon meldes ved mistanke om en mulig sammenheng. Det er ikke gitt at det er en årsakssammenheng.

• Alle meldinger telles med, uavhengig av om den meldte hendelsen antas å ha sammenheng med vaksinasjon eller ikke.

https://legemiddelverket.no/godkjenning/koronavaksiner/meldte-mistenkte-bivirkninger-av-koronavaksiner

Men nå siterte jeg ikke deg heller, gjorde jeg? Diskusjonen dreide seg om dem som ble innlagt på sykehus etter vaksine. 

ostepop123 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor brukes ikke den logikken når det kommer til koronadødsfall? 

Anonymkode: f7e50...607

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men nå siterte jeg ikke deg heller, gjorde jeg? Diskusjonen dreide seg om dem som ble innlagt på sykehus etter vaksine. 

Jo, du siterte meg.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Fordi covid-19-infeksjon er enkelt å måle?

Det gjøres i tillegg en vurdering av om man dør av eller med covid-19, eventuelt også av hvorvidt man dør av følgetilstander. 

ostepop123 skrev (1 minutt siden):

Fordi covid-19-infeksjon er enkelt å måle?

Det gjøres i tillegg en vurdering av om man dør av eller med covid-19, eventuelt også av hvorvidt man dør av følgetilstander. 

Jeg tviler sterkt på at dette ble gjort i Italia med flere tusen døde per dag. Greia er at vi ikke vet om hoveddødsårsaken til en terminal sykehjemspasient er korona eller hjertestans på grunn av andre ting. Nettopp fordi vi ikke obduserer. 

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Den gjør det. Det er de som dør av korona som registreres, ikke de som baredør med korona. Det teller på samme måten.

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Den gjør det. Det er de som dør av korona som registreres, ikke de som baredør med korona. Det teller på samme måten.

Hvordan vet de det når de ikke obduserer? 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet de det når de ikke obduserer? 

Der det er tvil kan de obdusere. Det gjelder både korona, vaksiner og andre dødsårsaker. Det er ikke større grunn til å betvile dødsårsaken ved korona enn ved kreft, hjerteinfarkt eller lungebetennelse. Å obdusere dem alle sammen ville være en helt tåplig resursbruk som ikke ville tilføre særlig mye ny kunnskap.

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at dette ble gjort i Italia med flere tusen døde per dag. Greia er at vi ikke vet om hoveddødsårsaken til en terminal sykehjemspasient er korona eller hjertestans på grunn av andre ting. Nettopp fordi vi ikke obduserer. 

Du tror ikke de som behandlet pasientene i Italia i fjor vår forstod hva pasientene døde av?

ostepop123 skrev (15 minutter siden):

Du tror ikke de som behandlet pasientene i Italia i fjor vår forstod hva pasientene døde av?

Gjør du deg vanskelig med vilje, eller er det bare for å ødelegge tråden? Poenget er at de kan like gjerne ha dødd av andre årsaker - kreft, hjerteinfarkt osv. Korona fikk uansett skylden. Og slik er det fremdeles.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Gjør du deg vanskelig med vilje, eller er det bare for å ødelegge tråden? Poenget er at de kan like gjerne ha dødd av andre årsaker - kreft, hjerteinfarkt osv. Korona fikk uansett skylden. Og slik er det fremdeles.

Hvilke bevis trenger du for å godta at noen er døde av korona, eller vaksiner for den del?

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jaha. Ødelegger jeg tråden når jeg er uenig med deg?

Behandlerne skjønte ikke om det var hjerteinfarkt eller covid, mener du? Uansett hvor vanskelig det er å ta inn over seg at covid-19 finnes, og at den tar liv, var overdødeligheten i  Italia mer enn 25 000 i februar/mars 2020. Det KAN jo selvsagt skyldes utrolig mye mer kreft for eksempel, i akkurat disse ukene, eller hva tenker du?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hvilke bevis trenger du for å godta at noen er døde av korona, eller vaksiner for den del?

Hvilke bevis trenger du for å godta at vaksinen har bivirkninger? 

ostepop123 skrev (5 minutter siden):

Jaha. Ødelegger jeg tråden når jeg er uenig med deg?

Behandlerne skjønte ikke om det var hjerteinfarkt eller covid, mener du? Uansett hvor vanskelig det er å ta inn over seg at covid-19 finnes, og at den tar liv, var overdødeligheten i  Italia mer enn 25 000 i februar/mars 2020. Det KAN jo selvsagt skyldes utrolig mye mer kreft for eksempel, i akkurat disse ukene, eller hva tenker du?

Hvilke behandlere? Mange døde i hjemmene sine der. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tuller du med meg nå? Du husker kanskje ikke bildene fra sykehusene?

Endret av ostepop123
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvilke bevis trenger du for å godta at vaksinen har bivirkninger? 

Jeg er helt dikker på at vakdiner har bivirkninger. Det har det meste som virker. For at jeg skulle tro på at alle de innmeldte mulige bivirkningene var faktiske bivirkninger måtte jeg få se raporten når sakene var ferdigbehandlet.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og du tenker at alle de som ble meldt som koronadødsfall hjemme på den tiden døde av hva?

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Og du tenker at alle de som ble meldt som koronadødsfall hjemme på den tiden døde av hva?

Det er det ingen som vet med 100 prosent sikkerhet. 

• Opprett ny...