Gå til innhold

Hvorfor sitter folk ubekymret i et flere ton tungt metall bur

Anbefalte innlegg

men er livredde for å gå på butikken uten munnbind? Etter å ha fått kjeft av ei Karen fordi jeg gikk på butikken uten munnbind (bind hører hjemme mellom bena, ikke over munnen) så spurte jeg henne om hun kjørte til butikken? Ja, det gjorde hun. Det var hun ikke redd for, men et lite virus er hun redd for?? 😂

Anonymkode: 5efce...41c

Fortsetter under...

Veldig enkelt, man beskytter seg selv så godt man kan.

Mot korona tar man vaksinen og bruker munnbind når smittesituasjonen tilsier det.

I bilen har man bilbelte, kollisjonsputer og andre sikkerhetstiltak (som er grunnen til at ekstremt få dør og blir alvorlig skadet i trafikken i forhold til få år siden) 

Anonymkode: 03c03...550

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sitter ubekymret i metallburet mitt rett og slett fordi jeg er en jækla god sjåfør 👌🏻

Anonymkode: 4e71b...a18

Flere dør i ulykker på veien enn av virus. Tenk på det?

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

men er livredde for å gå på butikken uten munnbind? Etter å ha fått kjeft av ei Karen fordi jeg gikk på butikken uten munnbind (bind hører hjemme mellom bena, ikke over munnen) så spurte jeg henne om hun kjørte til butikken? Ja, det gjorde hun. Det var hun ikke redd for, men et lite virus er hun redd for?? 😂

At du ikke er skamflau🤣🙈

Anonymkode: 3b116...5fb

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Aner ikke hvor du har tallene dine fra, men vi bor i Norge, ikke Thailand, så har du skillsene i orden, går det stort sett veldig bra 👍🏻

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og hvor har du det fra?
Hittil i år har 95 omkommet i trafikken i Norge, og 108 i fjor.
Totalt har 1.209 personer død av korona i Norge.

Anonymkode: 03c03...550

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I 2020 døde 95 mennesker i trafikken i Norge. Sansynlig vis var det omtrent like mange i 2021. Til sammenlikning har det dødd ca 1200 av korona. Det er mer enn 6 ganger så mange.

Anonymkode: b1e96...1f9

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg sitter ubekymret i metallburet mitt rett og slett fordi jeg er en jækla god sjåfør 👌🏻

Men du kan ikke garantere at de du møter på veiene er like gode sjåfører.

Anonymkode: a0a40...4c1

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

I 2020 døde 95 mennesker i trafikken i Norge. Sansynlig vis var det omtrent like mange i 2021. Til sammenlikning har det dødd ca 1200 av korona. Det er mer enn 6 ganger så mange.

Det har ikke dødd 1200 mennesker av korona i 2020.

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Nei, det har jeg ikke tenkt på, fordi det er feil. Har du tenkt på hvordan du fremstiller deg når du kaster ut ubegrunnede påstander som dette? 

Bind hører til mellom beina? Tenker du det samme om kirugen som skal operere deg eller tannlegen som holder ansiktet sitt 5 cm unna ditt? Ber du dem også om å ta av de unyttige munnbindene og putte de mellom beina? 

Anonymkode: c3eaa...d11

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du må lese innlegget igjen, siden du tydeligvis ikke forsto det.

Anonymkode: 3b116...5fb

Men du kan ikke garantere at de du møter på veiene er like gode sjåfører.

Nei, men hvis du har lært deg å lese trafikkbildet, så unngår du stort sett de også 👍🏻

Nei, det er antall døde i 2020 og 2021. Derfor sammenliknet jeg også tallet med antall døde i trafikken i to år.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Korona står for under 1% av alle dødsfall i Norge. Hvorfor får ikke de 99% andre oppmerksomhet? 

Anonymkode: 81b48...a32

Men det gjør de da? Det føres statistikk over dødsfall i forbindelse med hjerte- og lungesykdom, kreft, ulykker osv osv osv. Pr nå er Korona en "nyhet" som krever svært mye av helsevesenet, derfor er det stor oppmerksomhet rundt det. 

Dette skjønner du nok, om du tenker deg litt om?

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Kvifor øydelegg de det fine navnet Karen på denne måten? Det er berre eit teit uttrykk frå USA. 

Syngensang skrev (8 minutter siden):

Kvifor øydelegg de det fine navnet Karen på denne måten? Det er berre eit teit uttrykk frå USA. 

Det er fordi for noen er alt som kommer fra AMERIKA ekstra kult 😛 

Syngensang skrev (2 minutter siden):

Det er en enslig bruker her inne som prøver å late som det er et uttrykk som fungerer i Norge. Det faller like flatt til jorden hver gang. Og det er allerede gammelt nytt der det kom fra.

Men drit i det - la oss heller tenke på alle de fine som heter Karen! Karen Christine Friele, for eksempel. Lenger unna slang-bruken kommer man ikke.  Karen Blixen. (Nå fikk jeg lyst til å se Out of Africa igjen.) Karen Marie Ellefsen, dødsstilig dame. Og litteraturen - alle har vi lest (og mange grått) over Alexander Kiellands stakkars Karen i Krarup kro, eller Amalie Skrams "Karens jul". Vi holder fast på det og driter i et lamt forsøk på kulturimperialisme.

Anonymkode: f5f8d...52e

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Nå er du på individnivå. Vaksine er et samfunnsansvar.

Anonymkode: d8ead...b52

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Korona står for under 1% av alle dødsfall i Norge. Hvorfor får ikke de 99% andre oppmerksomhet? 

Anonymkode: 81b48...a32

Ja, som for eksempel de 40 000 som dør av kreft hvert år. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det er det ikke. 

Svart er hvitt og opp er ned og vann er ikke vått heller? Selvsagt er vaksine et samfunnsanliggende.

Anonymkode: f5f8d...52e

• Opprett ny...