Gå til innhold

Da har mannen kranglet med moren sin igjen, matt nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver annen jule er det det samme.

Vi feirer jul hos mamma, og kommer til henne 3. juledag, og hjem på kvelden. Ikke snakk om at vi kan overnatte, da må hun jo rydde gjesterommet.

Hvert år sender hun penger slik at vi kjøper gaver til barna, og hvert annet år forventer hun at vi sparer de pakkene til vi kommer til henne og at de åpnes der. Vi ønsker ikke av barna skal ha 2 julaften.
I Danmark er det tradisjon at man har en større lunsj midt på dagen på første juledag med alt mulig av pålegg og rester etter middagen dagen før, kaker og dessert etterpå. Det har vi hos min mor når vi er der. Det er ikke svigermor glad for, hun er halvt dansk og det skal vi ha når vi er hus henne 3. dagen, det at min er helt dansk har ingenting å si. Det at vi sier at hennes familie og min mor kommer fra forskjellige deles av Danmark med forskjellige ting på bordet slik av vi gjerne kan ha den lunsjen to ganger har ikke noe å si.

Greit, vi kan ikke overnatte der, men da syns hun vi heller ikke skal overnatte hos mamma, hun er forresten også en mye bedre bestemor en min mor. Ikke det at jeg skjønner hvorfor, min mor stiller opp som barnevakt når det trengs og hjelper til med barna når vi er sammen, svigermor har aldri hatt barna alene, hjelper aldri til med dem og dersom de er litt vanskelige går hun ut og tar en røyk mens hun venter på at det går over.

Jeg er matt!!

Anonymkode: ac832...43f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor forteller dere om alt som skjer hos dun mormor dere vet at det sårer henne?

Anonymkode: 2a826...6b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor forteller dere om alt som skjer hos dun mormor dere vet at det sårer henne?

Så hva mener du ungene skal svare når hun spør hvordan julen har vært?
Og hvorfor gjør hun ikke noe med det selv?

Hun har mer enn nok plass for at vi kan sove over, hun er også pensjonert så er liksom ikke at hun ikke hadde hatt tid til å rydde litt, det er ikke så ille der. Hadde hun engasjert seg litt i barna kunne hun gjerne ha fått lov til å passe den over natten.

HI

Anonymkode: ac832...43f

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Voksne folk burde klare å styre sin egen sjalusi såpass at de ser fordelen ved at barna har to sider med to besteforeldre . Skal man legge lokk på alt man sier fordi ei voksen dame blir såret? En ting er å si at «det er koseligere hos den andre eller den andre baker bedre kaker». Men det hi nevner må bestemor klare å håndtere.

Min mor var forresten lik. Sjalu på alt og alle. Vært bitter hele livet, det ødela forholdet hennes til egne barn. Så ble hun alvorlig syk å forandret seg i en alder av 70år. Så det måtte noe alvorlig til for å innse at bitterhet og sjalusi Iver småting, var bortkastet dyrbar tid av livet. 

Anonymkode: 0a461...5db

Skrevet

Altså, svigermoren din har INGENTING med hva dere gjør. Hun kan ikke dirigere og bestemme hva dere kan og ikke kan gjøre de andre dagene. Hun kan heller ikke forlange at dere sparer pakkene så de kan åpnes hos henne. Da må hun jo heller begynne å kjøpe pakkene selv og la ungene få dem når dere kommer på besøk 3 juledag. 

Hva med å filme ungene når de åpner fra henne som et kompromiss? (Bare et forslag altså, er jo egentlig helt unødvendig.) 

Angående julelunsj 1 juledag, alle har jo lunsj uansett, så hva gjør det at dere har lunsj alle dagene? Skjønte ikke denne jeg. Mat må man ha hver dag og hvor mye man dekker på er da vel helt opp til en selv uansett om man er norsk eller dansk eller halvt det ene 🙃

Anonymkode: d3dfd...d1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...