Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #76 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Barna da? Har de ikke krav på å få fri og kose seg hjemme? Eller er det bare de voksne?? Jeg er alene(enke) med alle 3, har tatt fri hele julen! Ikke snakk om at noen av de skal på bhg eller SFO. Anonymkode: dc63d...5eb Barn er forskjellige! Jeg har en som kunne gått i barnehagen 7 dager i uken hvis han fikk mulighet til det, han elsker å være i barnehagen og leke med vennene sine. Han er full av energi og er på farten hele dagen. Så har vi storebroren som er helt motsatt type. Han likte barnehagen, men ikke på samme måte som lillebroren. Han trengte tid for å hente seg inn etter barnehagen da han gikk der. Barn er like forskjellig som oss voksne. Noen klarer å jobbe 100% og være helt alene med tre barn, bake pepperkaker, dra alle ungene med for å kjøpe julegaver, pynte juletre og vaske ned hele huset og fremdeles ha energi. Så har du de som ikke klarer det. Ingen av de er bedre enn den andre. Vi er forskjellige, noen trenger å benytte seg av bhg i romjulen selvom de har fri, andre trenger det ikke. Anonymkode: 7f8b1...c24
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #77 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): den er jeg 100% uenig i. Barn skal ha fri så lenge mor har fri Anonymkode: cae3c...a8e Du er en 🤡 Anonymkode: a2ca3...a93
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #78 Skrevet 23. desember 2021 Argumentet om at de vil i barnehagen for å leke med vennene er vel litt tynt da de fleste faktisk har fri? Anonymkode: 3397e...29b
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #79 Skrevet 23. desember 2021 1 åringen elsker sikkert barnehagen og løper til døra hver dag klokka 7 . Kjeder seg hjemme ! Trodde gleden med fridager var å endelig tilbringe dem med barna ….. Anonymkode: ffec9...19b
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #80 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Snakker ikke om folk som jobber !!!!! Snakker om alle dere som er hjemme ! Permisjon osv. som sender fordi dere trenger engentid ! Hvem trenger 9 timer egentid hver dag ? Hadde mange venner som var sånn! Bruk 6 timer på dere selv da : så får ungen lekt med vennene og dere slappet av ! Anonymkode: ffec9...19b Men er de i permisjon, så har de mer enn et barn, de sender et barn i barnehage og har det andre hjemme. Er ikke snakk om egentid med baby i hus. Andre grunner kan være at de er syke og trenger å komme seg, eller sliter med å kunne gjøre noe aktivt med barna. Hvorfor er det din sak at de ønsker å benytte barnehageplassen? Mener du at du vet alt om foreldrene i barnehagen? Jeg hadde et barn i barnehagen i romjulen da jeg hadde permisjon. Babyen sov ikke på natten, eldste våknet klokken 5 hver morgen og mannen jobbet natt og sov på dagtid. Jeg sov med babyen når denne sov en time her og der. Var utslitt etter å ikke ha sover mer enn 3 timer sammenhengende om natten siste halvår. Jeg la jo ikke ut om dette til de ansatte i barnehagen. Det er virkelig ikke opp til deg å mene hvorfor noen velger ditt eller datt. Jobben til de i barnehagen er å ivareta barna som er der mens de er der. Det er ingen rett å får fri om plassen trengs, uavhengig av årsak til at de trenger plassen. Anonymkode: 1a5b2...98b
Anonym bruker Skrevet 23. desember 2021 #81 Skrevet 23. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 12/22/2021 den 9.23): Jobber i en stor barnehage og mange som er hjemme i permisjon og lignende har meldt på barna i romjula, fulle dager ! Er det mulig ? Må da gå an å bidra litt i år hvertfall. Anonymkode: ffec9...19b Var så sikker på vi betalte for denne plassen ? Anonymkode: 3347f...115
Anonym bruker Skrevet 24. desember 2021 #82 Skrevet 24. desember 2021 20 hours ago, Anonym bruker said: Du er en 🤡 Anonymkode: a2ca3...a93 mange som mener som meg heldigvis Anonymkode: cae3c...a8e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2021 #83 Skrevet 25. desember 2021 Anonym bruker skrev (9 timer siden): mange som mener som meg heldigvis Anonymkode: cae3c...a8e Mange er uenige også. Anonymkode: 3397e...29b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2021 #84 Skrevet 25. desember 2021 Skjønner ikke hva du klager på? Må du jobbe når du er satt opp på vakt? Helt normalt. Mange som har hatt ekstra jobb under pandemien, ikke noe unikt ved det. Du har vel signerte en avtale om å stille til visse tidspunkt mot betaling? Lev med det eller finn noe annet å jobbe med. Anonymkode: ebd93...5bf
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2021 #85 Skrevet 25. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 23.12.2021 den 23.28): 1 åringen elsker sikkert barnehagen og løper til døra hver dag klokka 7 . Kjeder seg hjemme ! Trodde gleden med fridager var å endelig tilbringe dem med barna ….. Anonymkode: ffec9...19b Nei, vi hater jo ungene og har født dem bare for å ha noen å plage. Visste du ikke det? Derfor plager vi dem med å sende dem til sånne undermålere som HI hele romjula. Sier seg selv at det er tortur!! Anonymkode: dc486...359
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2021 #86 Skrevet 25. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 23.12.2021 den 13.38): helt greit for meg trenger ikke og være enig. men vet hvordan det er og jobbe i bhg og vet hvordan folk sender barna når de selv er hjemme og storkoser seg Anonymkode: cae3c...a8e Jøss, ser du gjennom lukkede dører, altså??? Anonymkode: dc486...359
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2021 #87 Skrevet 25. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 23.12.2021 den 13.39): fordi dette handler om alenemor ikke foreldre Anonymkode: cae3c...a8e Så far kan ha fri uten at barna har fri? Anonymkode: dc486...359
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2021 #88 Skrevet 25. desember 2021 Jeg er alene og skal jobbe. Har ingen trygge kjente som kan være barnevakt og da er det faktisk bedre for mitt diagnose barn å være i bhg. Da har hun det bra og jeg er trygg på at barnet mitt blir tatt vare på av kjente/trygge voksne. De pleier ikke være så mange barn så de koser seg i romjula med aktiviteter de gjerne ikke får gjort med full barnegruppe. Er så takknemlig for den flotte bhg vår. Anonymkode: f6dae...4e1
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #89 Skrevet 26. desember 2021 On 12/25/2021 at 1:00 AM, Anonym bruker said: Mange er uenige også. Anonymkode: 3397e...29b kanskje her inne, men ikke i det virkelig liv.. Anonymkode: cae3c...a8e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #90 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (På 24.12.2021 den 0.28): Var så sikker på vi betalte for denne plassen ? Anonymkode: 3347f...115 Gjør du nå egentlig det? Sannheten er vel at du betaler en brøkdel, ca 15%, av hva en barnehageplass koster. For det du betaler får du disponere en barnehageplass ut fra de reglene barnehageeier setter. Du eier den ikke mer enn du eier busselskapet fordi du har kjøpt bussbillett. Barnehageeier kan f. eks. bestemme at barnehagen holder stengt fordi det er for få barn påmeldt, men at det gis et tilbud i en annen barnehage, og da er det det tilbudet du får. At du da har betalt for en plass i barnehage A spiller ingen rolle. Det er nemlig barnehageeier som faktisk betaler for den plassen. https://www.udir.no/tall-og-forskning/finn-forskning/tema/utdanningsspeilet-2019/kostnader-til-barnehage-og-grunnopplaring/ Anonymkode: f1ba2...9ba
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #91 Skrevet 26. desember 2021 Denne tråden minner meg om den gangen jeg måtte levere minstejenta mi i bhg en dag en romjula for en god del år siden. Jeg måtte på jobb, og pappa`n var bortreist. Hun var det eneste barnet i bhg den dagen, alene med to voksne. De hadde kost seg masse, og hatt en super dag! ❤️ Foreldre betaler for å ha barnehageplass til barna sine, og da har de all rett til å benytte den! De ansatte i bhg har ingenting med å bry seg med hvorfor barna er der!! Anonymkode: ccd2b...d26
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2021 #92 Skrevet 26. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Denne tråden minner meg om den gangen jeg måtte levere minstejenta mi i bhg en dag en romjula for en god del år siden. Jeg måtte på jobb, og pappa`n var bortreist. Hun var det eneste barnet i bhg den dagen, alene med to voksne. De hadde kost seg masse, og hatt en super dag! ❤️ Foreldre betaler for å ha barnehageplass til barna sine, og da har de all rett til å benytte den! De ansatte i bhg har ingenting med å bry seg med hvorfor barna er der!! Anonymkode: ccd2b...d26 Delvis riktig. Om barnet ikke har hatt nok ferie i løpet av et barnehageår, så kan barnehagen faktisk pålegge foreldrene å holde barnet borte fra barnehagen. Anonymkode: f1ba2...9ba
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #93 Skrevet 27. desember 2021 Det er ikke vanlige barnehage -dager i barnehagen, det er mange barn og ansatte som har fri. Så de barna som er i bhg i romjulen leker mest sannsynlig ikke med de vanligvis leker med… Sverige har genialt opplegg for bruk av bhg ……. har man fri får man ikke bruke bhg. Anonymkode: d24c5...f57
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #94 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke vanlige barnehage -dager i barnehagen, det er mange barn og ansatte som har fri. Så de barna som er i bhg i romjulen leker mest sannsynlig ikke med de vanligvis leker med… Sverige har genialt opplegg for bruk av bhg ……. har man fri får man ikke bruke bhg. Anonymkode: d24c5...f57 Man kan også snu problemstillingen og se at med få barn i barnehagen så har man tid til å gjøre ting som det ellers ikke er rom for. Jeg jobbet i barnehage i mange år og de dagene det var få barn hadde vi kjempefine dager sammen. Men det er klart, da må man jo se positivt på ting og det ligger visst ikke for alle. Anonymkode: 3397e...29b
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2021 #95 Skrevet 27. desember 2021 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det er ikke vanlige barnehage -dager i barnehagen, det er mange barn og ansatte som har fri. Så de barna som er i bhg i romjulen leker mest sannsynlig ikke med de vanligvis leker med… Sverige har genialt opplegg for bruk av bhg ……. har man fri får man ikke bruke bhg. Anonymkode: d24c5...f57 Det går begge veier i Sverige. Dersom du jobber har du rett på mye lengre dager også, barnehagene kan holde åpnet til halv sju. I tillegg finnes det noen nattåpne barnehager også. Romjula er vanlige hverdager, så det er nok mange som må på jobb som stresser med lappeteppebarnepass med slektninger og venner nå. Anonymkode: 9ec32...c68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå