Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #1 Skrevet 22. desember 2021 Jobber i en stor barnehage og mange som er hjemme i permisjon og lignende har meldt på barna i romjula, fulle dager ! Er det mulig ? Må da gå an å bidra litt i år hvertfall. Anonymkode: ffec9...19b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #2 Skrevet 22. desember 2021 Man vet vel aldri grunnen. Jeg vet at min ene venninne har gjort dette, selv om hun har fri selv. Det veldig få vet, er at hun lider av svært alvorlig fødselsdepresjon selv om minsten er over 1 år nå. Ikke bare står hun tre ulike antidepressiva, men hun mottatt også en light-versjon av strøm i hjernen (og har hatt den alvorlige versjonen der man må i narkose da hun var innlagt). Hun må faktisk ha pause fra mammarollen, ellers blir hun enda verre (pluss at hun går til daglig behandling midt på dagen). Nå er hennes situasjon sikkert litt spesiell, men andre kan ha andre grunner. Det man i hvert fall ikke bør gjøre, er å dømme andre. Anonymkode: 56105...fe0
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #3 Skrevet 22. desember 2021 Folk har ofte sine grunner, men jeg må si at jeg reagerer når man åpent innrømmer at det er fordi det blir for mye mas å ha ungene hjemme når man selv har fri. Man trenger altså selv fri fra jobb og hverdag, men barna skal ikke den samme muligheten. Anonymkode: 3397e...29b
Optatium Skrevet 22. desember 2021 #4 Skrevet 22. desember 2021 Vet du, jeg betaler for et tilbud, og barna mine treffer ingen andre barn i ferien. Jeg tenker derfor det er uproblematisk med to dager i barnehagen i romjula. Om folk vil ha flere, så værsågod. Jeg er så sliten etter denne høsten, jeg ser virkelig frem til et par timer for emg selv i romjula og nekter å ha dårlig samvittighet for å benytte meg av noe jeg betaler (full pris) for. Det er ikke bare barnehageansatte som er slitne altså 😉
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #5 Skrevet 22. desember 2021 Herrefred så ego dere er 🙈. Ofrer tid med barna får å få maks igjen for pengene dere har brukt . Er man syk som over her er det noe annet. Sånt vet jo barnehagen å. Men de som syns de selv fortjener fri fra egne avkom fordi man betaler for det !? Nei hjelpes. Anonymkode: ffec9...19b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #6 Skrevet 22. desember 2021 Jeg er så sinnsykt lei av all klagingen fra late barnehageansatte som bare vil ha fri fra jobben sin! Vet du, du har fem uker ferie som alle andre og «fortjener» ikke ekstra fri pga korona, helligdager eller gudene vet hva - dere klager jo på alt! Foreldrene betaler for å ha barna i barnehagen, og du har ingenting med hva som er grunnen til at barna er der i romjulen! Og nei, mine barn skal ikke i barnehagen før etter nyttår. Anonymkode: 67410...714
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #7 Skrevet 22. desember 2021 Optatium skrev (13 minutter siden): Vet du, jeg betaler for et tilbud, og barna mine treffer ingen andre barn i ferien. Jeg tenker derfor det er uproblematisk med to dager i barnehagen i romjula. Om folk vil ha flere, så værsågod. Jeg er så sliten etter denne høsten, jeg ser virkelig frem til et par timer for emg selv i romjula og nekter å ha dårlig samvittighet for å benytte meg av noe jeg betaler (full pris) for. Det er ikke bare barnehageansatte som er slitne altså 😉 Ha ha ha jeg håper du troller! De som har muligheten til å holde barna hjemme nå i julen burde det slik at barnehage ansatte får et lite pusterom i noe som har vært en krevende høst. I tillegg med all smitten og fare for karantene er det faktisk ikke mindre enn sjokkerende at voksne oppegående mennesker velger å sende ungene i barnehagen når de kan ha de hjemme. Hva fikk dere barn for? Anonymkode: dc465...597
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2021 #8 Skrevet 22. desember 2021 Det er ikke verdens vanskeligste ting å forstå at for noen mennesker så er trivselen størst hvis de har vanlige rutiner . Som jobb feks. Da trenger man ikke være spesielt intelligent for å forstå at det for noen barn er best å holde på rutinene . Utover dette så finnes det et hav av grunner til å velge å ha barna i bhg i julen .
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #9 Skrevet 22. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Det er ikke verdens vanskeligste ting å forstå at for noen mennesker så er trivselen størst hvis de har vanlige rutiner . Som jobb feks. Da trenger man ikke være spesielt intelligent for å forstå at det for noen barn er best å holde på rutinene . Utover dette så finnes det et hav av grunner til å velge å ha barna i bhg i julen . Et hav av grunner faktisk?? Jeg kan komme på 2 - TO. 1. Man må jobbe 2. Barnet har det best i barnehagen (som igjen er rimelig tragisk) Anonymkode: dc465...597
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #10 Skrevet 22. desember 2021 Optatium skrev (23 minutter siden): Vet du, jeg betaler for et tilbud, og barna mine treffer ingen andre barn i ferien. Jeg tenker derfor det er uproblematisk med to dager i barnehagen i romjula. Om folk vil ha flere, så værsågod. Jeg er så sliten etter denne høsten, jeg ser virkelig frem til et par timer for emg selv i romjula og nekter å ha dårlig samvittighet for å benytte meg av noe jeg betaler (full pris) for. Det er ikke bare barnehageansatte som er slitne altså 😉 Trivelig å være barna dine, gitt. Mamma er så sliiiiiten så hun må sette oss bort i jula. God jul. Anonymkode: 143e4...22f
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #11 Skrevet 22. desember 2021 Optatium skrev (22 minutter siden): Vet du, jeg betaler for et tilbud, og barna mine treffer ingen andre barn i ferien. Jeg tenker derfor det er uproblematisk med to dager i barnehagen i romjula. Om folk vil ha flere, så værsågod. Jeg er så sliten etter denne høsten, jeg ser virkelig frem til et par timer for emg selv i romjula og nekter å ha dårlig samvittighet for å benytte meg av noe jeg betaler (full pris) for. Det er ikke bare barnehageansatte som er slitne altså 😉 Sånn som ting er akkurat nå, så er det superegoistisk, skulle ønske du tullet, men det gjør du tragisk nok ikke. Anonymkode: dd2e1...fd9
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #12 Skrevet 22. desember 2021 Ferie er en rutine det og altså !! Tror barna har veldig godt av å kjenne på den gleden at foreldrene ser frem til fri med dem ! Alt annet er jo skremmende når man selv har fri Anonymkode: ffec9...19b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2021 #13 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Trivelig å være barna dine, gitt. Mamma er så sliiiiiten så hun må sette oss bort i jula. God jul. Anonymkode: 143e4...22f Jeg synes i grunn mer synd på de barna av mødre hvor det skorter på empati og forståelse. Selvsagt er de som jobber i bhg slitne . Alle er slitne . Det må være greit å si altså .
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #14 Skrevet 22. desember 2021 Jeg synes faktisk det er mer hårreisende at ansatte i barnehager klager på foreldre på nett. Hvorfor spiller det en time for deg at noen foreldre velger å sende i barnehagen om de selv er hjemme? Anonymkode: 1a5b2...98b
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #15 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Et hav av grunner faktisk?? Jeg kan komme på 2 - TO. 1. Man må jobbe 2. Barnet har det best i barnehagen (som igjen er rimelig tragisk) Anonymkode: dc465...597 Jeg synes nå hun lenger opp med alvorlig fødselsdepresjon hadde rimelig god grunn også... Anonymkode: 22a56...ebf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #16 Skrevet 22. desember 2021 Akkurat i år, burde iallefall foreldre holde barna hjemme hvis de kan, syns jeg. Men, som sagt, bare hvis de kan. Ikke hvis de er syke, eller sliter på annet vis. Et tips til foreldre som trenger et pusterom: stå opp en time, eller to, før barna pleier å våkne. Unn deg ei lesestund, eller en film, i ro og mak, med en kopp varm drikke. Eller evnt sitt oppe etter de andre har lagt seg. Dette er iallfall balsam for meg, jeg har 6 barn i ulik alder, og dagene er ganske travle. Anonymkode: 35831...ec2
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #17 Skrevet 22. desember 2021 Dette er faktisk ikke greit HI. Din jobb er å passe på de barna som eventuelt måtte komme i barnehagen. Som tidligere barnehageansatt kan jeg meget klart si det til deg. Vår barnehage har forsøkt i flere uker å få oss til å ta fri lille julaften slik at ansatte får ha fri den dagen, men de har ikke skjønt at vanlige folk faktisk jobber. Siden det er bindende påmelding så har vi sagt at man i utgangspunktet må dit og så får det heller endre seg til at barnet kan bli hjemme om en av oss skulle komme i mål tidligere arbeidsmessig. Det er vanskelig nok at de har stengt i romjula. De aller fleste har mer enn nok å gjøre og har hatt enda travlere år med koronaen. Mine avspaseringsdager før jul kan jeg bare glemme. Ikke fått bakt, ikke handla inn til jul, ikke fått gjort husarbeid og ikke gjort noe annet klart enn gaver og og satt frem pynt. Noen er så heldige at de har en 8-4 jobb (eller mindre i følge barnehagen vår), men realiteten er at mange ikke har slike arbeidshverdager. Heldigvis skal vi bort i jula slik at vi får senker skuldrene. Uansett hva slags jobb (eller manglende jobb) man har bør man alltid tenke lengre enn sin egen nese. Det blir så fort unødvendige gnisninger med lav takhøyde og manglende empati. Anonymkode: 78204...c7c
Leverpostei Skrevet 22. desember 2021 #18 Skrevet 22. desember 2021 Det er heldigvis ikke slik at man må oppgi grunn for å bruke barnehageplassen. Akkurat nå burde selvsagt alle som kan ha barna hjemme ha dem hjemme av smittehensyn, men den vurderingen må den enkelte gjøre selv. Jeg har barna mine hjemme selv om jeg burde jobbe, men jeg velger å la de rettebunkene ligge til januar. Det gjør meg kanskje til en litt dårligere lærer, og på ingen måte til en bedre mamma, men i sum landet vi på at dette ble best for familien. Jeg har også en mann som jeg deler hjemmeskiftet med. Vi inviterer barnas venner hit på lek i romjulen, og sender dem på lekebesøk i retur.
Leverpostei Skrevet 22. desember 2021 #19 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Akkurat i år, burde iallefall foreldre holde barna hjemme hvis de kan, syns jeg. Men, som sagt, bare hvis de kan. Ikke hvis de er syke, eller sliter på annet vis. Et tips til foreldre som trenger et pusterom: stå opp en time, eller to, før barna pleier å våkne. Unn deg ei lesestund, eller en film, i ro og mak, med en kopp varm drikke. Eller evnt sitt oppe etter de andre har lagt seg. Dette er iallfall balsam for meg, jeg har 6 barn i ulik alder, og dagene er ganske travle. Anonymkode: 35831...ec2 Dette er ikke et tips for meg, dessverre, jeg sover allerede mye mindre enn jeg burde. Søvn kommer først. Heldigvis har jeg en mann å dele hjemmeskiftet med, men for Optatium som er alene (?) er det klart hun trenger flere gode voksne rundt barna. Noen ganger er det de voksne i barnehagen som er disse gode voksne - heldigvis ❤️
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Ja, det er fullt mulig at foreldrene melder barna i romjula i barnehagen. Som tidligere ped.leder kan jeg si at min erfaring er at det er rolige dager med noen barn, og ikke full gruppe, noe som i seg selv mindre slitsom. Det er ingen tvil at det har vært slitsom høst. Det er barnehageeier (kommune, eller privat) som velger å opprettholde tilbudet i romjulen, velvitende om personalslitasje etter enn tøff høst - det er der ansvaret ligger, ikke hos foreldrene som bruker tilbudet. Barnehageeier har full myndighet til å begrense barnehagetilbudet i en periode. Anonymkode: a9f45...283
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #21 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er fullt mulig at foreldrene melder barna i romjula i barnehagen. Som tidligere ped.leder kan jeg si at min erfaring er at det er rolige dager med noen barn, og ikke full gruppe, noe som i seg selv mindre slitsom. Det er ingen tvil at det har vært slitsom høst. Det er barnehageeier (kommune, eller privat) som velger å opprettholde tilbudet i romjulen, velvitende om personalslitasje etter enn tøff høst - det er der ansvaret ligger, ikke hos foreldrene som bruker tilbudet. Barnehageeier har full myndighet til å begrense barnehagetilbudet i en periode. Anonymkode: a9f45...283 Tror du liksom at høsten har vært noe mindre slitsom for oss andre? Jeg jobber mye mer enn en barnehageansatt altså. Dere har vel maks 40 timers uke, jeg har bikket 60 mange uker i høst. Anonymkode: 67410...714
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #22 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Jeg er så sinnsykt lei av all klagingen fra late barnehageansatte som bare vil ha fri fra jobben sin! Vet du, du har fem uker ferie som alle andre og «fortjener» ikke ekstra fri pga korona, helligdager eller gudene vet hva - dere klager jo på alt! Foreldrene betaler for å ha barna i barnehagen, og du har ingenting med hva som er grunnen til at barna er der i romjulen! Og nei, mine barn skal ikke i barnehagen før etter nyttår. Anonymkode: 67410...714 Du vet tydeligvis ingenting om hvordan det har vært de siste to årene for folk som daglig er i direkte kontakt med mange mennesker og ikke har noen måte å beskytte seg på. En ting er bekymringen for smitte, men en annen er den høyst legitime bekymringen for om de klarer å ta godt nok vare på ungene dine med stadig nye vikarer (hvis de er så heldige å få tak i) og mannefall blant ansatte pga. sykdom og karantene. Kan bare anta at det ikke spiller så stor rolle for deg om barna dine blir tatt i mot av den femte fremmede personen på rad i løpet av en uke. Vel, for barna betyr det ganske mye, og det vet alle som jobber i barnehage. Det er det de er aller mest opptatt av. Hvis du tror noe annet om ansatte i barnehagen - hvis du tror de er late og ikke bryr seg om annet enn å få fri, kan jeg ikke fatte og forstå at du velger å sende ungene dine dit. Anonymkode: c76d9...012
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #23 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tror du liksom at høsten har vært noe mindre slitsom for oss andre? Jeg jobber mye mer enn en barnehageansatt altså. Dere har vel maks 40 timers uke, jeg har bikket 60 mange uker i høst. Anonymkode: 67410...714 Det er ikke en konkurranse. Jeg skjønner at du også er sliten, men hvorfor sette grupper opp mot hverandre på denne måten? Anonymkode: c76d9...012
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #24 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Tror du liksom at høsten har vært noe mindre slitsom for oss andre? Jeg jobber mye mer enn en barnehageansatt altså. Dere har vel maks 40 timers uke, jeg har bikket 60 mange uker i høst. Anonymkode: 67410...714 Hæ?..Jeg har jo akkurat skrevet at foreldrene må gjerne bruke tilbudet i romjula når barnehagen er åpen…at ansatte som jobber der i romjula er slitne, er barnehageeiers ansvar, ikke foreldrenes … Anonymkode: a9f45...283
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #25 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): . Ikke fått bakt, ikke handla inn til jul, ikke fått gjort husarbeid og ikke gjort noe annet klart enn gaver og og satt frem pynt. Anonymkode: 78204...c7c Men dette velger du helt selv. Jeg baker ofte på kveldstid etter barna er i seng, eller enkle kaker med dem. Gavene er stort sett kjøpt på nett - og alle har internett 😉 Pynten er ungene med på å sette frem eller så settes det frem litt og litt når tiden strekker til. Og ja - jeg er i jobb og driver selvstendig i tillegg, har flere barn, hund og hus. Anonymkode: dc465...597
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå