Gå til innhold

Hadde dere akseptert dette av mannen / partner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Takk for tips. De kan jeg høre med. 
jeg har barn fra tidligere ja. Så jeg må bare skjerpe meg. Men det er fader ikke lett for jeg føler på en avhengighet. Jeg vet det er noe galt, men jeg craver det. 
helt skremmende. 

Anonymkode: 44cbf...516

Ikke alltid, men ofte går slike menn bevisst etter kvinner som av en eller annen grunn er sårbare (f.eks. opplevd vold tidligere, opplevd traumer, mobbing, lite nettverk+++). Og i tillegg bryter disse mennene deg helt ned, slik at du føler du ikke kan leve uten mannen, fordi han virker som den sterke. Men han er jo ikke sterk, han er en mishandler som bevisst ødelegger deg for å få kontroll over deg.

Litt dumt eksempel, men om du var veldig glad i sjokolade, og den eneste du kunne få en tid fremover var en som inneholdt farlig gift, du ville ikke dø med det samme, men du ville gradvis bli dårligere og dårligere psykisk og fysisk inntil du ikke lenger visste hvem du selv egentlig var og ikke lenger trodde du kunne greie deg selv - ville du likevel spist giftsjokoladen?

Slike menn, som han du er sammen med, de er slik giftig sjokolade. Den må smake godt innimellom, men uansett så vet du for hver eneste kontakt du har at han bryter deg enda mer ned, selv når han "smaker godt".

Hvis du fikk vite at selv om du har spist giftsjokolade en stund, så kan du bli sterk og få det godt igjen, men da måtte du slutte å spise giftsjokolade. Hadde du likevel fortsatt å spise giftsjokolade?

Ville du likevel fortsatt å spise giftsjokolade hver gang du ble sugen på sjokolade?

Eller ville du aktivert deg selv, fokusert på andre ting, spist sunt og vært snill med deg selv inntil suget forsvant?

Og hva hvis du i tillegg fikk vite at hvis du nå bare sluttet å spise giftsjokolade, og kom deg gjennom "sug-perioden", så ville du kunne spise helt normal og god og ufarlig sjokolade resten av livet - ville du fremdeles valgt giftsjokoladen? Eller ville du holdt deg hard og holdt fokuset på at bare du holdt ut litt ubehag en periode, så ville du igjen få mulighet til å få god sjokolade igjen?

Overforenkling, men kanskje et bilde du likevel kan bruke når du føler du "craver" denne farlige mannen som mishandler deg psykisk..

Anonymkode: ddf90...f78

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er særdeles ødeleggende. Han kaller den gode siden for - nettopp det. Og den vises når ting er bra, når jeg gjør ting rett for oss. 
han drar opp mine feil +++ veldig ofte! Jævla uting å dra opp fortid hele tiden? 
jeg gjør ikke det med han, og han snakker selvsagt ikke om sine heller. 

«hadde du bare klart sånn og sånn eller ikke gjort slik så hadde vi hatt det flott!!!» 

Standardfrase hos psykopater! Hold deg unna. Send meldingene du har fått tips om tidligere i tråden og gå til politiet i romjula om han ikke lar deg være. Hold døra låst og ring politiet om han dukker opp. Ring krisesenteret og snakk med de og fortell dine nære om hva som foregår. 

Du er verdt så mye mer enn det han får deg til å føle! Du er verdifull og fortjener mye, mye bedre! Vær glad nok i deg selv (og barna dine) til å kutte han helt ut. Skift telefonnr til hemmelig nr om nødvendig. 

Anonymkode: c9243...ea1

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Standardfrase hos psykopater! Hold deg unna. Send meldingene du har fått tips om tidligere i tråden og gå til politiet i romjula om han ikke lar deg være. Hold døra låst og ring politiet om han dukker opp. Ring krisesenteret og snakk med de og fortell dine nære om hva som foregår. 

Du er verdt så mye mer enn det han får deg til å føle! Du er verdifull og fortjener mye, mye bedre! Vær glad nok i deg selv (og barna dine) til å kutte han helt ut. Skift telefonnr til hemmelig nr om nødvendig. 

Anonymkode: c9243...ea1

Jeg skrev det med meldingene og politiet. Hadde tenkt å skrive det uthevede også, så bra du minnet om det.

Hold døren låst, HI, og uansett hvor lenge han måtte stå utenfor hos deg, ikke slipp ham inn til deg, uansett! Om han skulle stå utenfor, send ham én melding om at han ikke har noe å gjøre der og be ham forlate deg og aldri oppsøke eller kontakte deg igjen. Forsvinner han ikke da, da ringer du politiet og sier at du har slått opp med en fyr som over tid har drevet psykisk vold mot deg og at han nå er utenfor døren din og nekter å gå.

Null-kontakt er helt avgjørende for at du skal komme deg unna ham!

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ikke alltid, men ofte går slike menn bevisst etter kvinner som av en eller annen grunn er sårbare (f.eks. opplevd vold tidligere, opplevd traumer, mobbing, lite nettverk+++). Og i tillegg bryter disse mennene deg helt ned, slik at du føler du ikke kan leve uten mannen, fordi han virker som den sterke. Men han er jo ikke sterk, han er en mishandler som bevisst ødelegger deg for å få kontroll over deg.

Litt dumt eksempel, men om du var veldig glad i sjokolade, og den eneste du kunne få en tid fremover var en som inneholdt farlig gift, du ville ikke dø med det samme, men du ville gradvis bli dårligere og dårligere psykisk og fysisk inntil du ikke lenger visste hvem du selv egentlig var og ikke lenger trodde du kunne greie deg selv - ville du likevel spist giftsjokoladen?

Slike menn, som han du er sammen med, de er slik giftig sjokolade. Den må smake godt innimellom, men uansett så vet du for hver eneste kontakt du har at han bryter deg enda mer ned, selv når han "smaker godt".

Hvis du fikk vite at selv om du har spist giftsjokolade en stund, så kan du bli sterk og få det godt igjen, men da måtte du slutte å spise giftsjokolade. Hadde du likevel fortsatt å spise giftsjokolade?

Ville du likevel fortsatt å spise giftsjokolade hver gang du ble sugen på sjokolade?

Eller ville du aktivert deg selv, fokusert på andre ting, spist sunt og vært snill med deg selv inntil suget forsvant?

Og hva hvis du i tillegg fikk vite at hvis du nå bare sluttet å spise giftsjokolade, og kom deg gjennom "sug-perioden", så ville du kunne spise helt normal og god og ufarlig sjokolade resten av livet - ville du fremdeles valgt giftsjokoladen? Eller ville du holdt deg hard og holdt fokuset på at bare du holdt ut litt ubehag en periode, så ville du igjen få mulighet til å få god sjokolade igjen?

Overforenkling, men kanskje et bilde du likevel kan bruke når du føler du "craver" denne farlige mannen som mishandler deg psykisk..

Det var igrunn en god sammenligning. Og det stemmer at jeg har vært i psykisk vold før ( så det ikke selv). Igjennom kraftig mobbing++ så alt dette stemmer jo. Helt klart. 
og det er faktisk en reell følelse av avhengighet. Og tanken på at han har skapt den gjør meg både kvalm og sjokka. For man ser kanskje noenting selv, men man ser ikke kjernen. Den som fort får meg til å tvile på at «han er nok ikke så ille». For jeg har feil og mangler selv. 
sliter med gjennomføringer pga fortid med følelse av «skam». Gjennomfører ikke ting raskt i forholdet. Går sakte frem+++ men det er pga fortid. Og det er ting som blir slått hardt ned på

Skrevet

Vet du , jeg har vært sammen med to øenn som har kalt meg sånne ting og også oppført seg sånn som han gjorde fordi du ikke fant en dato med en gang. Samme med blokkering fordi han ikke var fornøyd.  Og begge disse to har psykopatiske trekk.  Så løp!  Og ikke ta han tilbake, og ikke en gang møt han. Gjør deg selv en tjeneste og hold han borte fra livet ditt. Han vil nok snart ta kontakt og vil prøve alle slags måter å få deg tilbake på. Og bedre vil det aldri bli, heller verre. 

Anonymkode: 89074...ed8

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vet du , jeg har vært sammen med to øenn som har kalt meg sånne ting og også oppført seg sånn som han gjorde fordi du ikke fant en dato med en gang. Samme med blokkering fordi han ikke var fornøyd.  Og begge disse to har psykopatiske trekk.  Så løp!  Og ikke ta han tilbake, og ikke en gang møt han. Gjør deg selv en tjeneste og hold han borte fra livet ditt. Han vil nok snart ta kontakt og vil prøve alle slags måter å få deg tilbake på. Og bedre vil det aldri bli, heller verre. 

Menn 

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det var igrunn en god sammenligning. Og det stemmer at jeg har vært i psykisk vold før ( så det ikke selv). Igjennom kraftig mobbing++ så alt dette stemmer jo. Helt klart. 
og det er faktisk en reell følelse av avhengighet. Og tanken på at han har skapt den gjør meg både kvalm og sjokka. For man ser kanskje noenting selv, men man ser ikke kjernen. Den som fort får meg til å tvile på at «han er nok ikke så ille». For jeg har feil og mangler selv. 
sliter med gjennomføringer pga fortid med følelse av «skam». Gjennomfører ikke ting raskt i forholdet. Går sakte frem+++ men det er pga fortid. Og det er ting som blir slått hardt ned på

Kutt med ham og vær stolt av deg selv. For bryter du med ham og holder helt fast på grensen din, så gjør du deg selv sterkere. Men det krever at du ikke begynner å prate eller tekste med ham, for da vil han raskt psyke deg ned og veksle mellom å fortelle at du ikke greier deg uten ham, at han savner deg, at du er en idiot og så uselvstendig at du ikke greier deg selv og at du aldri vil møte en ny mann som vil ha deg osv. osv. Blir han riktig desperat så unnskylder han seg, men det gjøres da på en måte som skal få deg til å føle deg urimelig. Han kan komme til å love deg gull og grønne skoger også, men det er bare tomme ord for å få deg hekta igjen.

Så skriv en melding til ham, slik jeg skrev. Ikke svar ham på noe som helst om han begynner å skrive til deg, bare svar én gang med noe slikt som det neste svaret jeg kom med forslag om. Og gir ham seg ikke etter det - ignorer ALLE henvendelser (men ikke slett dem, for det er bevis på trakassering!), og så går du til politiet. Krisesenteret kan også bistå deg og bli med det til politiet, om du vil ha støtte der.

Siden dere nå ikke skal møtes på en stund har du den perfekte anledningen nå - så ikke utsett det. Dump ham her og nå!

Skrevet

Oj oj oj, tenk hvordan det er å bo med en slik mann! Du er heldig du har muligheten å velge å ikke flytte sammen med han. For all del, finn deg noe bedre.

Anonymkode: c8a45...198

Skrevet

Mannen din er vel idioten her. Nei, det hadde jeg IKKE akseptert! Hvis han ikke klarer å være høflig mot sin egen kone, bør han ikke skaffe seg en.

Anonymkode: a0db0...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...