Gå til innhold

Hadde dere akseptert dette av mannen / partner ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er sint så kan man selvsagt si ting man ikke mener. 
Men når det blir ofte- i diskusjoner eller ting HAN mener du gjør feil ( enten ved uhell eller bare andre meninger), så hadde partner kalt deg idiot / dum/ drittunge? Og det er kun voksne handlinger hvis du gjør slik han mener? 

kronglete forklart kanskje. 

jeg kunne tatt MANGE eksempler, men årsaken til disse kommentarene var at jeg hadde brukt 1,5 døgn på å finne ut når det passet å invitere han og hans barn over på et besøk. 
Når jeg da foreslår no, ( lille julaften), blir han sur for jeg kunne svart tidligere. Jeg kunne vært voksen og seriøs og funnet ut tid tidligere. 
lillejulaften var nemlig IKKE en dag man gjorde slikt på, og jeg burde tenkt annerledes. Så som flere ganger før- fikk jeg høre at jeg var en idiot. Det var en drittunge oppførsel og da visste han at jeg fant ikke tid til de før på nyåret. Nemlig 

Jeg sa stille og rolig at vettu, å kalle meg for en idiot og mer til er IKKE ok! 
vel.. hjalp lite, men. 

er dette vanlig oppførsel? Kunne ikke funnet på å kalle folk slik. 
javel så feilet jeg vel med å bruke for lang tid på å komme med en konkret dato, for jeg hadde sagt « helt på tampen før julaften» , og når tidspunkt ble låst, da var alt feil

Anonymkode: 44cbf...516

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke dette er normal oppførsel, og hadde aldri funnet meg i det. Heldigvis har jeg en mann som aldri, gjennom 25 år, har sagt et stygt ord til meg. Eller jeg til ham.

Anonymkode: eea25...5fa

Skrevet

Generelt sett tenker jeg at avtaler så tett innpå julen bør avtales litt tid før jul, minst en uke. Det normale svaret fra hans side kunne vært noe slikt som: "vet du, jeg er litt såret fordi vi ikke har kunnet planlagt dette tidligere. Vi har litt tradisjoner for lillejulaften og de vil jeg gjerne holde på for barnet mitt sin skyld, så vi må heller finne en annen dag - passer f.eks. ...."

Bortsett fra det - hvorfor i all verden er du sammen med denne mannen? Han behandler deg helt uten respekt. Måten han snakker til deg er en form for psykisk vold når dette er noe han gjør jevnlig eller stadig vekk.

I ingen av mine forhold har jeg blitt kalt noe lignende en gang, selv ikke i opphetede diskusjoner. Aldri. Og om det hadde skjedd i en krangel likevel, så vet jeg at mine ekser ville unnskyldt seg etterpå, og så ikke gjentatt det. Din "mann" har det tydeligvis som en vane å rakke ned på deg, fornærme deg, fortelle deg at du ikke er verdt noenting.

Dette er ikke et blivende forhold!

Anonymkode: ddf90...f78

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke dette er normal oppførsel, og hadde aldri funnet meg i det. Heldigvis har jeg en mann som aldri, gjennom 25 år, har sagt et stygt ord til meg. Eller jeg til ham.

Anonymkode: eea25...5fa

Jeg også mener at man skal holde seg for god til slik! 
altså.. det er jo drit sårende! 

Skrevet

Generelt sett tenker jeg at avtaler så tett innpå julen bør avtales litt tid før jul, minst en uke. Det normale svaret fra hans side kunne vært noe slikt som: "vet du, jeg er litt såret fordi vi ikke har kunnet planlagt dette tidligere. Vi har litt tradisjoner for lillejulaften og de vil jeg gjerne holde på for barnet mitt sin skyld, så vi må heller finne en annen dag - passer f.eks. ...."

Bortsett fra det - hvorfor i all verden er du sammen med denne mannen? Han behandler deg helt uten respekt. Måten han snakker til deg er en form for psykisk vold når dette er noe han gjør jevnlig eller stadig vekk.

I ingen av mine forhold har jeg blitt kalt noe lignende en gang, selv ikke i opphetede diskusjoner. Aldri. Og om det hadde skjedd i en krangel likevel, så vet jeg at mine ekser ville unnskyldt seg etterpå, og så ikke gjentatt det. Din "mann" har det tydeligvis som en vane å rakke ned på deg, fornærme deg, fortelle deg at du ikke er verdt noenting.

Dette er ikke et blivende forhold!

Han foreslo nemlig for 3 dager siden om vi skulle finne på noe før jul. 
jeg brukte da 1,5 døgn på å finne ut når vi faktisk får det til! 
ja, jeg sa sorry for at det ble når han hadde planer, men jeg har planer for imorgen. 
han mente at jeg da prioriterer HELT feil og ikke tar hensyn. 🙄 

men å bli kalt idiot. Drittunge og når jeg sier at han ikke har rett til å kalle meg det så sier han- vel du er det når ikke du evner å prioritere rett

Skrevet

Nei. Ikke trenger jeg å akseptere det heller, jeg har aldri blitt kalt idiot av mannen (selv om jeg sikkert opp gjennom årene har gjort noen idiotiske valg, vi har holdt sammen siden vi var tenåringer) 

Det går an å bli sint, frustrert eller oppgitt, uten å kalle andre idioter. 

Anonymkode: cf7b2...5d4

Skrevet

Nei. Ikke trenger jeg å akseptere det heller, jeg har aldri blitt kalt idiot av mannen (selv om jeg sikkert opp gjennom årene har gjort noen idiotiske valg, vi har holdt sammen siden vi var tenåringer) 

Det går an å bli sint, frustrert eller oppgitt, uten å kalle andre idioter. 

Anonymkode: cf7b2...5d4

Mener jeg også. Det må kunne gå Ann å prate seg igjennom ting. Han er veldig bestemt på ting og ganske god på å få meg til å ta på seg skyld kan man vel si. 
Det er jammen meg ikke ok. 
men samtidig blir man usikker da

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Han foreslo nemlig for 3 dager siden om vi skulle finne på noe før jul. 
jeg brukte da 1,5 døgn på å finne ut når vi faktisk får det til! 
ja, jeg sa sorry for at det ble når han hadde planer, men jeg har planer for imorgen. 
han mente at jeg da prioriterer HELT feil og ikke tar hensyn. 🙄 

men å bli kalt idiot. Drittunge og når jeg sier at han ikke har rett til å kalle meg det så sier han- vel du er det når ikke du evner å prioritere rett

Men hvorfor blir du i et forhold som du selv forteller slikt stadig skjer, at han ofte og mange ganger kaller deg idiot/dum/drittunge? Han er jo ikke glad i en person han behandler så råttent...

Han er ingen snill og god mann. Han er en mann som psyker ned sin partner. Han er en mann som manipulerer og bryter ned partner.

Du må komme deg ut av dette forholdet!

Skrevet

Men hvorfor blir du i et forhold som du selv forteller slikt stadig skjer, at han ofte og mange ganger kaller deg idiot/dum/drittunge? Han er jo ikke glad i en person han behandler så råttent...

Han er ingen snill og god mann. Han er en mann som psyker ned sin partner. Han er en mann som manipulerer og bryter ned partner.

Du må komme deg ut av dette forholdet!

Godt spørsmål. Fordi jeg er så forbaska glad i fyren når vi har det fint. Og så utrolig lei meg når ting ikke er bra… 

litt sånn trauma bånd som det så fint heter. At man nærmest ikke tror man kan være foruten… det vonde nå er jo at selv om jeg setter foten ned når slikt blir sagt så er det jo aldri en unnskyldning- for han oppriktig står for det. 

og i det siste ut av det blå kalte han seg for en sjørøver , wtf… og jeg syns det var en teit ting. Men under samtalen istad ( hvor han var så frekk), så sier han at hvis du skal være på mitt skip så får du faen meg skjerpe deg eller gå planken. Ja, da måtte jeg bare legge på… 

og jeg er idioten og drittungen ja🙄

Skrevet

Jøjemeg, det er jo en total mangel på respekt å snakke sånn til en partner.

Man kan bli både irritert og såret uten å kalle partneren sin for stygge ting altså. Har man en smule respekt så forteller man at man er såret eller irritert, men man snakker ikke ned en partner sånn.

Jeg har vært sammen med mannen min i nesten 25 år, og selvfølgelig har vi begge vært irritert, begge har blitt såret osv, men aldri noen gang har vi kalt hverandre stygge ting, aldri.

Hadde partneren min kalt seg sjørøver og bedt meg gå planken om jeg ikke skjerpet meg hadde jeg tenkt at han tøyset, at det hele var sagt i en humoristisk tone. Jeg kan ikke forestille meg at en voksen mann sier noe sånt i en seriøs tone når han faktisk er irritert.... Hadde han gjort det hadde jeg svart at da velger jeg planken, for dette forholdet har blitt en større belastning enn glede, så jeg gidder ikke mer.

Anonymkode: 6c752...a84

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jøjemeg, det er jo en total mangel på respekt å snakke sånn til en partner.

Man kan bli både irritert og såret uten å kalle partneren sin for stygge ting altså. Har man en smule respekt så forteller man at man er såret eller irritert, men man snakker ikke ned en partner sånn.

Jeg har vært sammen med mannen min i nesten 25 år, og selvfølgelig har vi begge vært irritert, begge har blitt såret osv, men aldri noen gang har vi kalt hverandre stygge ting, aldri.

Hadde partneren min kalt seg sjørøver og bedt meg gå planken om jeg ikke skjerpet meg hadde jeg tenkt at han tøyset, at det hele var sagt i en humoristisk tone. Jeg kan ikke forestille meg at en voksen mann sier noe sånt i en seriøs tone når han faktisk er irritert.... Hadde han gjort det hadde jeg svart at da velger jeg planken, for dette forholdet har blitt en større belastning enn glede, så jeg gidder ikke mer.

Han sier det helt seriøst. Snakker om skuta si og at han er piraten osv. det kom helt ut av det blå og er kraftig irriterende, for det er drit kleint faktisk!!

jeg syns helt klart man får oppføre seg selv om man er skuffet over mine 1.5 døgn eller hva søren annet det måtte vært 

Skrevet

Hadde eg aldri i livet gidda faktisk. Du skal ikkje bestemme partner ut frå solskinsdagane, men utfrå korleis dei oppfører seg på sitt verste (nyoppfunne jungelordtak, ser det kanskje ikkje stemmer heilt, men essensen er viktig og riktig!) 

Skrevet

Du må aldri på noen måte godta og tåle bli snakket til på den måten. Gjør han oppmerksom på det, men gråt ikke. Be han ta seg sammen. Gjenta ved behov, men aldri godta.

Skrevet

Ikke greit å si, men bruker du vanligvis 1,5 døgn på å finne ut om du er opptatt eller ikke? Eller når du kan være sammen med kjæresten? Jeg ville kalt deg sløv og/eller treg om jeg var han

Anonymkode: 592c7...144

Skrevet

Vel vel, snakket med han nå. Han rodde osv. så når han hørte at jeg hadde plan med bestevenninnen min- så la han på. Og blokkerte meg. En mann på snart 40.

han er IKKE min kjæreste lenger

Skrevet

Veldig bra at han ikke er kjæresten din mer. Og håper virkelig ikke du tar han tilbake.

Aldri har en jeg har vært i forhold med, kalt meg noe sånt, og jeg hadde aldri akseptert det.

Jeg ble utsatt for grusomme ting som barn, og psykisk vold. Og en ting jeg bestemte meg for da jeg kom meg vekk, var at aldri skulle noen mennesker få behandle meg dårlig igjen. Og det har ikke skjedd heller.

Anonymkode: bedf9...806

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Veldig bra at han ikke er kjæresten din mer. Og håper virkelig ikke du tar han tilbake.

Aldri har en jeg har vært i forhold med, kalt meg noe sånt, og jeg hadde aldri akseptert det.

Jeg ble utsatt for grusomme ting som barn, og psykisk vold. Og en ting jeg bestemte meg for da jeg kom meg vekk, var at aldri skulle noen mennesker få behandle meg dårlig igjen. Og det har ikke skjedd heller.

Anonymkode: bedf9...806

Jeg må finne veier for å ikke bli svak og ta han tilbake. Han går tilbake i fortid hele tiden for å pirke og påpeke alle mine feil hele tiden. Det er så forbanna sårt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Godt spørsmål. Fordi jeg er så forbaska glad i fyren når vi har det fint. Og så utrolig lei meg når ting ikke er bra… 

litt sånn trauma bånd som det så fint heter. At man nærmest ikke tror man kan være foruten… det vonde nå er jo at selv om jeg setter foten ned når slikt blir sagt så er det jo aldri en unnskyldning- for han oppriktig står for det. 

og i det siste ut av det blå kalte han seg for en sjørøver , wtf… og jeg syns det var en teit ting. Men under samtalen istad ( hvor han var så frekk), så sier han at hvis du skal være på mitt skip så får du faen meg skjerpe deg eller gå planken. Ja, da måtte jeg bare legge på… 

og jeg er idioten og drittungen ja🙄

Synes du skal gjøre dette helt enkelt.

Send ham en melding. "Har tenkt på hva du sa. Jeg velger heller å styre min egen skute videre uten deg. Du og jeg fungerer helt tydelig ikke sammen, og jeg har fått nok. Ønsker deg lykke til videre i livet. Nå vil jeg ha fred og ro og et liv uten krangling, så jeg forventer at du respekterer at det nå er slutt mellom oss, og at jeg ikke ønsker noe som helst mer kontakt mellom oss."

Og umiddelbart etter du har sendt den meldingen sletter og blokkerer du ham på alle sosiale medier!

Så bruker du julen på å kjenne hvor godt det er å slippe å stadig bli rakket ned på.

Husk at psykopater alltid må være "snille og gode og hyggelige" innimellom, for var de aldri det ville de blitt avslørt tidlig. Så etter å ha spilt rollen sin som god kjærest, da snur de tvert og begynner å psyke ned, for hver eneste gang du godtar å bli kalt dum, idiot, drittkjerring, umoden osv., og så "tilgir" fordi han snur om og blir "hyggelig" igjen, hver eneste gang dette skjer vet han at han får mer og mer kontroll over deg, fordi du godtar mer og mer ingen burde godta. På den måten mister du deg selv, en bit av gangen. Og jo lenger tid du lar dette fortsette, jo mer fast i garnet hans vil du sitte. Jo vanskeligere blir det å bryte.

Du kan aldri få det godt sammen med en slik mann, for han ødelegger den du er og din egen tro på deg selv.

Send den meldingen og bli fri - da har du begynt på veien tilbake til et sterkere selv, og da kan du få det godt igjen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Synes du skal gjøre dette helt enkelt.

Send ham en melding. "Har tenkt på hva du sa. Jeg velger heller å styre min egen skute videre uten deg. Du og jeg fungerer helt tydelig ikke sammen, og jeg har fått nok. Ønsker deg lykke til videre i livet. Nå vil jeg ha fred og ro og et liv uten krangling, så jeg forventer at du respekterer at det nå er slutt mellom oss, og at jeg ikke ønsker noe som helst mer kontakt mellom oss."

Og umiddelbart etter du har sendt den meldingen sletter og blokkerer du ham på alle sosiale medier!

Så bruker du julen på å kjenne hvor godt det er å slippe å stadig bli rakket ned på.

Husk at psykopater alltid må være "snille og gode og hyggelige" innimellom, for var de aldri det ville de blitt avslørt tidlig. Så etter å ha spilt rollen sin som god kjærest, da snur de tvert og begynner å psyke ned, for hver eneste gang du godtar å bli kalt dum, idiot, drittkjerring, umoden osv., og så "tilgir" fordi han snur om og blir "hyggelig" igjen, hver eneste gang dette skjer vet han at han får mer og mer kontroll over deg, fordi du godtar mer og mer ingen burde godta. På den måten mister du deg selv, en bit av gangen. Og jo lenger tid du lar dette fortsette, jo mer fast i garnet hans vil du sitte. Jo vanskeligere blir det å bryte.

Du kan aldri få det godt sammen med en slik mann, for han ødelegger den du er og din egen tro på deg selv.

Send den meldingen og bli fri - da har du begynt på veien tilbake til et sterkere selv, og da kan du få det godt igjen.

Kan jeg da få noen råd for å ikke føle på angeren, behovet for å kontakte eller legge meg flat +++? Jeg sliter enormt fordi det du sier er helt klart tilfellet 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg må finne veier for å ikke bli svak og ta han tilbake. Han går tilbake i fortid hele tiden for å pirke og påpeke alle mine feil hele tiden. Det er så forbanna sårt 

Det er derfor du må kutte ALL kontakt med ham! Slett og blokker ham på alle sosiale medier umiddelbart.

Sender du den meldingen jeg skrev over, og han kontakter deg igjen, skriv:

"Jeg viser til den tidligere meldingen jeg sendte deg, hvor jeg klart og tydelig skrev at det er slutt mellom oss. Dette er ikke en sak som er oppe til diskusjon. Det er slutt mellom oss, aksepter det og gå videre. Om du på noen som helst måte fortsetter å kontakte meg, da må jeg gå videre med saken. Som sagt, jeg ønsker deg lykke til i livet, men ikke kontakt meg på noen som helst måte igjen noen gang!"

Hvis han etter det fortsetter å sende meldinger, ringer deg eller på annen måte forsøker å kontakte deg, ikke svar ham. Bare gå til politiet i romjulen eller etter nyttår, vis de to siste meldingene du sendte ham - og alle meldingene/anropene/forsøk på å kontakte deg på annen måte - og be politiet om å ta en prat med ham, for du vil ikke ha mer med ham å gjøre pga. psykisk vold, og siden han ikke respekterer deg og det du sier, så trenger du hjelp av politiet.

Men det er du som må ville det og gjøre det. Jeg håper du ikke har barn oppi dette? Har du barn, gjør det for barnet/-a dine, for de trenger en psykisk sterk og frisk mor som greier å etablere stabile, gode og positive forhold og som unngår menn med psykopatisk oppførsel!

Skrevet

Tenker det avslører hvorfor han er singel. Og jeg kan garantere deg at dette blir enda verre hvis dere flytter sammen. Når han tillater seg slikt alt nå. Kom deg unna for ungene dine sin skyld. 
Og kutt tvert nå. Sett ned foten og si sorry, ingen snakker slik til meg. Det er over. 

Anonymkode: 28130...26a

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Kan jeg da få noen råd for å ikke føle på angeren, behovet for å kontakte eller legge meg flat +++? Jeg sliter enormt fordi det du sier er helt klart tilfellet 

Du må fokusere på at ditt ønske om å kontakte ham er akkurat det han har groomet deg til og psyket deg ned til å ville. Han ønsker at du skal være så nedpsyket at du har mistet omtanke og kjærlighet til deg selv og respekt for deg selv, for det er bare når du har mistet taket i deg selv han kan kontrollere deg.

Jeg synes du skal ta en telefon til nærmeste Krisesenter i morgen og høre om du kan få en samtale med en der, de er vant med denne problematikken og kan støtte deg. For det denne mannen gjør mot deg, det er alvorlig psykisk vold, og du har opplevd det over lang tid med ham, så de på Krisesenteret vet det kan være vanskelig å kutte alle bånd.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du må fokusere på at ditt ønske om å kontakte ham er akkurat det han har groomet deg til og psyket deg ned til å ville. Han ønsker at du skal være så nedpsyket at du har mistet omtanke og kjærlighet til deg selv og respekt for deg selv, for det er bare når du har mistet taket i deg selv han kan kontrollere deg.

Jeg synes du skal ta en telefon til nærmeste Krisesenter i morgen og høre om du kan få en samtale med en der, de er vant med denne problematikken og kan støtte deg. For det denne mannen gjør mot deg, det er alvorlig psykisk vold, og du har opplevd det over lang tid med ham, så de på Krisesenteret vet det kan være vanskelig å kutte alle bånd.

https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/

Takk for tips. De kan jeg høre med. 
jeg har barn fra tidligere ja. Så jeg må bare skjerpe meg. Men det er fader ikke lett for jeg føler på en avhengighet. Jeg vet det er noe galt, men jeg craver det. 
helt skremmende. 

Skrevet

Dere bor ikke sammen en gang, og han skal liksom vise seg fra sin beste side så tidlig i forholdet....

Men allerede nå oppfører han seg på denne måten. Hvordan tror du det blir om dere tar forholdet et skritt videre og flytter sammen? Tror du disse sidene på magisk vis forsvinner, eller tror du det å kontrollere deg blir mye mer synlig for deg i hverdagen?

Denne mannen vil ha en dame han kan kontrollere, styre og bestemme over, og det er ikke deg!

Dere har særkullsbarn, da går man ikke inn i et forhold med en mann som oppfører seg som dette altså. Da er det enda viktigere å finne en mann som oppfører seg anstendig og fint, som du kan stole på. Det er ikke denne mannen!

Du har sikkert dine feil du også, det har vi alle. Men vi skal behandlet skikkelig selv om vi ikke er feilfri. Så når angeren og tankene kommer er det det du skal tenke på. Oppførselen hans er slett ikke ok, selv om du også gjør feil, så skal ikke de feilene føre til krangler hvor man snakker dritt til hverandre. Det er ingenting annet enn ødeleggende.

Skrevet

Det er særdeles ødeleggende. Han kaller den gode siden for - nettopp det. Og den vises når ting er bra, når jeg gjør ting rett for oss. 
han drar opp mine feil +++ veldig ofte! Jævla uting å dra opp fortid hele tiden? 
jeg gjør ikke det med han, og han snakker selvsagt ikke om sine heller. 

«hadde du bare klart sånn og sånn eller ikke gjort slik så hadde vi hatt det flott!!!» 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...