Gå til innhold

Hva skjedde, skulle man ikke skåne de sårbare barna???

Anbefalte innlegg

Med disse strenge karantenereglene som er nå, blir de sårbare barna mer sårbare. Skulle man ikke beskytte de? I stedet settes man i karantene i ett hus som kanskje allerede er dysfunksjonelt, der skal man bli i ukesvis om man ikke blir smittet selv. Høytider er også høytider for fyll blant foreldre som sliter.  Barn som allerede har det vanskelig skal få det enda vanskeligere, de må nå bli hjemme. Skjønn det de som vil. Stakkars barn!

Anonymkode: 5ed72...ff4

Fortsetter under...

Antall anmeldte partnervold-saker økte med 50% ved forrige nedstengning. Tro hvordan det går med barna? Også midt oppi de verste juleforberedelsene. Men det er sikkert verdt bare ikke trippelvaksinerte Kari får vondt i halsen. Sant?

https://www.nrk.no/trondelag/stor-okning-i-partnervold-under-koronapandemien-i-norge_-viser-ferske-tall-fra-ny-studie-1.15776717

Anonymkode: 9f887...23f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Skolen er slutt for i år. Hva mener du man skulle gjort, kjørt skole gjennom jula?

Anonymkode: 87919...a5f

Barna kan være på sfo frem til jul. Barna kan også besøke venner, det kan de ikke nå. Jeg har vært ett av disse barna så kom ned fra din hvite hest før du dømmer andre. Jeg ble seksuelt misbrukt av min stefar , min mor og stefar var alkoholikere. Hvordan tror du jula var fir slike som oss? Jul, påske, sommerferier, helger osv. Den gangen var det ikke korona så jeg hadde hvertfall mulighet til å gå ut til ei venninne. Så pass på hva du sier. 

hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Antall anmeldte partnervold-saker økte med 50% ved forrige nedstengning. Tro hvordan det går med barna? Også midt oppi de verste juleforberedelsene. Men det er sikkert verdt bare ikke trippelvaksinerte Kari får vondt i halsen. Sant?

https://www.nrk.no/trondelag/stor-okning-i-partnervold-under-koronapandemien-i-norge_-viser-ferske-tall-fra-ny-studie-1.15776717

Det er så trist så trist. Tenk på mørketallene. Tenk på hva disse partnerne og barna gjennomgår.. Jeg får helt vondt. De skulle jo Skåne barna sa de. De gjør det motsatte. Ser de ikke det selv? På julaften reiste vi alltid til mormor, da var det hvertfall «fri» fir bråk og tull den dagen. Tenk på de som nå ikke får reist vekk i julen, som får hele julen med rus, vold og seksuelle overgrep, uten mulighet til å få pause. Hvorfor ser ikke regjeringen det?

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er så trist så trist. Tenk på mørketallene. Tenk på hva disse partnerne og barna gjennomgår.. Jeg får helt vondt. De skulle jo Skåne barna sa de. De gjør det motsatte. Ser de ikke det selv? På julaften reiste vi alltid til mormor, da var det hvertfall «fri» fir bråk og tull den dagen. Tenk på de som nå ikke får reist vekk i julen, som får hele julen med rus, vold og seksuelle overgrep, uten mulighet til å få pause. Hvorfor ser ikke regjeringen det?

hi

Helt enig med deg. Det er absurd. Nå er godt og vel 91% av de over 18 år vaksinert, og så stenger de ned på nytt? Hva mer må vi gjøre? Jo, holde avstand, vaske hender, bruke munnbind, unngå folk, ta enda en dose av en vaksine som vi under 40 ikke trenger. Det er oppskriften på mental kollaps for alle og enhver. Selv de sterkeste av oss begynner å miste håpet nå. Ønsker de dette? Hvorfor? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Helt enig med deg. Det er absurd. Nå er godt og vel 91% av de over 18 år vaksinert, og så stenger de ned på nytt? Hva mer må vi gjøre? Jo, holde avstand, vaske hender, bruke munnbind, unngå folk, ta enda en dose av en vaksine som vi under 40 ikke trenger. Det er oppskriften på mental kollaps for alle og enhver. Selv de sterkeste av oss begynner å miste håpet nå. Ønsker de dette? Hvorfor? 

Ja, hvorfor? Jeg har selv tatt to doser, fikk korona før det ble aktuelt med dose 3. vet ikke om jeg hadde tatt den heller. At de vaksinerer de svake i samfunnet og deres nærkontakter støtter jeg, men hvor mange doser trenger vi andre? De stenger allikevel ned så det hjelper jo ikke på å holde samfunnet åpent. Smitter hverandre gjør vi å. Ja man mister litt motet og håpet på om de vet helt hva de driver med. 

hi

Vet du… blir en smule oppgitt. De sårbare barna??????  Jo  det finnes hjem med vold,  osv. men etter forje nedstengning og nå. Hvorfor er ingen ting gjort ? De samme barna lever  under de samme forhold da som nå. Hvor er tiltakene?  Hvorfor bor barna hjemme?  Hvorfor har ikke læreren, rektoren, barnehage læreren , barnevernet  gjort noe dette året? 
Jeg sitter som mamma og vet at minst 2 barn i klassen til datteren min har tvilsomme foreldre. Hvorfor er ingen ting gjort ? 

Anonymkode: 5b1a7...5d2

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vet du… blir en smule oppgitt. De sårbare barna??????  Jo  det finnes hjem med vold,  osv. men etter forje nedstengning og nå. Hvorfor er ingen ting gjort ? De samme barna lever  under de samme forhold da som nå. Hvor er tiltakene?  Hvorfor bor barna hjemme?  Hvorfor har ikke læreren, rektoren, barnehage læreren , barnevernet  gjort noe dette året? 
Jeg sitter som mamma og vet at minst 2 barn i klassen til datteren min har tvilsomme foreldre. Hvorfor er ingen ting gjort ? 

Fordi de gjelder så mange. Man kan ikke gå inn i annen hvert hjem og true med å ta barna. Folk drikker, krangler, sloss, bedriver vold og seksuelle overgrep mye mer enn du tror. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hovedproblemet er at som regel er det ingen som vet at de har det ille og de som har en mistanke gjør ikke noe. Hva tenker du myndighetene burde gjort?

Anonymkode: 57ef8...0d2

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Og dessuten bryr du deg kun om kosen ved å klage, ikke om barn.

Det vet vel du bedre enn noen. På seg selv kjenner man andre, er det visst noe som heter...

Blop skrev (42 minutter siden):

Det vet vel du bedre enn noen. På seg selv kjenner man andre, er det visst noe som heter...

Det er absolutt INGEN logikk i svaret ditt. Ikke på noe plan kan du henge klagegleden på meg, faktisk.

Annonse

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Barna kan være på sfo frem til jul. Barna kan også besøke venner, det kan de ikke nå.

hi

Barna ER på sfo (AKS) fram til jul. Det er heller ingen som nekter dem å besøke venner. Slutt å gnage.

• Opprett ny...