Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #1 Skrevet 20. desember 2021 Tenker på om du er lykkelig og fornøyd med hvordan ting er blitt for deg i livet? Anonymkode: e725f...4fd
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #3 Skrevet 20. desember 2021 Overskriften din og det du skriver i teksten er egentlig to forskjellige ting, HI. Nei, jeg er på ingen måte lykkelig og fornøyd med hvordan ting er blitt i livet nå. Kronisk syk og uføretrygdet, er på ingen måte fornøyd eller lykkelig pga. det. Men har jeg likevel evne til å glede meg over livet og noe av det jeg har. Ja. Anonymkode: a58af...76e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Nei, trur eg er deprimert for eg har mykje å gle meg over. Har legetime om to veker. Anonymkode: 209f3...fc7
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #5 Skrevet 21. desember 2021 Både og. Driver nok med Kos Med Misnøye på høyt plan. Anonymkode: e4519...b28
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. desember 2021 #6 Skrevet 21. desember 2021 Så absolutt ! Har stor tro på at positiv mental innstilling hjelper mye. Har overhodet ingenting å klage over.
*Miss Marple* Skrevet 21. desember 2021 #7 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har evnen til å glede meg over det jeg har og jeg er heldigere enn mange når det gjelder å hvor jeg er født, hvor god helse jeg har og hvem jeg har i livet mitt. Men jeg har også en stor sorg som jeg ikke unner andre, og som jeg slett ikke er fornøyd med å måtte oppleve. Så spørsmålet ditt er todelt der altså.
Tante Hufsa Skrevet 21. desember 2021 #8 Skrevet 21. desember 2021 Jeg evner å nyte nuet når det er bra. Å være fornøyd og lykkelig 24/7 er vel klin umulig for de fleste. Men ja, jeg passer på å tenke takknemlige tanker i de fine øyeblikkene. Nyte morgenkaffe i morgensol i juni med lukten av syrin i nesa. Når ungen holder på med et hobbyprosjekt og bygger noe gøy og har det fint sammen, tur i skogen med hunden etter regnvær og sola varmer slik at det damper fra bakken. Disse små øyeblikkene som gir meg ro.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #9 Skrevet 21. desember 2021 Jeg har hatt en tøff oppvekst og sitter her nå med evige kroniske smerter og ufør. Men likevel klarer jeg å finne glede i de fine tingene og små gode øyblikk i livet. De nærmeste som kjenner min historie er imponerte over at jeg ikke er en bitter sur bitch. Anonymkode: e41f1...ad1
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #10 Skrevet 21. desember 2021 ja. Jeg er lykkelig og takknemlig hver dag for det jeg har. Selv om livet ble et annet enn jeg hadde håpet og trodd. Anonymkode: 7ab8b...5a8
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #11 Skrevet 21. desember 2021 Jeg er takknemlig hver eneste dag. Har hatt mye motgang og vanskeligheter i livet, mange nære har dødd brått i altfor ung alder; og jeg har hatt mange ubehagelige erfaringer også på min egen kropp, som har skadet meg. De siste årene har jeg vært aleine med barn, og til dels med alvorlig syke barn. Men jeg kjenner likevel på en stor takknemlighet og en vedvarende livslykke. Anonymkode: 092a4...19f
GuttemammaX3 Skrevet 21. desember 2021 #12 Skrevet 21. desember 2021 (endret) n Endret 21. desember 2021 av GuttemammaX3
Elizabeth Skrevet 21. desember 2021 #13 Skrevet 21. desember 2021 Så absolutt. Jeg klarer å være livsnyter selv om jeg ikke har i nærheten av vanlig gjennomsnittlig dib-lønn.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #14 Skrevet 21. desember 2021 Elizabeth skrev (32 minutter siden): Så absolutt. Jeg klarer å være livsnyter selv om jeg ikke har i nærheten av vanlig gjennomsnittlig dib-lønn. Akkurat det skal jo litt til da 😂 Anonymkode: 52009...639
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #15 Skrevet 21. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (9 timer siden): Så absolutt ! Har stor tro på at positiv mental innstilling hjelper mye. Har overhodet ingenting å klage over. Jeg håper du forstår at dette ikke nødvendigvis bare er noe en kan bestemme seg for? At det faktisk handler om biologi og gener i stor grad. Anonymkode: 4e8f4...4ca
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. desember 2021 #16 Skrevet 21. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg håper du forstår at dette ikke nødvendigvis bare er noe en kan bestemme seg for? At det faktisk handler om biologi og gener i stor grad. Anonymkode: 4e8f4...4ca Det er i stor grad noe man kan velge å ha ja. Det krever mye og det kan være krevende , men likevel et valg. Noen ganger må man ta det valget hver eneste dag og andre ganger går det av seg selv .
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #17 Skrevet 21. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Det er i stor grad noe man kan velge å ha ja. Det krever mye og det kan være krevende , men likevel et valg. Noen ganger må man ta det valget hver eneste dag og andre ganger går det av seg selv . Huff, da ble du lese deg litt opp mht psykisk helse. «Tenkt deg frisk» er nok en veldig forenkling av mentale funksjoner. Anonymkode: 4e8f4...4ca
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. desember 2021 #18 Skrevet 21. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Huff, da ble du lese deg litt opp mht psykisk helse. «Tenkt deg frisk» er nok en veldig forenkling av mentale funksjoner. Anonymkode: 4e8f4...4ca Å ha en positiv mental innstilling handler ikke om å tenke seg frisk . For meg så handler det om å være takknemlig over hva jeg har og ikke ha fokus på det jeg ikke har. Se løsninger og ikke problemer . Fokus på å være løsningsorientert og ikke problem fokusert . Min venninne er super der. Hun har ME og orker nesten ingenting . Hun reiser i minnene sine hun . Og gjenforteller gode minner og historier . Hun gleder seg over det og fokuserer ikke på at hun ikke kan forlate hjemmet sitt. Det koker vel kort og godt ned til hvordan man tar det.
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2021 #19 Skrevet 21. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden): Å ha en positiv mental innstilling handler ikke om å tenke seg frisk . For meg så handler det om å være takknemlig over hva jeg har og ikke ha fokus på det jeg ikke har. Se løsninger og ikke problemer . Fokus på å være løsningsorientert og ikke problem fokusert . Min venninne er super der. Hun har ME og orker nesten ingenting . Hun reiser i minnene sine hun . Og gjenforteller gode minner og historier . Hun gleder seg over det og fokuserer ikke på at hun ikke kan forlate hjemmet sitt. Det koker vel kort og godt ned til hvordan man tar det. Det handler også om å være ydmyk nok til å innse at det er lettere å være takknemlig og ha en positiv innstilling jo mer man har og jo mindre motgang man har. Litt det samme som at det er enklere å være økonomisk om man har god råd i utgangspunktet. Anonymkode: 76d05...1e8
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #20 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det handler også om å være ydmyk nok til å innse at det er lettere å være takknemlig og ha en positiv innstilling jo mer man har og jo mindre motgang man har. Litt det samme som at det er enklere å være økonomisk om man har god råd i utgangspunktet. Anonymkode: 76d05...1e8 Stemmer ikke. Jeg har aldri vært så gjennomgående takknemlig hver dag som jeg var i de månedene da barnet mitt lå på sykehus. Eller, jo, det har jeg: jeg ble enda mer takknemlig etter at mannen min døde. Da var det som om sorgen gjorde det helt klart og rent: all frykt forlot meg. Jeg landet - etter en tid - i en tilstand der jeg ikke ser mørkt på noe som helst. Gråte over det kan jeg fortsatt gjøre, selv om noen år har gått, men jeg ser ikke mørkt på livet. Ikke et øyeblikk. Det er jo så kort, jeg har ikke tid til å kaste bort dyrebare år på negativitet. Anonymkode: 092a4...19f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2021 #21 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det handler også om å være ydmyk nok til å innse at det er lettere å være takknemlig og ha en positiv innstilling jo mer man har og jo mindre motgang man har. Litt det samme som at det er enklere å være økonomisk om man har god råd i utgangspunktet. Anonymkode: 76d05...1e8 Nå svarte jeg på hva det betyr for min egen del. For min egen del så kommer min positive innstilling fra mamma. Hun som klarte å lage en fest ut av alt. Jeg har vokst opp med en mamma som hadde veldig dårlig råd , men jeg merket lite til det. Feks lagde hun kulinariske fester av ingenting . Hadde vi ikke råd til kjøtt så gjorde hun vegetar uker med spennende historier til . Måltidene var alltid kos, uansett om det ble speilegg til middag. Vi hadde ikke bil så vi gikk eller syklet om sommeren og tok spark på vinteren. Jeg husker mamma alltid sa at vi var de heldige for vi ble så spreke av all gåingen . Hun hadde en fantastisk evne til å snu det negative til noe positivt og det har jeg tatt med meg. Selv har jeg også ting og opplevelser i livet som ikke er positive , men jeg velger å ikke dvele ved dem. Det er ikke sånn at man nødvendigvis lever på en rosa sky når man har en positiv mental innstilling . Jeg velger ganske enkelt bare å gjøre det beste ut av livet. Selvsagt finnes det ikke noen løsning på alt og alt går ikke alltid bra. Da prøver jeg å se fremover og ikke minst tenke tilbake på mamma og hvordan hun ville tatt det..
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #22 Skrevet 22. desember 2021 Ja, det har jeg evne til, selv om livet er totalt annerledes enn det jeg håpet på. Jeg har akseptert at livet er uforutsigbart og består av mange stormer. Livet er på mange måter som været. Det er skiftende. Alt jeg kan gjøre er å bli med på denne turen, akseptere alle mine følelser og huske på at ingenting varer evig. En vond følelse blir alltid erstattet av en god følelse og jeg har en stor ro og en indre trygghet. Anonymkode: 9a08b...d11
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #23 Skrevet 22. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Nå svarte jeg på hva det betyr for min egen del. For min egen del så kommer min positive innstilling fra mamma. Hun som klarte å lage en fest ut av alt. Jeg har vokst opp med en mamma som hadde veldig dårlig råd , men jeg merket lite til det. Feks lagde hun kulinariske fester av ingenting . Hadde vi ikke råd til kjøtt så gjorde hun vegetar uker med spennende historier til . Måltidene var alltid kos, uansett om det ble speilegg til middag. Vi hadde ikke bil så vi gikk eller syklet om sommeren og tok spark på vinteren. Jeg husker mamma alltid sa at vi var de heldige for vi ble så spreke av all gåingen . Hun hadde en fantastisk evne til å snu det negative til noe positivt og det har jeg tatt med meg. Selv har jeg også ting og opplevelser i livet som ikke er positive , men jeg velger å ikke dvele ved dem. Det er ikke sånn at man nødvendigvis lever på en rosa sky når man har en positiv mental innstilling . Jeg velger ganske enkelt bare å gjøre det beste ut av livet. Selvsagt finnes det ikke noen løsning på alt og alt går ikke alltid bra. Da prøver jeg å se fremover og ikke minst tenke tilbake på mamma og hvordan hun ville tatt det.. Takk for nok en lang utredning fra ditt eget liv. Poenget mitt er at andre har andre erfaringer, andre utfordringer og et helt annet utgangspunkt enn deg. Og meg. For eksempel at man ikke har vokst opp med en mamma med denne evnen som din mor hadde, men tvert imot en mamma som har bukket under og overlatt voksenansvaret til barna sine. Det finnes mange ulike skjebner, og i min verden blir det litt arrogant å påstå at «det er bare å tenke positivt». Det blir litt som å som å si til en fattig: det er jo bare å legge av litt penger hver måned, så har du plutselig mye penger på bok! I bunn og grunn handler det om å være bittelitt ydmyk for andres liv og erfaringer. Anonymkode: 76d05...1e8
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. desember 2021 #24 Skrevet 22. desember 2021 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Takk for nok en lang utredning fra ditt eget liv. Poenget mitt er at andre har andre erfaringer, andre utfordringer og et helt annet utgangspunkt enn deg. Og meg. For eksempel at man ikke har vokst opp med en mamma med denne evnen som din mor hadde, men tvert imot en mamma som har bukket under og overlatt voksenansvaret til barna sine. Det finnes mange ulike skjebner, og i min verden blir det litt arrogant å påstå at «det er bare å tenke positivt». Det blir litt som å som å si til en fattig: det er jo bare å legge av litt penger hver måned, så har du plutselig mye penger på bok! I bunn og grunn handler det om å være bittelitt ydmyk for andres liv og erfaringer. Anonymkode: 76d05...1e8 Igjen … det er ikke BARE å tenke positivt . Det er enkelt å si det , men vanskelig å gjøre det. Så lett og så vanskelig er det. Så får jo du mene det du mener selvfølgelig 😊
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2021 #25 Skrevet 22. desember 2021 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Igjen … det er ikke BARE å tenke positivt . Det er enkelt å si det , men vanskelig å gjøre det. Så lett og så vanskelig er det. Så får jo du mene det du mener selvfølgelig 😊 Goddag mann økseskaft… Hva ved innlegget mitt er du egentlig uenig i, sånn konkret? Anonymkode: 76d05...1e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå