Gå til innhold

Hjelp!! Luft i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sykt plaget med luft i magen. Enkelte ganger etter at jeg har spist ser jeg helt gravid ut. 

noen som vet hva som hjelper? Lurer på om jeg tåler korn/melprodukter dårlig eller noe.. 

Anonymkode: 5db7a...868

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir slik av nesten alt av kornprodukter. Få deg sjekket hos lege!

Slo ikke ut på gluten hos meg, men noe med kornprodukter er det, for jeg tåler det ikke. Ekstremt oppblåst og jeg får hudutslett/eksem.

Anonymkode: 35ed0...27f

Skrevet

Det er ikke noe galt i å få luft i magen av en del matvarer.

Anonymkode: fa8ba...8f3

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er jo ikke snakk om bare mengde luft man kan få av f.eks. løk eller kål, men ekstremt mye luft. Det er ikke normalt og et tegn på noe som ikke er som det skal. Mange kan få smerter, redusert allmenntilstand, tung pust m.m. fordi det er så plagsomt. For noen kan så mye luft også være tegn på alvorligere tarmsykdom. Men dessverre kan det norske helsevesenet for lite om tarmproblematikk som ikke følger A4-linjene.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hehehe😂😅

Anonymkode: 9b4eb...232

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke snakk om bare mengde luft man kan få av f.eks. løk eller kål, men ekstremt mye luft. Det er ikke normalt og et tegn på noe som ikke er som det skal. Mange kan få smerter, redusert allmenntilstand, tung pust m.m. fordi det er så plagsomt. For noen kan så mye luft også være tegn på alvorligere tarmsykdom. Men dessverre kan det norske helsevesenet for lite om tarmproblematikk som ikke følger A4-linjene.

Enig. Hi kutt brød👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Enig. Hi kutt brød👍

Men før HI kutter brød og kornproduket så bør hun sjekkes for ev. cøliaki.

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men før HI kutter brød og kornproduket så bør hun sjekkes for ev. cøliaki.

Bare kutt brød med engang. Det er ikke bra for deg uansett. Hi eneste jeg tåler er de spelt rundstykkene. Jeg er bærer av cøliaki, men har det ikke. I tilleg anbefaler jeg probiotika høye doser før leggetid. Kutt sukker helt!

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Bare kutt brød med engang. Det er ikke bra for deg uansett. Hi eneste jeg tåler er de spelt rundstykkene. Jeg er bærer av cøliaki, men har det ikke. I tilleg anbefaler jeg probiotika høye doser før leggetid. Kutt sukker helt!

Poenget er at hvis hun skulle ha cøliaki og så kutter alle brødprodukter, da vil hun ikke få diagnosen, noe som igjen kan gjøre henne dårligere på sikt. Og blir hun testet med gastroscopi og biopsi så vil ikke cøliaki vises hvis hun ikke har spist glutenholdig mat. Da vil hun også gå glipp av de stønadene hun ev. har rett på.

Hun bør uansett til lege for å få sjekket om hun kan ha mangler også, da det ikke er unormalt ved mage-/tarmproblemer.

Skrevet

Jeg tåler bedre langtidshevet brød. Lar deigen heve minst 3 timer. Gjelder boller også, nå kan jeg spise boller uten å få luft. Men du burde jo få en medisinsk sjekk.

Anonymkode: 3f4b5...8e0

Skrevet

Hvis du tror det er matvarer du ikke tåler så gå til legen og finn ut av det, ikke bare kutt ut ting. Da kan du ende opp med å tro du ikke tåler nesten noe.

Før kostholds og smerte dagbok i noen uker og ta med til legen. Er du heldig kan en liten pille om dagen i en periode løse hele problemet.

Skrevet

Jeg får ekstremt vondt i magen av produkter med melk i. Som for eksempel grøt og lasagne.

Anonymkode: 6135a...c1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...