Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva blir status i morgen tror dere?

Hilsen dritt lei som først satt 7 dager i isolasjon selv pga corona, som nå har ett barn som er smittet. Barn nr 2 ser ikke ut til å bli smittet å må sitte i 10 dagers kararantene etter at søster har vært smittet i 4 dager= 14 dager. God jul liksom!!!!!!!! Får ikke handlet da jeg er alene med barna og familien bor langt unna.

Anonymkode: 56ec2...9f8

Fortsetter under...

FrkKværner skrev (1 minutt siden):

https://www.seoghoer.dk/nyheder/nye-regler-naerkontakter-de-skal-gaa-i-isolation

Pleier ikke vi å følge danskene? Så kanskje noe lignende ?

Tja, du er nok inne på noe der. Ikke helt usannsynlig det. 

Anonymkode: dc7b3...99a

Hvem er det som skal delta forresten? Tror det kan ha litt å si, justisminister, Stoltenberg, Nakstad eller finansminister. Har ikke fått med meg at det er pressekonferanse engang 🙈

FrkKværner skrev (4 minutter siden):

https://www.seoghoer.dk/nyheder/nye-regler-naerkontakter-de-skal-gaa-i-isolation

Pleier ikke vi å følge danskene? Så kanskje noe lignende ?

Hvordan skal man få handlet mat og medisiner hvis hele familien er i isolasjon? 

Anonymkode: e04e1...c62

Annonse

Det har gått sport i disse konferansene flere ganger i uka. Folk blir forvirret av nye regler annenhver dag. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tror ikke Norge setter nærkontakter i isolasjon, men at karantenetiden kanskje forkortes for nærkontakter? Kanskje. Det blir uansett spennende å se. 

FrkKværner skrev (Akkurat nå):

Jeg tror ikke Norge setter nærkontakter i isolasjon, men at karantenetiden kanskje forkortes for nærkontakter? Kanskje. Det blir uansett spennende å se. 

Ser det er Guldvog og Stoltenberg, da er nok relatert til karantene/isolasjon og smitte generelt 👍🏻 Nå er antall innleggelser økende, det tyder vel på innstramming fremfor lettelse. Om ikke de har funnet ut at omikron er en fin booster med liten risiko. Det ville vært årets julegave. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Ser det er Guldvog og Stoltenberg, da er nok relatert til karantene/isolasjon og smitte generelt 👍🏻 Nå er antall innleggelser økende, det tyder vel på innstramming fremfor lettelse. Om ikke de har funnet ut at omikron er en fin booster med liten risiko. Det ville vært årets julegave. 

Ifølge VGs opplysninger vil det ikke komme nye innstramminger på pressekonferansen tirsdag, står det. Om det stemmer er en annen sak.

FrkKværner skrev (1 minutt siden):

Ifølge VGs opplysninger vil det ikke komme nye innstramminger på pressekonferansen tirsdag, står det. Om det stemmer er en annen sak.

La oss håpe på en julegave. Omikron er slutten på pandemi, som enkelte forskere mener 🙏🏻

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

La oss håpe på en julegave. Omikron er slutten på pandemi, som enkelte forskere mener 🙏🏻

Måtte det være slutten ja, lov å håpe 🤞🏻. Vi er mange som er lei nå.

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det har gått sport i disse konferansene flere ganger i uka. Folk blir forvirret av nye regler annenhver dag. 

Du er ikke alene. Ulike regler fra uke til uke. Barnehagen har sine regler, skolene sine.  På sykehuset der min mor er, kjører de naturlig nok sine regler. I tillegg har vi regler på jobb. Ikke rart man blir forvirret!

hi

Anonymkode: 56ec2...9f8

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Farmasiet.no og meny.no bruker jeg. Får både mat og medisiner uten å forlate huset. Både når vi er i karantene og til vanlig. Ingen vits i å oppsøke offentlige steder og utsette seg for mulig smitte når det finnes fullgode alternativ. 

Anonymkode: 8e1bd...d29

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Farmasiet.no og meny.no bruker jeg. Får både mat og medisiner uten å forlate huset. Både når vi er i karantene og til vanlig. Ingen vits i å oppsøke offentlige steder og utsette seg for mulig smitte når det finnes fullgode alternativ. 

God løsning om man bor et sted slike tjenester er tilgjengelige - og man har råd til det. Store deler av befolkningen gjør ikke det eller har ikke råd.

Anonymkode: e1cd2...c7f

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg bor på ett mindre sted å her har ikke meny eller noen andre hjemkjøring. Hadde heldigvis aldri blitt ett problem å få andre til å handle for oss om vi havnet i karantene. 

Anonymkode: 2b56c...56b

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

God løsning om man bor et sted slike tjenester er tilgjengelige - og man har råd til det. Store deler av befolkningen gjør ikke det eller har ikke råd.

70 kr for utkjøring er liksom ikke sånt folk blir fattige av.

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Vi har ikke slike tilbud her jeg bor. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Meny er en dyr butikk å handle i og.

Anonymkode: 19571...e84

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Men 70 kr ekstra er mye for de som allerede er fattige!

• Opprett ny...