Gå til innhold

Oppfriskningsdose når gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg var fullvaksinert før svangerskapet, og er nå 22 uker på vei. I dag leser jeg at det er anbefalt å ta en 3. Dose når man er gravid. Er overhodet ikke skeptisk til vaksine, men usikker på om det er nødvendig? Er jo til nå ingen fullvaksinerte gravide som er blitt innlagt.  Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 5fb3a...af7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144424636-oppfriskningsdose-n%C3%A5r-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk akkurat tilbud om 3. dose selv, men usikker. Tror jeg venter og utøver ekstra forsiktighet de neste mnd i stedet til vi vet litt mer. Kan jobbe hjemmefra, det gjør det litt lettere å ta valget. 

Anonymkode: fda10...715

Jeg var fullvaksinert i april, tok 3. Dose forrige uke. Er også 22 uker på vei. Jeg jobber på sykehus i Oslo og reiser kollektivt til jobb. 

Tror ejg har mer å tape på å ikke ta den, fremfor å ta den. Særlig når det er så mange mnd siden jeg var fullvaksinert, og jeg enda har noen mnd igjen i svangerskapet. 

Ble litt skremt ang det jeg leste om økt antall dødfødsler i Danmark og det jeg hører om ikke-vaksinerte gravide som havner på respirator. 

Men hadde nok vært mer i tvil hvis jeg hadde hatt anledning til hjemmekontor og bodde et annet sted med mindre smitte. 

Anonymkode: 43c39...362

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg var fullvaksinert i april, tok 3. Dose forrige uke. Er også 22 uker på vei. Jeg jobber på sykehus i Oslo og reiser kollektivt til jobb. 

Tror ejg har mer å tape på å ikke ta den, fremfor å ta den. Særlig når det er så mange mnd siden jeg var fullvaksinert, og jeg enda har noen mnd igjen i svangerskapet. 

Ble litt skremt ang det jeg leste om økt antall dødfødsler i Danmark og det jeg hører om ikke-vaksinerte gravide som havner på respirator. 

Men hadde nok vært mer i tvil hvis jeg hadde hatt anledning til hjemmekontor og bodde et annet sted med mindre smitte. 

Anonymkode: 43c39...362

Har du link til saken i Danmark?

• Opprett ny...