Gå til innhold

Hva har dere til dessert i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker lille julaften, julaften første og andre juledag?

Anonymkode: 2968a...2ab

Skrevet

Har riskrem på julaften, ikke dessert på de andre dagene i romjulen og is på nyttårsaften

Anonymkode: 7c33c...d1a

Skrevet

Har bare dessert på julaften, og det er riskrem, men da skikkelig god riskrem med litt crème fraish i og med hjemmelaget bringerbærsaus til. 1.juledag er vi hos svigers og får som regel is.

Anonymkode: 162a6...075

Skrevet

Lille julaften bruker vi ikke ha dessert, men de andre dagene har vi dessertbord med riskrem, multekrem, sjokolademousse og iskake. 

Anonymkode: b4a5c...121

Skrevet

Vi veksler litt på, men vanlige desserter i julen er hjemmelaget karamellpudding, multekrem med krumkaker, riskrem med rød saus og/eller karamellsaus, is. 

Anonymkode: 7b6d8...2ca

Skrevet

Lille julaften har vi risgrøt med mandel, så da blir det ikke noe dessert, bortsett fra mandelgaven da, som deles med alle. 😛

Julaften har vi riskrem, krumkaker med multekrem og is.

Første og andre juledag blir det rester fra julaften.

Anonymkode: 35ae4...8e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Lille julaften bruker vi ikke ha dessert, men de andre dagene har vi dessertbord med riskrem, multekrem, sjokolademousse og iskake. 

Å guri dere vil jeg ha kommet til. Alle mine favoritt desserter 😉 Eller det manglet en, husker ikke hva den heter i farten, men den har lag med raspet sjokolade, så den kan jeg ta med 😂

Anonymkode: 42781...9d7

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Å guri dere vil jeg ha kommet til. Alle mine favoritt desserter 😉 Eller det manglet en, husker ikke hva den heter i farten, men den har lag med raspet sjokolade, så den kan jeg ta med 😂

Dronning Maud dessert?

Anonymkode: d4aa2...ac7

Skrevet

Julaften så har vi hjemmelaget riskrem med både kirsebær og bringebærsaus, samt panna cotta som svigerdatter skal stå for. Selv må jeg ha hjemmelaget karamellpudding med saus til.

1.dag blir det både tressis, karamellpudding og de restene som blir igjen av det andre.

Nyttårsaften blir det sjokolademousse toppet med knust daim ❤️

Skrevet

Dessert er viktig, men vilken dessert eg får spelar inga rolle. Feirar vi julaften hjå min familie blir det fruktsalat, hjå svigerfamilien blir det gjerne riskrem. Ellers i jula går det mykje i julekaker, gjerne med is til.

Skrevet

Lille julaften er det blue stilton det går i, gjerne på en pepperkake og portvin ved siden av. 
Julaften skal vi ha sjokoladefondant med hjemmelaget is.

Resten av jula går det nok i småkaker, snop og chips. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Dronning Maud dessert?

Anonymkode: d4aa2...ac7

Ja det heter den. Og den er så god. Nam🤪

Skrevet

I år blir det riskrem på julaften og rester av den første juledag om det er noe igjen.

Anonymkode: d54ad...2e2

Skrevet

Fruktsalat med råkrem og dronning Maud er de to dessertene vi MÅ ha i løpet av julen. Ellers går det i julekaker og snop.

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Tenker lille julaften, julaften første og andre juledag?

Anonymkode: 2968a...2ab

lille julaften bruker vi ha tress is med forskjellige på, julaften multekrem, 1 juledag er det ofte multekrem som er igjen og 2 juledag er vi alltid hos mine besteforeldre, hun lager alltid eple pai ,den er helt nydelig

Anonymkode: fd6ab...4d9

Skrevet

Julekaker (om det regner som dessert) lillejulaften og 2. juledag, riskrem julaften og multekrem 1. dag

Anonymkode: 6977b...e4d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du er hjertelig velkommen😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...