Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #1 Skrevet 19. desember 2021 Har fått beskjed om at jeg har karpaltunnelsyndrom I begge hender. Du velger selv om du vil operere eller ikke sa legen som undersøkte meg. Har hatt dett ganske lenge, uten å tenke over at det er unormalt at hendene "sover" hver morgen, og dovner bort rett som det er i løpet av dagen. Har også artrose I håndroten, så jeg har trodd plagene kom fra artrosen. Er det noen som har erfaring med karpaltunnelsyndrom og operasjon av dette? Flere som råder meg til å ta operasjon, men gruer meg jo til å holde armen HELT i ro i 4 uker. Anonymkode: 423f1...525
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #2 Skrevet 19. desember 2021 Jeg har tatt operasjonen, men jeg kan absolutt ikke anbefale den. Hånden min ble helt ødelagt. Nå er det ett år siden, og det er ikke store sjanser for at den blir så mye bedre. Jeg går til manuell terapeut, hvor jeg får øvelser. Og det har hjulpet en del på den andre hånden. Legen vil ikke operere den, selv om det var planlagt. Men jeg ønsker heller ikke det. Det er store meningsforskjeller vedrørende denne operasjonen i fagmiljøet. Anonymkode: 28446...135
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2021 #3 Skrevet 19. desember 2021 Takk for svar. Det var ikke kjekt at hånden din ble helt ødelagt, håper de klarer å finne noe som kan hjelpe deg sånn at du kan bli bedre. God bedring 🙂 HI Anonymkode: 423f1...525
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #4 Skrevet 20. desember 2021 Lager det problemer for deg at hendene dovner bort? Og hvor store er evt problemene? Mine hender kan også dovne bort av og til og legen min hadde samme forklaring som din. For meg var det helt uaktuelt å operere fordi det kun er i en situasjon hvor det er problematisk og det er en ting det er lite viktig for meg å alltid få til. Nå er også problemet mye mindre enn det var. For en bekjent av meg var problemet mye større og hun valgte operasjon og selv om tiden rett etter operasjonen var ubehagelig, ble hun veldig fornøyd fordi hun kan bruke hendene som normalt igjen. Anonymkode: 1a1b3...f09
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #5 Skrevet 20. desember 2021 Jeg har over flere år vært plaget med carpaltunnel. Valgte å ikke operere. Etter behandling hos fysio, kiropraktor og akupunktør er mine plager borte. Anonymkode: dda5a...b55
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2021 #6 Skrevet 20. desember 2021 Har du prøvd å sove med håndstøtte ? Det kan hjelpe bedre enn operasjon. Spør legen om dette. I tillegg til fysiorterapi Anonymkode: 6db45...62b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå