Gå til innhold

Skabb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt dette og hvilke symptomer hadde du? Klarte fastlegen å finne skabben, eller måtte du til hudlege? Eventuelt ventetid til hudlegen? 

Anonymkode: c739e...860

Skrevet

Vi hadde det for noen år siden og googlet oss frem til det av alle ting. Gikk så klart til fastlegen, hvor han også hadde samme mistanker som oss.

Tror jammen vi holdt på i over ett år med denne faenskapen og trodde jeg skulle klø meg til døde. Verst om natten vel og merke. Startet med å klø mellom fingrene og tærne, deretter oppover armer, mage og nedre deler. Til slutt oppsøkte vi hudlege i forbindelse med noe annet, og han tok prøve, hvor han fant skabben.

Hva har du av symptomer?

Skrevet
KellyTaylor skrev (26 minutter siden):

Vi hadde det for noen år siden og googlet oss frem til det av alle ting. Gikk så klart til fastlegen, hvor han også hadde samme mistanker som oss.

Tror jammen vi holdt på i over ett år med denne faenskapen og trodde jeg skulle klø meg til døde. Verst om natten vel og merke. Startet med å klø mellom fingrene og tærne, deretter oppover armer, mage og nedre deler. Til slutt oppsøkte vi hudlege i forbindelse med noe annet, og han tok prøve, hvor han fant skabben.

Hva har du av symptomer?

Takk for svar! Har mange prikker på hele kroppen, med ca. 10-15 cm avstand (enkeltstående prikker). Klør, mye noen dager, mindre andre dager. Har skiftet til parfymefritt vaskemiddel, men prikkene fortsetter å dukke opp. Rygg, rumpe, skuldre, mage. Vært hos legen allerede og fått kortison. Hjelper der den smøres, men hjelper jo ikke når det dukker opp prikker overalt ellers. Bildene på nettet viser jo skabb mellom fingre og tær, men har det jo ikke der. Orker ikke klø mer :(

Anonymkode: c739e...860

Skrevet

Det mellom tærne og fingre hadde bare ungen, ikke jeg. Var prikker og kunne se " ganger" etter skabben i huden🤮

Så ikke alltid at ulike symptomer er til stede samtidig. 

Skrevet

Har du sjekket for veggedyr? 

Anonymkode: 4f864...839

Skrevet

Vi har skabb nå og det er ett helvette! hatt det side vår i år. Det er tort utbrudd nå med dette så ta det seriøst å behandle det fort! jeg fikk og samme beskjed som deg og nå sitter jeg her med de såre hendene med åpne væske fullte sår på hendene, er sååå vondt og ikke minst det kløinga! NIX krem hjelper IKKE!! du må ha sterke midler enn det. nå tar vi scatol tab samt benzylbenzoat..det svir og brenner men sies til å virke veldig bra! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...