Gå til innhold

Kan fastlegen se vaksinestatus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Men hvorfor lyve? Det er i hvert fall flaut.

Du er der sikkert av en helt annen grunn enn vaksinen, hvis fastlegen absolutt skal ta det opp i timen, noe som virker rart, de har jo knapt nok tid til å gå gjennom det en er der for i den knappe tiden en er tildelt. Du må jo bare svare at det ikke er derfor du er der og spore over til det. Det må to til for å diskutere. 

Anonymkode: 3d9a0...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Fastlegen min er super vaksinefan. Han har mast om koronavaksinen lenge. Jeg tok en dose i mai, men vil ikke ta mer da jeg fikk voldsomme blødninger. Han insisterer på at de er normalt, og at det ikke har noe med vaksinen å gjøre. Kan han se at jeg ikke har tatt dose to? Kan jeg lyve og late som? Orker ikke å måtte forklare meg og prøve og overbevise han mer. 

Anonymkode: 0932d...c6a

Ikke bry deg om han, vil du ikke ta vaksinen så ikke ta. Det har verken han eller noen andre med, det er DIN kropp og DU bestemmer.

Anonymkode: ebd90...ca4

Skrevet

Og for sånne som dere risikerer vi normale mennesker ikke bare jula, men jobb og livsgrunnlag. Fantastisk.

Skrevet
Hengebukksvinet skrev (9 timer siden):

Altså…det er ikke propaganda å sterkt oppfordre pasientene sine til å ta vaksina. Legen vil pasientens beste og for de aller fleste er det beste å la seg vaksinere. Og «personlig propaganda blandt leger»? Det gir jo ikke en gang mening. Vet du i det hele tatt hva propaganda er?

Å oppfordre er helt ok men å hele tiden mase om å ta vaksinen er frekt. Om noen vil ta vaksinen eller ikke er opp til dem selv, en skal ta vaksinen for sin egen skyld og ikke «ta en for laget». 🥱

Skrevet
sug lut skrev (Akkurat nå):

Og for sånne som dere risikerer vi normale mennesker ikke bare jula, men jobb og livsgrunnlag. Fantastisk.

Jul blir det uansett. Kos deg med familien din.

Skrevet
sug lut skrev (5 minutter siden):

HI er ikke forpliktet til å påføre seg sykdom for din skyld. Det vil alltid være noen som ikke tåler vaksinen. 

Anonymkode: 34e12...b37

Skrevet
sug lut skrev (6 minutter siden):

Enig. Hvis HI ikke vaksinerer seg så blir det ingen 24 eller 25 desember. Da hopper kalenderen bare rett fra 23 desember til 26 desember over natten.

Anonymkode: cc912...6fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Enig. Hvis HI ikke vaksinerer seg så blir det ingen 24 eller 25 desember. Da hopper kalenderen bare rett fra 23 desember til 26 desember over natten.

Anonymkode: cc912...6fa

Og alle sammen mister jobbene sine over natten. 

Skrevet
sug lut skrev (22 minutter siden):

Kan like godt si, for sånn som dere, om alle de som løper for å få tredje dose om dagen også. Tross alt noe av grunnen til at vi holder liv i denne pandemien i åresvis med ørten nye mutanter. Hvis vi absolutt skal legge skylden på noen… 

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Kan like godt si, for sånn som dere, om alle de som løper for å få tredje dose om dagen også. Tross alt noe av grunnen til at vi holder liv i denne pandemien i åresvis med ørten nye mutanter. Hvis vi absolutt skal legge skylden på noen… 

Nettopp. Det er derfor viruset muterer i land vi stjeler vaksiner fra. 

Skrevet

Baste si nei, og gå videre til hvorfor du er der. Han må tilby, men kan ikke tvinge deg. 

Anonymkode: 106ed...563

Skrevet

din grunn for og ikke ta den er svak.. fastlegen er flink som maser om dette

Anonymkode: f31cb...5d5

Skrevet
sug lut skrev (5 timer siden):

De som er skyld i innstramningene av samfunnet igjen og ikke minst smittenivået vi har nå, det er alle de som har valgt å ignorere verdens fremste forskere og WHO og heller følge Erna og Høie i den største smittefesten som har vært i landet etter at Erna og Høie åpnet for fri smitteflyt, oppfordret til nærkontakt og fest og konsert og ons.

Du har selv nevnt her inne om mange av dine sosiale greier nå i førjulstida. Så det er strengt tatt deg selv du bør ta et oppgjør med, og din omgangskrets - før du kritiserer de som ønsket å ta vaksinen, men fikk så mye bivirkninger av det at det har ført til mange legebesøk, ukesvis med sykemeldinger og dårlig form. For det er nemlig de som er såkalt fullvaksinert som i all hovedsak har dradd pandemismitten videre i Norge og er skyld i det som nå skjer. Såpass utdannet og samfunnsengasjert som du påstår å være, så antar jeg at du også har fått med deg dette faktum, at det ikke er de uvaksinerte som nå er årsak til nedstegningen, noe også både helsemyndighetene og Støre har formidlet de siste dagene. Da blir spørsmålet hvorfor du ønsker å bidra til økt polarisering i samfunnet, bidra til hat som splitter samfunnet og er en fare for demokratiet på sikt?

Ta ut bjelken i egne øyne før du leter etter splinten i andres...

Anonymkode: eb637...c5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

De som er skyld i innstramningene av samfunnet igjen og ikke minst smittenivået vi har nå, det er alle de som har valgt å ignorere verdens fremste forskere og WHO og heller følge Erna og Høie i den største smittefesten som har vært i landet etter at Erna og Høie åpnet for fri smitteflyt, oppfordret til nærkontakt og fest og konsert og ons.

Du har selv nevnt her inne om mange av dine sosiale greier nå i førjulstida. Så det er strengt tatt deg selv du bør ta et oppgjør med, og din omgangskrets - før du kritiserer de som ønsket å ta vaksinen, men fikk så mye bivirkninger av det at det har ført til mange legebesøk, ukesvis med sykemeldinger og dårlig form. For det er nemlig de som er såkalt fullvaksinert som i all hovedsak har dradd pandemismitten videre i Norge og er skyld i det som nå skjer. Såpass utdannet og samfunnsengasjert som du påstår å være, så antar jeg at du også har fått med deg dette faktum, at det ikke er de uvaksinerte som nå er årsak til nedstegningen, noe også både helsemyndighetene og Støre har formidlet de siste dagene. Da blir spørsmålet hvorfor du ønsker å bidra til økt polarisering i samfunnet, bidra til hat som splitter samfunnet og er en fare for demokratiet på sikt?

Ta ut bjelken i egne øyne før du leter etter splinten i andres...

Anonymkode: eb637...c5e

Dette. Det hjelper ikke å være vaksinert og hate uvaksinerte når man har 100 nærkontakter i jula. 

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Skrevet

Dere som sier at fastlegen ser vaksinestatus, hvordan vet dere det? Jeg har jobbet på legekontor i 16 år, og vi fikk kun opp de vaksinene som var satt hos oss opp på Sysvak, der vi la inn vaksinene, som influensa, hepatitt osv. Vi fikk ikke opp hvis det var tatt vaksiner andre steder og kunne derfor ikke skrive ut vaksinekort. Kan være at det er forskjell fra datasystem til datasystem.

Anonymkode: 0b374...c58

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dere som sier at fastlegen ser vaksinestatus, hvordan vet dere det? Jeg har jobbet på legekontor i 16 år, og vi fikk kun opp de vaksinene som var satt hos oss opp på Sysvak, der vi la inn vaksinene, som influensa, hepatitt osv. Vi fikk ikke opp hvis det var tatt vaksiner andre steder og kunne derfor ikke skrive ut vaksinekort. Kan være at det er forskjell fra datasystem til datasystem.

Anonymkode: 0b374...c58

Det var det jeg mistenkte og…

Anonymkode: 0932d...c6a

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.12.2021 den 6.50):

Vi er en haug damer som har fått blødningsforstyrrelser. Det er ikke funnet at dette er farlig men snarere forbigående. Synes du skal ta en for laget, som de fleste av oss andre, og ta siste sprøyte til tross for blødningsforstyrrelser. At fastlegen ikke kan noe om det handler mye om at det er en spesialistoppgave. Om det vedvarer etter stikk nr 2, kommer du deg til en gynekolog. Mensen er noe møkk men covid-19 er langt mere truende for dem rundt deg enn dine blødninger. 

Anonymkode: 8cb8f...011

Jeg er absolutt for vaksinen, og for at alle som kan ta den uten for store følger faktisk tar den. Men å redusere alvorlige bivirkninger til «mensen» blir feil. Å blø litt ekstra hver mnd klarer de fleste, men når enkelte opplever både hyppighet, mengde og varighet øker er det klart det kan bli et (potensielt stort) problem. Vi må respektere at verden ikke er delt i to mellom de som vaksinerer seg og de som ikke gjør det. Et vennlig dytt til tvilere og saklig informasjon er helt på sin plass. Men vi må respektere at ikke alle som står over en dose er i gryta ignorante egoister som «tenker selv». Noen har faktisk en legitim grunn. 

Anonymkode: f3bb4...20a

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er absolutt for vaksinen, og for at alle som kan ta den uten for store følger faktisk tar den. Men å redusere alvorlige bivirkninger til «mensen» blir feil. Å blø litt ekstra hver mnd klarer de fleste, men når enkelte opplever både hyppighet, mengde og varighet øker er det klart det kan bli et (potensielt stort) problem. Vi må respektere at verden ikke er delt i to mellom de som vaksinerer seg og de som ikke gjør det. Et vennlig dytt til tvilere og saklig informasjon er helt på sin plass. Men vi må respektere at ikke alle som står over en dose er i gryta ignorante egoister som «tenker selv». Noen har faktisk en legitim grunn. 

Blød litt ekstra tåler alle?? Her blør jeg kraftig i en uke,så en uke uten blødninger,også en hel uke med kraftige blødninger igjen. Å ha kraftige blødinger annenhver uke er ikke noe vi skal trenge å tåle! Så her kommer jeg IKKE til å ta 3.dose!

Anonymkode: e6554...e0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Blød litt ekstra tåler alle?? Her blør jeg kraftig i en uke,så en uke uten blødninger,også en hel uke med kraftige blødninger igjen. Å ha kraftige blødinger annenhver uke er ikke noe vi skal trenge å tåle! Så her kommer jeg IKKE til å ta 3.dose!

Leste du i det hele tatt hva jeg skrev?

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Tror du må lese hva vedkommende skriver en gang til…. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...